راهنماي جامع خريد پوشك كامل بچه

۵۸ بازديد
فرقي نمي كند در چه دوراني به سر مي بريد، اين مطلب مي تواند قبل از بارداري و پس از تولد نوزاد شما را براي خريد پوشك ارزان اينترنتي و مناسب راهنمايي كند، پس با ما همراه باشيد تا خصوصيات پوشك كامل بچه را بررسي كنيم و سپس به سراغ برندها و سايزها برويم تا شرايط مختلفي كه با يك نوزاد تجربه خواهيد كرد را بررسي نماييم. در اين مقاله شما را بدون هيچگونه اطلاعات در مورد پوشك كامل بچه تصور خواهيم كرد و هدفمان اين است كه پس از مطالعه كامل اين مقاله، به درك كاملي از ساختار پوشك و راه هاي انتخاب پوشك مناسب رسيده باشد.
  • يوزمارت، بزرگترين فروشگاه اينترنتي رشت و استان گيلان است كه در بخش محصولات سلولزي مانند دستمال كاغذي و پوشك، آفرهاي ويژه اي را برايتان در نظر گرفته است. پس از كسب اطلاعات كامل پوشك بچه، مي توانيد از صفحه پوشك ها، قيمت و مشخصات را بررسي كنيد تا به يك انتخاب درست دست پيدا كنيد.

پوشك كامل بچه چه تفاوتي با پوشك ساده دارد؟

در اين مقاله قصد داريم پوشك كامل بچه را بررسي كنيم و كاري به پوشك هاي ساده نداريم، اما بهتر است در ابتدا فرق اين 2 محصول را بدانيم تا در ادامه به درك كامل تري از اين محصول بهداشتي براي كودكان دست پيدا كنيم.
همانطور كه مي دانيد، در گذشته چيزي به نام پوشك مرسوم نبود و از پارچه هايي مخصوص به نام كهنه بچه استفاده مي شد كه انواع حساسيت هاي پوستي و زخم هاي عميق را در بدن كودكان ايجاد مي كرد، اين روند با اضافه شدن پوشك هاي ساده كمتر شد اما همچنان مشكلات بسياري وجود داشت
  • پوشك ساده تنها يك پد بود كه به وسيله ي پارچه به دور كودك پيچيده ميشد و اغلب داراي پودر جاذب امروز هم نبود. شايد بتوان تنها تفاوت كهنه با پوشك ساده را در يكبار مصرف بودن پوشك ساده محسوب كرد، نه بيشتر!
  • اما پوشك كامل بچه كه امروزه استفاده مي شود، داراي تمام امكانات لازم بوده و با يك چسب مكانيكال به دور كودك بسته مي شود؛ در ادامه به معرفي پوشك كامل بچه خواهيم پرداخت
پوشك و بچه | انتخاب پوشك مناسب

تاريخچه به وجود آمدن پوشك

بگذاريد كمي تاريخي پيش برويم؛ خانم ماريا آلن اولين بار در سال 1887 با اضافه كردن اشكال هندسي تكرار شونده در طرح پارچه كهنه، پايه گذار Diapers محسوب مي شود و پس از او فردي به نام مولنيكي در سال 1957 با اضافه كردن توده جاذب تهيه شده از خمير كاغذ و لايه مياني، انقلابي جديد در اين محصول به وجود آورد، محصولي كه با لايه خارجي از منسوج توري بافت درست شده بود و به نوعي پايه گذار پوشك هاي امروزي محسوب مي شود.
  • هر محصول پيشرفته اي كه امروز مي بينيم، سال ها توسط افراد مختلف مورد آزمون و خطا قرار گرفته است!

پوشك كامل بچه چيست؟

يك پوشك كامل استاندارد داراي 8 بخش مختلف در شماي كلي مي باشد و اگر چند مورد از اين گزينه ها را در ساختار فيزيكي خود نداشته باشد، ديگر نمي توان آن را پوشك كامل محسوب كرد!
در ويديوي زير مي توانيد قسمت هاي تشكيل دهنده ي پوشك كامل را مشاهده نماييد
 
  1. پوشش رويي يا Top Sheet
  2. لايه جاذب و توزيع كننده معروف به ADL
  3. پودر فوق جاذب يا توده جاذب Absorbent Core
  4. نوار جلو يا Front Tape
  5. نوار چسب پهلو يا Side Tape
  6. كش كمر يا Elastic's Waist Band
  7. كش دور پا يا Leg Band Elastic
  8. پوشش زيرين يا پوشش سطح خارجي Back Sheet
قسمت هاي پوشك كامل بچه
حالا كه با اين 8 قسمت آشنا شديم، مي توانيم تك تك آن ها را بررسي كنيم تا متوجه شويم هر قسمت چه كاربردي داشته و چه تاثيري در انتخاب درست ما خواهد داشت.
  • شناخت ويژگي هاي اساسي يك پوشك مي تواند برگ برنده ي شما در خريد پوشك مناسب محسوب شود. با ما همراه باشيد.

تاپ شيت يا پوشش رويي پوشك چيست؟

پوشش رويي دقيقا قسمت اتصال نقاط حساس بدن كودك با كودك مي باشد، جايي كه بايد ادرار به لايه فوق جاذب ارسال شود تا همواره خشك و خنك باقي بماند. معمولا روي سطح Top Sheet اشكال لوزي ديده مي شود كه باعث ايجاد جريان هاي مختلف شده و با اين طراحي، ديگر مايعات در يك نقطه جذب نمي شوند، بلكه در تمام سطح پد جذب خواهد شد.
  • اگر پس از مدت كوتاهي پوشك را چك كرديد و رطوبت زيادي مشاهده نموديد، در مورد محصولي كه براي فرزندتان استفاده مي كنيد تجديد نظر كنيد؛ اين قسمت بايد تا چند ساعت خشك بماند، مگر اينكه كودك در همان لحظه با حجم زيادي ادرار كرده باشد.
  • خشك و خنك بودن اين ناحيه يكي از موارد مهم در عدم بروز ايجاد حساسيت و زخم هاي مختلف بر روي بدن كودك است.
  • پوشش رويي از الياف بافته نشده يا Nonwoven ساخته شده كه باعث مي شود نفوذپذير باشد.
  • تاپ شيت بايد كاملا نرم و لطيف بوده و سازگار با پوست باشد.
  • سعي كنيد از پوشك هايي كه روي تاپ شيت از رايحه هاي معطر استفاده مي كنند خودداري كنيد؛ پوشك هاي معطر شما را فريب مي دهند!
لايه رويي پوشك top sheet پوشك در حالت خشك

لايه جاذب اي دي ال چيست؟

يكي از مهمترين مواردي كه باعث شده پوشك هاي امروزي بسيار كاربردي عمل كنند، لايه ADL است. لايه اي كه پس از جذب مايعات از تاپ شيت، آن ها را در سطح خود منتشر كرده و به لايه ي توده ي جاذب روانه مي كند اما اين تنها وظيفه اي اين لايه نيست، كار اصلي لايه ADL اين است كه اجازه نمي دهد مايعات رد شده، دوباره به سطح لايه رويي بازگردد.
لايه ADL تا زماني از بازگشت مايعات به تاپ شيت جلوگيري مي كند كه پودر جاذب همچنان توان جذب داشته باشد. البته اين لايه در تمام شرايط مي تواند مانع از بازگشت مايع به سطح پوشك شود اما اين بستگي به درجه كيفيت پوشك داشته و هر برندي ميزان مقاومت متفاوتي نسبت به مايعات جذب شده نشان مي دهد.
  • همين موارد باعث مي شود ساعت ماندگاري پوشك در بدن كودك افزايش پيدا كند و اينچنين است كه برندهاي محبوب به صدر فروش مي رسند.

ويژگي هاي لايه ADL

  • جذب سريع مايعات از تاپ شيت يا لايه رويي
  • توزيع يكنواخت مايع در كل سطح لايه جهت جلوگيري از تجمع مايعات در يك منطقه
  • انتقال سريع مايع به لايه زيرين يا توده جاذب
  • جلوگيري از برگشت مايع به سطح پوست براي حشك ماندن پوست
تست قدرت جذب پوشك لايه adl

توده جاذب يا همان لايه ي حاوي پودر فوق جاذب پوشك چيست؟

شايد مهمترين ملاك شما براي انتخاب يك پوشك مناسب، لايه ي حاوي پودر جاذب يا Absorbent Core محسوب خواهد شد. قدرت ماندگاري، فرم پوشك پس از يك الي دو ساعت، بسياري از حساسيت هاي پوستي و دليل اكثر پس زدگي ها در عملكرد اين لايه ي حساس خلاصه مي شود. توده جاذب از تركيب خمير كاغذ سلولز آسياب شده يا فلاف به همراه پليمرهاي جاذب با فورمول نمك سديم پليمر اكريليك اسيد يا SAP ساخته مي شود؛ قرار نيست بحث شيمي داشته باشيم! فقط كافيست بدانيد كه SAP همان بلور يا پودر جاذب است و Fluff هم خمير كاغذي كه پودر را در خود نگه مي دارد.
  • پودر جاذب در حالت خشك داراي ساختاري كريستالي به شكل پودر است، اما زماني كه با مايعات برخورد پيدا مي كند به صورت ژله اي در مي آيد و متورم مي شود. به همين دليل است كه برخي پوشك هاي سطح پايين‌تر بسيار زود حجم بزرگي پيدا مي كنند و فرم شلوار كودك را خراب مي كنند.

در ويديو زير مي توانيد نحوه تغيير حالت پودر جاذب را مشاهده فرماييد

 

پس از تركيب توده جاذب با مايعات، ژله اي به رنگ آبي آسماني به وجود مي آيد كه باعث حجيم شدن لايه مياني پوشك شده و مي تواند مايع را براي عدم نفوذ به سطح بالا در خود نگه دارد، زماني كه به اندازه كافي از اين قابليت استفاده شود و ديگر پودري وجود نداشته باشد كه مايعات را تبديل به ژله كند، زمان تعويض پوشك فرا رسيده است.

پوشش مياني از جنس كاغذ تيشو و سلولز

در توده جاذب يك پوشش مياني از جنس دستمال كاغذي قرار دارد كه از تغيير فرم توده در زمان مصرف جلوگيري مي كند. اين دستمال كاغذي بايد نرم و لطيف بوده در عين حال قدرت جذب مناسبي هم داشته باشد. نقش دستمال تيشو در زمان خشك بودن پوشك اين است كه مقاومت كشش را افزايش دهد و داراي لطافتي مناسب باشد.
تغيير حالت پودر جاذب پوشك ADL پس از برخورد با آب

بررسي ضخامت لايه هاي پوشك بچه

براي اينكه لايه هاي پوشك را به صورت كامل درك كنيد مي توانيد ويديوي زير را مشاهده نماييد؛ تنها در چند ثانيه به تمام مطابي كه تا اينجا گفته شد خواهيد رسيد.
 

نوار چسب پهلو يا چسب هاي مكانيكال پوشك

نوار چسب پهلو يكي از مهمترين علت هاي به وجود آمدن پوشك كامل و رد شدن از پوشك هاي معمولي محسوب مي شود. نوار چسب پهلو در طرفين قسمت پشت پوشك قرار دارد و خاصيت الاستيكي ويژه ي آن ها باعث مي شود پوشك به خوبي چسبيده شود. خاصيت كشساني مطلوب نوار چسب پهلو اين امكان را فراهم مي كند تا پوشك بدون فشار اضافي به دور كمر جذب شود و براي باز شدن نياز به هوش داشته باشند نه فشار!
  • در پوشك هاي امروزي از چسب مكانيكال استفاده مي شود، كاربرد اين چسب ها براي اين است كه پس از باز شدن، به پوست كودك آسيب نمي رساند.
چسب مكانيكال پوشك كامل بچه

نوار جلو يا نگهدارنده ي چسب هاي پوشك بچه

تكميل كننده چسب هاي پهلو، نوار نگهدارنده اين چسب ها مي باشند كه به نوار جلو معروف است. اين ناحيه به گونه اي طراحي شده كه در مقابل كشش چسب ها به اطراف بسيار مقاوم است، اما اگر به سمت بالا كشيده شود به راحتي باز مي شود. اين قابليت باعث مي شود براي تعويض پوشك به راحتي بتوانيد چسب ها را باز كنيد و در عين حال، كودك با فعاليت هاي زياد نتواند باعث باز شدن چسب هاي مكانيكال شود.
  • نوار جلو مي تواند ساده يا داراي طرح هاي متنوع باشد
  • در بين لايه هاي مختلف پوشك كامل بچه از يك چسب مخصوص استفاده مي شود كه حساس به فشار بوده و در مايعات قابل حل نيست. اين چسب كه Hot Melt Adhesives نام دارد، به گونه اي طراحي شده كه از نفوذ آب به لايه زيرين جوگيري نمي كند.
تست چسب و كشساني پوشك بچه

كش كمر يا كش پهلو پوشك كامل

كش كمر يكي از اجزاي تشكيل دهنده ي پوشك است كه در تمام برندها و سايز ها استفاده نمي شود، اما تمام برندها در محصولات آينده ي خود قطعا از Elastic's Waist Band استفاده خواهند كرد تا از رقابت عقب نمانند. كش كمر براي مواردي مانند راحتي بيشتر و حفظ بيشتر مايعات در پوشك ها تعبيه مي شود. اين كش در بسياري از مواقع باعث ممانعت از نشتي شده و مي توانيد با تا كردن يا گذاشتن دستمال كاغذي در آن ناحيه، خيال خود را از بابت پس زدگي ناحيه كمر پوشك راحت كنيد.
  • كش كمر باعث افزايش فرم آناتوميك پوشك شده و جنس آن از پلي اتيلن فوم است
كش كمر پوشك كامل بچه

كش دور پا پوشك چه كاربردي دارد؟

يكي ديگر از قسمت هايي كه براي جلوگيري از نشت مايعات و برخي پس زدگي هاي مرسوم در پوشك ها تعبيه شده، كش دور پاي كودك است. اين كش نازك با خاصيت كشساني مناسبي كه براي آن طراحي شده مي تواند به خوبي پوشك را در پاي كودك فيت كند و با بالا بردن ارگونومي پوشك از نشت خروجي هاي روده به خوبي جلوگيري نمايد.
  • كش دور پا از دو قسمت بند و توري تشكيل شده كه جنس توري از پارچه الياف بافت نشده مي باشد، درست مانند پوشش رويي!
كش دور پا پوشك كامل بچه

پوشش زيرين يا پوشش سطحي يا Back Sheet

اين پوششي خواهد بود كه در تماس با لباس نوزاد و محيط خارجي است. زماني كه با دست كشيدن روي اين قسمت احساس نم و رطوبت كرديد بايد بلافاصله پوشك را عوض كنيد! بك شيت يا پوشش سطحي در انتهاي لايه هاي دروني قرار مي گيرد و بر روي يك فيلم پلي اتيلن قرار مي گيرد تا مانند پارچه حس شود و از عبور مايعات به خارج از پوشك جلوگيري نمايد. پوشش زيرين بايد داراي استحكام و انعطاف مناسب باشد و بالاترين قدرت را براي جلوگيري از عبور مايعات دارا باشد.
نكته ي بسيار مهمي كه در اين لايه مي توان به ان اشاره كرد، وجود سوراخ هاي ميكروسكوپي براي عبور گاز ادرار و رفت و آمد هواست. وجود لايه تنفسي در بك شيت مي تواند براي جلوگيري از حساسيت هاي پوستي كودكان بسيار مفيد باشد؛ بسياري از برندهاي معتبر داراي لايه تنفسي هستند.
  • نحوه توليد بك شيت در دسته بندي پوشك ها موثر است
  • براي انتخاب پوشك مناسب بهتر است پوشكي كه داراي منافذ لايه سطحي يا پوشش تنفسي هستند را مد نظر قرار دهيد
لايه پشت يا بك شيت پوشك كامل بچه

شناخت جدول سايزبندي پوشك بچه

حالا كه با ساختار كلي پوشك ها آشنا شديم، براي انتخاب پوشك مناسب نياز داريم تا با سايزبندي هاي Diapers آشنا شويم، زيرا انتخاب سايز درست يكي از مهمترين مراحل خريد پوشك براي شما محسوب مي شود و ممكن است با يك انتخاب اشتباه همه چيز را خراب كنيد. جدول سايزبندي پوشك ها تقريبا يكي هستند اما كاربرد آن ها متفاوت بوده و مشكل آنجاست كه روي هر كودك هم جواب متفاوتي مي دهد! بنا بر اين باز هم در نهايت بايد با تجربه ي شخصي خود به يك انتخاب درست برسيد و ما در اين مقاله مي توانيم تنها شما را به گزينه ي ايده آل نزديك كنيم.
  • هر كودك داراي شرايطي متفاوت است كه اين باعث مي شود در انتخاب پوشك مناسب كار راحتي نداشته باشيد!

دسته بندي اندازه پوشك ها

  1. تازه متولد شده يا New Born
  2. كوچك يا Small
  3. متوسط يا Medium
  4. بزرگ يا Large
  5. خيلي بزرگ يا X Large
  6. خيلي خيلي بزرگ XX Large
  7. خيلي خيلي خيلي بزرگ XXX Large
جدول سايزبندي پوشك

جدول سايز بندي پوشك كامل بچه

  • سايز 0 براي نوزاد زير 2 تا 2.5 كيلوگرم / تازه متولد شده
  • سايز 1 براي نوزاد 2 تا 5 كيلوگرم / تازه متولد شده
  • سايز 2 براي نوزاد 3 تا 6 كيلوگرم / كوچك
  • سايز 3 براي كودك 4 تا 9 كيلوگرم / متوسط
  • سايز 4 براي كودك 7 تا 18 كيلوگرم / بزرگ
  • سايز 5 براي كودك 11 تا 25 كيلوگرم / خيلي بزرگ
  • سايز 6 براي كودك 15 تا 25 كيلوگرم / خيلي خيلي بزرگ
  • سايز 7 براي بچه هاي بالاي 17 كيلوگرم / خيلي خيلي خيلي بزرگ

چرا تعيين وزن براي انتخاب سايز پوشك دچار تداخل و همپوشاني است؟

اگر نگاهي دقيق به جدول سايزبندي پوشك انداخته باشيد متوجه همپوشاني وزن ها در سايز هاي مختلف شده ايد. اين دقيقا همان نكته ايست كه در بالا به آن اشاره كرديم؛ هر كودك شرايط خاص خود را داراست!
  • ممكن است نوزاد در هنگام تولد سايز صفر يا حتي 2 بپوشد، همه چيز ممكن است!
برخي نوزاد ها زودتر از موعد به دنيا مي آيند و برخي هم داراي وزني بالاتر هستند كه ممكن است سايز يك مناسب آن ها نباشد، در ديگر سايزها هم اتفاقات ديگري رخ مي دهد كه باعث مي شود 2 كودك با يك سن از 2 سايز مختلف استفاده كنند، اما در مجموع بايد براي خريد پوشك از جدول بالا پيروي كنيم تا درصد خطا بسيار كاهش پيدا كند.

چه زماني متوجه مي شويم سايز پوشك مناسب نيست؟

اين مساله ممكن است يك تجربه ي عمومي يا يك تجربه ي شخصي باشد اما در مجموع، زماني كه شما از يك پوشك راضي نيستيد دو حالت وجود دارد:
  1. يا برند پوشك مناسب نيست
  2. يا سايز پوشك مناسب نيست
براي اينكه به مشكل اصلي پي ببريم بهتر است ابتدا به برند پوشك نگاهي بي اندازيم؛ اگر جزو مارك هاي رده بالاي بازار بود، سايز را عوض كنيم و اگر جزو برندهاي ارزان بود بهتر است برند را تغيير دهيم.
البته كه اين روش هميشه جوابگو نيست، زيرا برندي مثل ماي بيبي در سري پوشك هاي نارنجي خانواده شاد كمي فرم كوچكتري را توليد كرده اما در سري مهربان با پوست بزرگتر به نظر مي رسد، اما با اين حال باز هم از ديگر برندها كمي تنگ تر است؛ فقط بايد تجربه كنيد!
مقايسه وزن پوشك خشك و استفاده شده

اگر به موارد زير برخورديد به فكر تعويض سايز بيوفتيد!

  • پس زدگي هاي مكرر در ساعت هاي كم
  • قرمز شدن جاي كش كمر به مقدار قابل توجه
  • پوشك از كمر پايين مي آيد
  • احساس ناراحتي از ناحيه كش دور پا
  • ديگر چسب ها به راحتي به نوار جلو نمي رسند
  • طول پوشك به نظر كافي نيست
  • مدفوع به باسن چسبيده و به سمت بالا رفته است
  • قسمت پايين پوشك حالت گودي قبل را نداشته باشد
نكته : تجربه نشان داده زماني كه كودك داراي وزني به اندازه ي بيشتر از نصف محدوده ي استاندارد مي رسد بايد به يك سايز بالاتر برويم
  • احتمالا تا اينجاي مقاله بايد با انتخاب سايز مناسب پوشك به خوبي آشنا شده باشيد، اما اگر سوالي داشتيد مي توانيد از قسمت نظرات براي ارسال كنيد

پرمصرف ترين سايز پوشك كدام است؟

پرمصرف ترين سايزي كه استفاده خواهيد كرد سايز 4 است، آن هم با اختلاف زياد نسبت به ديگر سايز ها؛ اما چگونه؟
نوزاد پس تولد خيلي سريع رشد مي كند و شما در كمتر از يك ماه از سايز يك به دو و سپس در اواخر ماه دوم به سايز 3 رفته و احتمالا قبل از 6 ماهگي براي استفاده از پوشك سايز 4 مجاب خواهيد شد. همانطور كه در جدول سايز مشاهده كرديد، فرزند شما مي توانيد در بازه ي 7 تا 18 كيلوگرم از اين سايز استفاده كند و اين بازه چيزي حدود يك سال طول مي كشد.
  • ممكن است سايز 4، آخرين سايزي باشد كه خريداري مي كنيد و كودك تا قبل از رسيدن به 15 كيلوگرم از پوشك گرفته شود؛ ايشالا كه همينقدر خوش شانس باشيد!
برندهاي پوشك سايز 4 بزرگ و كوچك

پوشك مناسب چه برندي بخريم؟

حالا كه با تمام زواياي پوشك آشنا شده ايد، كافيست برند مورد نظر خود را انتخاب كرده و خريدي هوشمند انجام دهيد؛ اما چگونه مارك مناسب خودمان را بشناسيم؟

با مطالعه ي مقاله بالا مي توانيد به شناخت مناسبي از مارك هاي پرفروش و ارزان در بازار دست پيدا كنيد، اما اگر حوصله ي مطالعه اي طولاني را نداريد با ما همراه باشيد تا برندها را به شكل مختصر در همين مقاله بررسي كنيم. براي اينكه به يك برند مناسب براي خودمان دست پيدا كنيم بايد مرحله به مرحله پيش برويم، مراحلي كه ممكن است در طول مسير تغيير كند و حتي شرايطي به وجود بيايد كه مجبور به انتخابي گرانقيمت شويم؛ شرايط يك كودك هميشه پايدار نيست!

ابتدا بايد ببينيم چه مقدار بودجه داريم

اصل اول در خريد پوشك، پول است! قاعدتا اگر اوضاع مالي مناسبي داشته باشيد مستقيم به سراغ بهترين برندهاي دنيا مي رويد و هزينه هاي گزافي را متحمل مي شويد كه خب، هيچ فشاري را هم متحمل نخواهيد شد، اما اكثر ما ايراني ها در اين دسته قرار نمي گيريم، پس بايد كمي تحقيق كنيم تا خريدي به صرفه انجام دهيم!

  • پوشك ببم و پوشك بيبي كينگ جزو پوشك هاي خوب و ارزان قيمت بازار محسوب مي شوند كه اگر خوش شانس باشيد و كودكتان دچار حساسيت نشود، كار شما را به خوبي راه مي اندازند.
  • در پوشك هاي ميان رده اختلاف قيمت زيادي وجود ندارد اما به دليل اينكه بايد تعداد زيادي خريداري كنيد، قطعا رقمي تاثيرگذار برايتان محسوب خواهد شد!
پوشك و بچه در كنار عروسك

محل استفاده مهم است!

تا زماني كه فرزندي به دنيا نياورده ايد بعيد است به اين زاويه نگاهي داشته باشيد، اما زماني كه فرزند شما به دنيا بيايد و در شرايط مختلفي قرار بگيريد، اهميت موضوع را درك خواهيد كرد!
اگر قرار است همواره در كنار فرزند خود در خانه بمانيد و برايتان ساعت ماندگاري پوشك زياد اهميت ندارد، مي توانيد از برندهاي ارزان تر استفاده كنيد، اما اگر قرار است دائم در سفر باشيد يا نوزاد خود را در مهدكودك ها بگذاريد، بهتر است به فكر پوشك هايي باشيد كه ساعت ماندگاري بالايي دارند و كمي هم گران تر هستند.
  • اگر به دنبال پوشكي با ماندگاري بالا هستيد، پوشك مولفيكس در اين زمينه بسيار قوي عمل كرده است.
  • امروزه براي شرايط مختلف، محصولات مختلفي توليد مي شود و در حوزه پوشك ها هم اين مورد صدق مي كند، حتي زماني كه مي خواهيد به استخر برويد مي توانيد از پوشك استخري استفاده كنيد!
  • اگر به دنبال محصولي هستيد كه خيلي راحت استفاده شود و قدرت بالايي هم داشته باشد، پوشك هاي شورتي مدل پول آپ ماي بيبي مي تواند گزينه ي مناسبي برايتان محسوب شود؛ البته اگر مشكل مالي نداريد!

مقدار حساسيت و نوع پوست كودك

يكي از حساس ترين مواردي كه معمولا پس از مدتي به آن پي خواهيد برد، مقدار حساسيت هاي پوستي فرزندتان است. ممكن است با پوستي بسيار حساس مواجه شويد كه با كوچكترين ناملايمتي زخم شود و اين كمي كار شما را سخت خواهد كرد اما نگران نباشيد، امروزه پوشك هايي كه داراي لوسيون ها و عصاره هاي مخصوص پوست حساس هستند در بازار يافت مي شوند.
  • پوشك ماي بيبي آبي سري مهربان با پوست داراي عصاره بابونه است و مخصوص پوست هاي حساس طراحي شده است
  • پوشك هانيز داراي عصاره بابونه و عصاره آلوئه ورا است؛ اين برند شما را غافلگير خواهد كرد!
  • پوشك كانفي يكي از برندهاييست كه ممكن است شما را از يك مخمصه نچجات دهد، اما زياد در بازار پيدا نمي شود!

گران ترين پوشك هاي بازار كدام است؟

برندهايي مانند ماي بيبي، مولفيكس، بارلي، كانفي و هانيز تقريبا در يك رنج قيمت قرار دارند و در مدل هاي مختلف با هم متفاوت هستند، اما براي اينكه گرانترين مارك هاي پوشك كامل بچه را بشناسيم بايد از اين اسامي فاصله بگيريم!
  • پوشك بيبي لينو Baby Lino
  • پوشك پمپرز Pampers
  • پوشك شورتي مولفيكس اصل تركيه Molfix
  • پوشك پريما Prima
  • پوشك هاگيز Huggies
اين پوشك ها در بازار ايران بسيار كم پيدا مي شوند اما اگر بخواهيد هزينه كنيد، به صورت آنلاين مي توانيد خريداري نماييد.

نكات طلايي در خريد پوشك

اگر از ابتدا مقاله را مطاعه كرده باشيد، تقريبا به شناخت كاملي از همه ي زوايا رسيده ايد و فقط چند نكته ي مهم مانده كه با آن ها مقاله را به پايان خواهيم رساند. اين نكات تكميل كننده ي موارد ذكر شده مي باشد و به نوعي مي توان از آن به عنوان تجربه هاي مادران مختلف ياد كرد؛ شما هم پس از سپري كردن 2 سال اول عمر فرزندتان داراي تجريات شخصي فراواني خواهيد شد و اگر اين دوران را سپري كرده ايد، مي توانيد در بخش نظرات آن ها را براي همه ي والدين به اشتراك بگذاريد.
پاي بچه نوزاد همراه با پوشك
 

هيچوقت پوشك ها را يكجا نخريد و با تعداد بالا انبار نكنيد

حتما در طول مطالعه ي مقاله به اين موضوع رسيده ايد كه "هر كودك داراي شرايط خاص خود مي باشد" و اين يعني نمي توانيد از قبل براي خريد پوشك به شكل فله تصميم بگيريد. از كجا مشخص مي شود كه كودك شما حتما با محصول خريداري شده سازگار مي شود؟ چه تضميني وجود دارد كه يك برند معتبر بدون مشكل با فرزندتان سازگار باشد؟
علاوه بر اينها، مقدار رشد نوزاد ها با يكديگر متفاوت است و هر بچه اي داراي شرايط فيزيكي خاص خود است، پس نمي توانيد تخمين درستي بزنيد و قطعا در اين راه دچار اشتباه مي شود. نتيجه ي اين كار معمولا چند بسته ي اضافه آمده از يك سايز است!
  • شما زماني مي توانيد يك پوشك را با تعداد بالا خريداري كنيد كه از قبل تجربه ي استفاده از آن را داشته باشيد و در سايزي مانند 4 حضور داشته باشيد.

وجود لايه تنفسي را جدي بگيريد

  • لايه تنفسي در تمام پوشك ها وجود ندارد اما يكي از موارد مهم در ساختار Diapers محسوب مي شود. ايجاد فضاي خشك و خنك و خروج گاز هاي سمي براي پوست، مهمترين كاربردهاي لايه تنفسي با سوراخ هاي ميكروسكوپي محسوب مي شود

جنس لايه رويي از كتان باشد نه پلاستيك

  • اگر وجود لايه تنفسي برايتان مهم است، بايد بدانيد كه در تكميل ويژگي قبلي بايد لايه رويي يا Top Sheet هم از جنس كتان باشد نه از پلاستيك! لايه ي رويي پلاستيكي مي تواند عامل انواع حساسيت هاي پوستي مانند ادرار سوختگي محسوب شود.

چسب قوي و قابليت كشساني بالا

  • معمولا تمام برندها داراي چسب هاي مكانيكال هستند اما تحمل فشار و مقدار كشساني در آن ها كاملا متفاوت است. اين نكته در زماني كه كودك شروع به حركت مي كند بسيار حائز اهميت بوده و عدم وجود اين قابليت مي تواند تمام نقاط زندگي شما را در خطر كثيف شدن قرار دهد!
راهنماي خريد پوشك مناسب

ارتفاع پوشك ها بلند باشد؛ مخصوصا در سايز هاي پايين

  • معمولا تغيير سايز با تغيير ارتفاع شكل مي گيرد نه افزايش عرض، برخي برندها محصول خود را با ارتفاع بيشتري توليد مي كنند كه اين براي نوزاد ها بسيار مهم بوده و مي تواند كار شما را خيلي راحت تر كند؛ به خصوص نوزادهايي كه تنها از شير مادر تغذيه مي كنند

حاوي لوسيون باشد اما معطر نباشد

  • براي پيشگيري از انواع سوختگي و حساسيت هاي پوستي بايد توجه داشته باشيد كه بهتر است از پوشك هاي رده متوسط مانند هانيز و ماي بيبي استفاده كنيد كه داراي عصاره هاي ضد حساسيت هستند، علاوه بر اين بايد توجه داشته باشيد كه اگر ميخواهيد بيشتر هزينه كنيد، نبايد به سراغ پوشك هاي معطر برويد، زيرا هرگونه احتمال بروز حساسيت و سوختگي را افزايش خواهيد داد؛ تحمل كردن بوي بد بهتر از تحمل كردن زخم عزيزترين موجود آدم است!

به فرم پوشك روي بدن و شلوار دقت كنيد

  • به اين نكته توجه داشته باشيد كه قرار نيست همواره در خانه بمانيد و قرار است به ميهماني و بازار هم برويد، پس زيبايي لباس كودكتان مهم محسوب مي شود. بسياري از برندها پس از 3 تا 4 ساعت استفاده فرم خود را از دست مي دهند كودك را بدتيپ مي كنند، اين در حاليست كه پوشك هايي مانند مولفيكس، ماي بيبي، هانيز و كانفي مي توانند از 7 تا 8 ساعت هم فرم خود را به خوبي حفظ كنند.

اوليت با راحتيِ كودك باشد نه بودجه!

  • در پايان مي توانيم به اين جمع بندي برسيم كه بايد فرزندمان در پوشك احساسي راحت داشته باشد و با رفتاري كه بروز مي دهد، رضايت يا نارضايتي خود را ابراز كند. علاوه بر اين شما مي توانيد با مشاهده نقاط حساس بدن بچه و ميزان بروز حساسيت ها به اين نكته پي ببريد. كمي هزينه ي بيشتر براي خريد پوشك مناسب، بهتر از هزينه براي درمان و مشاهده ي زخم هاي فرزندمان است!
اختصاصي از مجله يوزمارت
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.