تدريس زبان انگليسي در مدارس ابتدايي در ايران ممنوع شد

۳,۶۹۱ بازديد

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش ايران، آموزش زبان انگليسي در مدارس ابتدايي دولتي و خصوصي را در كلاس هاي رسمي و غيررسمي ممنوع اعلام كرد.
به گفته مهدي نويد ادهم، دبير شوراي عالي آموزش و پرورش، وي گرفتن پول تحصيلي از اولياي دانش آموزان را «سوءاستفاده» از كلاس هاي زبان انگليسي عنوان كرد و گفت: برنامه آموزش در دوره پايه بايد آموزش، زبان فارسي و ايراني را تقويت كند. اسلام. فرهنگ." يادگيري زبان هاي خارجي در مقطع ابتدايي به دانش آموزان توصيه نمي شود، اين زبان از سال اول دبيرستان قابل آموزش است.
اين سخنان دبير شوراي عالي آموزش و پرورش باعث واكنش كاربران شبكه هاي اجتماعي شد. در حالي كه برخي با اين سخنان مخالف بودند، برخي ديگر معتقد بودند كه آموزش زبان انگليسي در مدارس ابتدايي قانوني نيست. بر اساس اطلاعات اتحاديه تنها «اختلال» در آموزش فوق برنامه زبان انگليسي در مقطع ابتدايي جديد محسوب مي شود.

تدريس زبان انگليسي در مدارس ابتدايي در ايران ممنوع شد
رضوان حكيم زاده، نماينده آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرگزاري آنا درباره واكنش ناشي از اعلام ممنوعيت آموزش زبان انگليسي در سطح اول، گفت: موضوع جديدي نيست. مشكل، اما روش پيشنهادي به گونه اي انجام مي شود كه به نظر مي رسد تصميم جديدي گرفته شده است شروع زبان از كلاس هفتم (دوره اول دبيرستان).
علي خامنه اي، رهبر ايران، ارديبهشت گذشته همزمان با هفته معلم از ترويج زبان انگليسي در كشور انتقاد كرد. رهبر ايران گفت: متاسفانه در برخي موارد به جاي ترويج زبان فارسي، زبان انگليسي را ترويج مي كنند و اكنون به جايي رسيده است كه آموزش زبان انگليسي به مهدكودك ها نيز كشيده شده است.
از سوي ديگر حسن روحاني چند روز بعد در پاسخ به سخنان علي خامنه اي بر ضرورت آموزش زبان خارجي براي كسب دانش تاكيد كرد.

v       

متدهای آموزش زبان انگلیسی به شدت متنوع بوده و با توجه به نیازهای هر فرد ممکن است تغییر کند. یکی از متد های محبوب آموزش زبان انگلیسی، متد ترکیبی یا مختلط است که از ترکیب مکالمه، گرامر، خواندن و نوشتن بهره می‌برد. این متد سعی دارد همه مهارت‌های زبانی را به صورت همزمان تقویت کند تا زبان آموزان بتوانند زبان را به صورت جامع به دست آورند. این متد با استفاده از مواد آموزشی متنوع از جمله کتاب‌ها، فیلم‌ها، ویدئوهای آموزشی و نرم‌افزارهای آموزشی، تمرینات متنوع ارائه می‌دهد.

 

متد دیگری که در آموزش زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، متد انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) است. این متد بر اساس نیازهای زبان‌آموزانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می‌گیرند، تدوین شده است. در این متد، تمرکز بر موضوعات عملی و مکالمات روزمره قرار دارد تا زبان آموزان بتوانند به راحتی در مواقع واقعی از زبان انگلیسی استفاده کنند. همچنین، تمرینات گرامری و لغت‌آموزی نیز در این متد وجود دارد اما با تأکید بیشتر بر کاربردهای عملی و روزمره.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.