قيمت بارگيري كارتريج به چه عواملي بستگي دارد؟

۲,۶۳۸ بازديد



اگرچه سازندگان دستگاه هاي چاپگر ترجيح مي دهند از كارتريج هاي جديد استفاده كنند و از بارگيري مجدد چندين كارتريج اجتناب كنند، اما اين محصولات گران هستند و نياز به تعمير و نگهداري بالايي دارند. گران ترين جايگزين براي مصرف كنندگان براي كارتريج هاي جديد، پر كردن يا شارژ مجدد كارتريج است. زيرا در اكثر موارد مي توانيد با بارگيري مجدد و استفاده مجدد از كارتريج، كيفيتي برابر با يك كارتريج جديد دريافت كنيد.

با اين حال، شارژ مجدد كارتريج هزينه هاي خاص خود را دارد كه در اين مقاله به بررسي آن مي پردازيم. اگر قصد داريد كارتريج خود را دوباره پر كنيد و مي خواهيد در مورد عوامل موثر بر هزينه شارژ مجدد كارتريج بدانيد، تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.


تاثير قيمت تونر بر قيمت شارژ مجدد كارتريج

تونر و جوهر مهم ترين مواد مصرفي كارتريج هستند و بدون آنها نمي توانيد چاپ كنيد. تنوع اين مواد و شركت هاي توليدي انتخاب تونر را تا حدودي دشوار كرده است. اما انتخاب تونر با كيفيت بسيار مهم است و ارتباط مستقيمي با كيفيت چاپ دارد. استفاده از تونرهاي اصل و تقلبي نه تنها كيفيت مورد انتظار را ارائه مي دهد، بلكه باعث چاپ كمتري نسبت به تونرهاي اصلي مي شود. كيفيت چاپ، وضوح و وضوح اسناد چاپي از ديگر عواملي است كه اهميت استفاده از تونرهاي اصلي براي پر كردن كارتريج را افزايش مي دهد.



پودر تونر براي پرينترهاي رنگي اچ پي

برخلاف تصور رايج كه استفاده از كارتريج هاي تونر غير اصل هزينه دارد، اين كارتريج ها نه تنها هزينه شما را افزايش مي دهند، بلكه با آسيب رساندن به قسمت هاي مختلف كارتريج مانند تونر، هد، درام و فيوزر، عمر مفيد را نيز كاهش مي دهند. تجهيزات؛ بنابراين استفاده از تونر اورجينال با وجود هزينه بالاي كارتريج براي شارژ منجر به كيفيت و دوام بالاي تجهيزات اداري مي شود و باعث مي شود در آينده نيازي به جبران هزينه هاي بالا نباشد.

عامل مهم ديگري كه بر هزينه بارگيري كارتريج تأثير مي گذارد، اطمينان از پر بودن كارتريج است. اطمينان از اين اطمينان حاصل مي شود كه چاپگر صفحات بيشتري را پس از هر بار شارژ كارتريج چاپ مي كند كه باعث صرفه جويي قابل توجهي در هزينه شما مي شود.


نقش قيمت درام در هزينه هاي بارگيري كارتريج

درام يك استوانه با بار الكتريكي است كه تونر را از كارتريج مي گيرد تا تصوير را به كاغذ منتقل كند. درام ها بسته به طرح و نوع چاپگر به دو صورت چيده مي شوند. برخي از چاپگرها درام را درون كارتريج ها تعبيه كرده اند، در حالي كه برخي ديگر آن را به عنوان يك واحد مجزا دارند. كارتريج هاي داراي درام داخلي كمي گران تر از ماشين هاي داراي درام مستقل هستند.


انفجار كارتريج پرينتر ليزري

دستگاه هايي كه داراي درام كارتريج مستقل هستند معمولاً پس از سه يا چهار بار شارژ بايد درام را تعويض كنند يا كارتريج را تعويض كنند. اين زماني است كه درام متصل به كارتريج ممكن است پس از هر بار شارژ مجدد كارتريج نياز به تعويض داشته باشد. در واقع درم نسبت به ساير قسمت هاي كارتريج هر بار كه بارگذاري مي شود بايد زودتر از ساير قسمت ها تعويض شود.

سطح رول با استفاده خراشيده يا آسيب مي بيند، و اگر آن را با رول جديد جايگزين نكنيد، در نهايت با خطوط نازك و عمودي و همچنين نقاط و لكه هاي زيادي در صفحه چاپ شده خود مواجه خواهيد شد. بنابراين، هزينه يك درام مي تواند ارتباط مستقيمي با هزينه حمل و نقل يك كارتريج داشته باشد.


نقش جايگزيني آهنربا در هزينه هاي شارژ كارتريج

آهنربا يك ميله استوانه اي با خواص مغناطيسي است. اين قسمت بين كارتريج و درام قرار دارد و تونر با اثر بارهاي الكتريكي بين آهنربا و درام به درام منتقل مي شود. يك آهنربا، مانند يك درام، بايد هنگام بارگيري كارتريج بررسي شود. زيرا بعد از درام قسمت دوم است كه در اثر استفاده مكرر آسيب مي بيند و بايد به موقع تعويض شود.



آهنرباي كارتريج پرينتر ليزري

آسيب به آهنربا باعث ايجاد نقاط سياه، محو شدن چاپ و سوراخ هاي سفيد در نسخه چاپ شده مي شود. تعويض آهنربا در حين بارگيري گزينه ديگري است كه مستقيماً بر هزينه بارگيري كارتريج تأثير مي گذارد.



تاثير قيمت فوم غلتك بر قيمت شارژ كارتريج

هميشه توصيه مي شود هنگام پر كردن كارتريج، قطعاتي كه در طول فرآيند چاپ اصطكاك بيشتري نشان مي دهند، با قطعات جديد تعويض كنيد. در اينجا تاكيد بر حفظ كيفيت چاپ، چاپ بيشتر و افزايش عمر دستگاه است. بعد از درام و آهنربا، فوم غلتك يكي از قطعاتي است كه هنگام بارگيري مجدد كارتريج نياز به تعويض دارد.


كارتريج فوم براي چاپگر ليزري

فوم غلتك علاوه بر كمك به انتقال تونر بر روي كاغذ در حين چاپ، وظيفه حذف كثيفي و زباله هاي باقي مانده روي درام را نيز بر عهده دارد. اگر اين قطعه آسيب ببيند، نسخه هاي چاپ شده با كيفيت پايين و ساير اختلالات را تجربه خواهيد كرد. به همين دليل توصيه مي شود هنگام شارژ كارتريج، سلامت اين قطعه را به دقت بررسي كرده و در صورت نياز آن را با قطعه جديد تعويض كنيد. با توجه به اين موضوع مي توان گفت كه قيمت تمام شده فوم رولر در هزينه شارژ كارتريج نيز تاثيرگذار است.



نقش جايگزيني اسلايد در قيمت گذاري شارژ كارتريج

تراشه‌هاي الكترونيكي نصب‌شده در كارتريج‌ها، پيام هشداري را در رايانه شما نمايش مي‌دهند تا در صورت پايين آمدن سطح تونر چاپگر به شما هشدار دهد. از اين تراشه هاي هوشمند براي نظارت بر ميزان فعلي ذخيره سازي و كارتريج هاي تونر استفاده مي شود و علاوه بر كاهش ميزان تونر دستگاه، هشدارهايي را نيز در صورت بروز مشكلات ديگر به كامپيوتر ارسال مي كند.

اكثر اوقات اين چيپست ها براي يك تونر برنامه ريزي مي شوند و گاهي حتي با نصب كارتريج باز هم هشدار مي دهند و فرآيند چاپ را متوقف مي كنند. يكي از مشكلات اصلي پر كردن كارتريج را نيز مي توان نام برد; براي حل اين مشكل، پس از پر كردن كارتريج، چيپ ست بايد ريست يا تعويض شود تا چاپگر شما از كار بيفتد.

براي برخي از مدل هاي چاپگر، حافظه اين تراشه ها را مي توان به صفر بازنشاني كرد. اگرچه برخي از تراشه ها سطح تونر را به طور دائم در حافظه مي نويسند و ما به اطلاعات آنها دسترسي نداريم. اگر چاپگر شما داراي چنين چيپست است، هنگام شارژ مجدد كارتريج بايد اين تراشه الكترونيكي را تعويض كنيد و در صورت نياز بايد هزينه خريد چيپست را به هزينه شارژ مجدد كارتريج اضافه كنيد.



اخرين حرف

اشتراك كارتريج، اگرچه در مقايسه با خريد كارتريج مقرون به صرفه است، هزينه هاي خاص خود را نيز دارد. امروزه اكثر كارتريج ها يكبار مصرف هستند و هر بار كه دوباره پر مي شوند بايد سلامت آنها را بررسي كرد. تعويض به موقع هر يك از اين قطعات هزينه شارژ كارتريج را افزايش مي دهد، اما كيفيت چاپ و طول عمر تجهيزات را بهبود مي بخشد.

فراموش نكنيد كه با خريد كارتريج پرينتر جديد و شارژ كارتريج در مراكز معتبري مانند شركت آوا فرهنگ آريا و با كمك متخصصين در اين زمينه مي توانيد با در نظر گرفتن نكات، هزينه شارژ كارتريج را كاهش دهيد. پر كردن كارتريج تا حداكثر ظرفيت و بررسي سلامت اجزاي آن، سلامت و عملكرد دقيق چاپگر شما را تضمين مي كند.
لينك منبع: آوا فرهنگ آريا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.