مه پاش

مجله بي كران

مه پاش

۲,۸۹۲ بازديد

ابتدا بايد توضيح داد كه دستگاه هاي مه پاش به سه مدل مختلف تقسيم مي شوند.

1- نبولايزر خانگي: حداكثر تعداد نازل 8 تا 10 متر نازل مي باشد. با فشار شير معمولي (2 بار) كار مي كند. قطر ذرات معمولاً زياد است و هرچه فشار شير آب شما بيشتر باشد، ذرات آب كوچكتر خواهند بود.

2- مه پاش حرفه اي: معمولا تا 15 سوراخ و با پمپ كوچك تايمر قابل استفاده است. فشار كاري معمولاً تا فشار 10 بار است. همانطور كه از نام آن پيداست، نه مانند سمپاش هاي معمولي خانگي هستند و نه مانند سمپاش هاي صنعتي پرفشار.

3- مه پاش هاي صنعتي: متشكل از سيستم هاي اتصال جديد و متشكل از پمپ 4-20 ليتري با فشار 50 تا 100 بار - لوله هاي پلي آميد - پايه هاي قابل تنظيم - نازل مه شكن - تابلوهاي برق و ... مي باشد. بزرگ - پارك ها و فضاهاي باز وسيع - مرغداري ها و ... استفاده مي شود.

*** اكثر گوشي هاي ما بر اساس قيمت اين سيستم ها و تفاوت عملكرد اين سيستم ها هستند. ميانگين آب خانگي 250 تا 350 هزار تومان - حرفه اي ها 1.5 تا 2.5 ميليون تومان - 6 تا 10 ميليون تومان. نصب نصاب خانگي و حرفه اي آسان است و بدون نياز به نصاب تنها چند دقيقه طول مي كشد. تفاوت سمپاشي بستگي به قيمت تجهيزات خريداري شده دارد و خانوار 300 هزار توماني با آبپاش صنعتي 8 ميليون توماني كاملا متفاوت است.



مه چيست و چگونه كار مي كند؟

همانطور كه از نام آن پيداست، ماشين هاي مه پاش بر روي همان سيستمي كار مي كنند كه مه در طبيعت. زماني كه در محيط مه آلود هستيد، مستقيماً قطرات باران را احساس نمي كنيد و فقط خنكي و رطوبت محيط را حس مي كنيد. دستگاه داراي محفظه اي است كه آب در آن ريخته مي شود و پس از كار در آب وارد محيط مي شود. البته آب ورودي به محيط كاملاً غبارآلود است و اندازه قطرات آن به اندازه مه است. به همين دليل است كه رطوبتي براي محيط و افراد ساكن در آن ايجاد نمي كند. قطرات آب باعث افزايش رطوبت و همچنين طراوت اتاق مي شود. قطرات آب ظرفيت گرمايي زيادي دارند و اين عامل تا حد زيادي گرماي محيط اطراف را متعادل مي كند.

بسته به نحوه استفاده از محيط مي توان مواد خوشبو كننده، ضدعفوني كننده، سموم آب و ... را به آب اضافه كرد تا به صورت قطرات آب وارد محيط شود.

 

سيستم مه پاش صنعتي

سيستم ديگري كه بيشتر براي گلخانه ها استفاده مي شود، سيستم نازل صنعتي است. توليد رطوبت و مه در اين سيستم با استفاده از پمپ فشار قوي براي افزايش فشار در محيط و نازل هاي متعدد انجام مي شود. آب توسط يك پمپ فشار قوي مكيده شده و در مخزن آب فشرده مي شود. اين آب به داخل شيلنگ مخصوص پمپ مي شود. اين فشار معمولاً در سيستم اسپرينكلر تنظيم مي شود. شيلنگ به نازل هايي با سوراخ هايي به ضخامت 10 تا 30 ميكرون متصل مي شود. فشار آب پشت نازل آب را مجبور مي كند از سوراخ هاي كوچك عبور كند و با هوا مخلوط شود و مه ايجاد كند. از اين نوع سيستم در گلخانه هاي گل و گياه، پارك ها و ... استفاده مي شود.

با توجه به صداي كم و كيفيت بالاي توليد نوع بيني مي توان به ويژه در مكان هاي عمومي مانند پارك ها مورد توجه قرار گرفت. همچنين مي تواند به سنسورها و ترموستات هاي مختلف براي كنترل رطوبت، زمان و دما مجهز شود. البته راه اندازي اين سيستم نسبت به دو مورد اول كمي دشوارتر است اما سخت نيست و مي توانيد اين كار را انجام دهيد.



انواع مه پاش خانگي

همانطور كه از نامش پيداست كاربردهاي محدودي دارد و در منازل و فضاهاي اداري و كاري كاربرد دارد. رطوبت و دماي محيط به ويژه براي افرادي كه بيماري هاي پوستي، تنفسي، قلبي و ... دارند بسيار مهم است، از طرفي محيط خانه يا محل كار مي تواند محيطي باشد كه بايد لمس يا احساس شود.

آنها معمولا با سيستم هاي كم فشار كار مي كنند و نيازي به برق ندارند. طراحي آنها به گونه اي است كه مي تواند از نظر زيبايي در دكوراسيون منزل مفيد واقع شود. رطوبت سرد ايجاد شده توسط محيط باعث بهبود تنفس، جلوگيري از بيماري هاي فصلي مانند سرماخوردگي و آنفولانزا و حتي خنك شدن محيط در تابستان مي شود. اما مي توان از آنها به روش هاي ديگري نيز استفاده كرد. براي خوشبو كردن محيط مي تواند با آب وارد دستگاه شده و در محيط پخش شود. با اين كار بوي دئودورانت يكدست تر مي شود.

علاوه بر اين، در صورت وجود مسائل بهداشتي در محيط يا افراد مبتلا به بيماري هاي خاص، مي توان حشره كش هاي مايع را نيز در محيط ريخته و با مولكول هاي آب اين محصولات عوامل بيماري زا را از بين برد. از اين رو، يك راه حل عالي و كاربردي براي خانه ها، بيمارستان ها، فضاهاي اداري و غيره است.

ماشين آلات خانگي طرح هاي متفاوتي نسبت به ماشين هاي صنعتي دارند و مي توانند در رنگ ها و طرح هاي مختلف متناسب با سليقه هاي مختلف ساخته شوند. همچنين ميزان قالب گيري از آنها نيز متفاوت است و برخي از مدل ها ميزان قالبي كه از دستگاه خارج مي شود را تغيير مي دهند.


مراجعه به صفحه مقاله: https://abniro.com/misting-system-overall/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.