انواع لمینت دندان و تفاوت آنها

۱,۸۱۳ بازديد


روکش های دندانی از نظر جنس و ساختار متفاوت هستند و به دو دسته سرامیکی و کامپوزیت تقسیم می شوند.

لمینت پیچیده

این نوع لمینت نسبت به انواع دیگر ارزان‌تر است و ثبات رنگ کمتری دارد، اما مزیت انواع دیگر این است که براده‌خوردگی کمتری دارد.

لمینت سرامیکی

این نوع لمینت نسبت به انواع دیگر دوام و دوام بیشتری دارد و از ثبات رنگ و ظاهر زیباتری برخوردار است.

روکش ها دو نوع هستند، ونیرهای کامپوزیت مستقیماً در مطب و روکش های سرامیکی در آزمایشگاه و از سرامیک ساخته می شوند.

مزیت لمینیت برای من

بیهوشی لازم نیست

درمان فقط در 2 جلسه

زیبایی جذاب و طبیعی

ضعف

مقاومت بزرگ 1

معایب روکش دندان

لمینت دندان در صورت شکستگی یا بریدگی قابل ترمیم نیست

برخلاف روش کامپوزیت دندان، به دلیل مواد خاص اجزای لمینیت شده، در صورت تراشه یا شکستگی، لمینت آن دندان باید تعویض شود. البته مواد روکش دندان بسیار سخت و محکم است و به راحتی نمی شکند و نمی شکند. همچنین با رعایت مراقبت های بعد از ترمیم دندان ها می توانید آنها را برای همیشه و کاملا سالم در دهان خود نگه دارید.

لمینت دندان غیر قابل برگشت است

از آنجایی که دندان ها حتی به مقدار بسیار کم در مراحل نصب لمینت آسیاب می شوند، نمی توانید پس از نصب لمینت را جدا کنید و چیزی را در جای خود قرار دهید. همچنین پس از لمینت دندان، پس از مدتی فراموش خواهید کرد که دندان هایتان چه شکلی بوده و چشم و ذهن شما به ظاهر زیبای جدید عادت می کند.

تغییر شکل و فرم پس از نصب غیرممکن است

لمینت های دندان قبل از نصب در آزمایشگاه سازنده با دقت قالب گیری و ساخته می شوند.

مواد لمینت دندان از سرامیک ساخته شده و دارای سختی بسیار بالایی هستند که همچنین باعث دوام و ماندگاری بسیار بالا و همچنین مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ می شود. اما از طرف دیگر این مشکل باعث می شود که بر خلاف کامپوزیت هایی که روی دندان ها تشکیل می شوند، لمینت ها پس از چسباندن به دندان ها تغییر شکل ندهند.

هزینه بالاتر نسبت به سایر روش های دندانپزشکی زیبایی

همانطور که قبلا ذکر شد، با مزایای فراوان، هزینه لمینت دندان از روش هایی مانند کامپوزیت دندان، سفید کردن یا سفید کردن دندان و بسیاری از درمان های زیبایی دندان بیشتر است. در واقع خود این موضوع را نمی توان یکی از نقاط ضعف لمینت دندان دانست، زیرا هر کیفیتی قیمتی دارد.

در این صورت هزینه ای که می پردازید دریافت بالاترین کیفیت، طولانی ترین عمر و ماندگارترین رنگ دندان هایتان است.

هزینه لمینت دندان

معمولاً شش دندان جلویی لمینت می شود و این روزها قیمت لمینت دندان به مواد اولیه و کیفیت این مواد بستگی دارد، اما قیمت لمینت دندان بین 400 هزار تا یک و نیم میلیون تومان است.


در چه شرایطی بیماران نمی توانند از لمینت استفاده کنند؟

فرسایش بیش از حد

اگر مینای دندان در اثر خوردن غذاهای اسیدی، حوادث مختلف یا به دلایل دیگر نازک شده باشد، نمی توان لایه ای از آنها را برای قرار دادن صفحات سرامیکی تراشید. در این صورت دندانپزشک روش های دیگر روکش دندان مانند کامپوزیت را به بیمار توصیه می کند.

لثه های ضعیف

لثه ها یکی از مهم ترین بافت های دهان هستند که سلامت آن ها نقش مهمی در افزایش موفقیت روکش های چینی دارد.

زیرا فقط لثه های سالم می توانند از روکش های دندانی حمایت کنند. اگر از بیماری لثه یا عفونت در دهان و دندان خود رنج می برید، دندانپزشک ابتدا بیماری را درمان می کند و سپس دندان ها را کاشت می کند.

بیماری پریودنتال

بیماری های دهان و دندان مشکلی جدی است که مشکلات مختلفی را برای بیمار ایجاد می کند که گاهی برای اصلاح و درمان نیاز به جراحی دارد. اگر سابقه بیماری لثه دارید و یا فکر می کنید ممکن است آن را داشته باشید و علائمی دارید، حتما باید برای درمان به متخصص دهان و دندان مراجعه کنید.

بیماری لثه می تواند دندان های شما را ضعیف کرده و استخوان اطراف را از بین ببرد، بنابراین کاندیدای مناسبی برای نصب روکش های لمینت قبل از درمان آن نیستید.

اگر بیماری دهان، دندان یا لثه دارید، باید قبل از استفاده از لمینت درمان شود. در غیر این صورت نصب روکش های دندان هیچ فایده ای برای شما ندارد و پس از مدت کوتاهی از روی دندان می افتند.

فقدان مینای دندان سالم.

زیرا مینای دندان به مینای دندان متصل است و برای افزایش طول عمر و ماندگاری آن، مینای دندان باید به خوبی از آن حمایت کند; اگر مینای دندان شما ضعیف است ممکن است روکش های دندان به خوبی نچسبند به همین دلیل اگر مینای دندان شما ضعیف است کاندیدای مناسبی برای لمینت نیستید.

دندان قروچه

استفاده از دندان قروچه باعث از بین رفتن مینای دندان می شود. اگر سایش منجر به لب‌های سالم یا ترک خوردگی دندان‌ها شود. در این شرایط نصب روکش های چینی تاثیری روی شما نخواهد داشت. زیرا پس از مدت کوتاهی به دلیل استفاده از دندان های شما لمینت ها نیز آسیب می بینند.

البته اگر از روش‌هایی برای محافظت از دندان‌های خود استفاده می‌کنید، مانند استفاده از محافظ دهان در شب هنگام خواب. ممکن است دندانپزشک تصمیم بگیرد که لمینت را روی دندان های شما بمالد. با این حال، اگر فکر کنند بیماری شما مزمن است، احتمالاً به شما خواهند گفت که کاندیدای مناسبی برای روکش دندان نیستید. 

بیشتر بخوانید: https://drsheidaclinic.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.