8 طنز جملات تالاب انزلی

۱۵,۵۲۰ بازديد

 

Air Force 1 Low Nike PBR همچنین در اینجا امکان خریداری صنایع دستی و تولیدات محلی منطقه برایتان فراهم خواهد بود. و قورخانه نیز محلی برای زندگی سربازان و اجرای فعالیتهای نظامی بوده است. رودخانههای دشت لار امکان زندگی گونههای متنوعی از آبزیان را در این پارک امکانپذیر کرده است. این مناظر چشمنواز باعث شدهاند تا زیباترین دشت شمال ایران به محل مورد علاقه عکاسان هم تبدیل شود. اورامان یکی از روستاهای پلکانی ایران در قلب کوهستان است که با برخورداری از آب و هوای عالی، مناظر طبیعی فوق العاده، آثار تاریخی فراوان، آداب و رسوم زیبا و مردمان دوست داشتنی، به منطقهای گردشگر پذیر تبدیل شده است. شاید این سوال برای برخی به وجود آمده باشد که برای رسیدن به این قلعه دقیقا چند پله باید پیمود؟ بازدید از قلعه تاریخی و 3 هزار ساله ملک بهمن که دقیقا در مجاورت آبشار است از دیگر کارهایی است که می توانید انجام دهید. شما می توانید با کمتر از سه دقیقه بلیط چارتر رشت را از سایت آس چارتر تهیه نمایید. اگر دوست دارید در مورد روستاهای پلکانی ایران اطلاعات بیشتری به دست آورید یا قصد دارید به یکی از این روستاها سفر کنید، تا پایان مقاله ما را همراهی نمایید. خانههای این روستاها به سبب قرار گرفتن در دل کوه، غالبا به شیوهی خشکه چین ساخته شدهاند، به این معنی که مصالح اصلی در ساخت آنها سنگ است و در هنگام ساخت از هیچ ملاتی استفاده نشده است.

خانههای روستای کنگ در شیب کوهپایههای کوه بینالود قرار گرفتهاند و دارای معماری پلکانی هستند، این خانهها از چوب، سنگ و خشت ساخته شده، 2 یا 3 طبقه دارند و همگی دارای ایوانهای چوبی خاصی هستند که از جمله اجزای اصلی و مهم این منازل محسوب میشود. آبشارهای شیرآباد، لوه، کبودوال، گلستان، باران کوه و زیارت از جمله آبشارهای زیبا و معروف اند که در جای جای این استان پراکنده هستند. این منطقه واقعا تکهای گمشده از بهشت است. در این منطقه باید راه را ادامه داده تا پس از عبور از حیدرآلات به محل پارک ماشین برسید. در ادامه به معرفی روستای فیلبند به عنوان منطقه ای بکر و جذاب در شمال کشور خواهیم پرداخت. در ادامه این مقاله به بررسی چندین منطقه خواهیم پرداخت. برای رسیدن به روستای کنگ باید ابتدا به مشهد و سپس طرقبه بروید، در طرقبه از طریق کمربندی راهی روستای نغندر شوید، نغندر را رد کنید و مسیر را تا انتها ادامه دهید تا به روستای کنگ برسید، روستای کنگ در انتهای این مسیر قرار دارد. اگر تصمیم دارید از مسیر فومن به قلعه رودخان بروید باید از روستاهای گشت، کردمحله، گشت رودخان، سیاهکش، گورابپس، ملسکام، سعیدآباد عبور کرده و به روستای قلعه رودخان برسید و سپس با عبور از ارتفاعات جنگلی منطقه حیدرآلات و طی مسافت 3 کیلومتر به صورت جاده خاکی به روستای قلعه دنه یا قلعه دهنه خواهید رسید، بعد از آن وارد اراضی پارک جنگلی قلعه رودخان خواهید شد.

برف زودهنگام ممکن است باعث شود مسیر به طور کامل بسته شود. شهر تاریخی و توریستی ماسوله، یکی از نقاط تاریخی، سرسبز و خوش آب و هوای شمال ایران با هوای مه آلود، تابستانهای خنک و زمستانهای پر برف است که بومیان آن را تالشها تشکیل میدهند. در فصول پاییز و زمستان به دلیل بارش باران و برف مسیر دسترسی به قلعه لغزنده و خطرناک خواهد بود. این مجموعه شامل ۶ آبشار بزرگ است که مسیر دسترسی بسیار دشواری دارند. یک مسیر دسترسی راه شوسه نیز از ییلاق شیخ موسی بخش بندپی شرقی به فیلبند وجود دارد. برای رسیدن به روستای سر آقا سید باید ابتدا به شهر کرد، سپس کوهرنگ بروید و از طریق جادهی چلگرد که تنها مسیر دسترسی به روستاست به سر آقا سید برسید. با توجه به مرتفع بودن روستای کنگ همیشه دمای این شهر چند درجه خنکتر از مشهد است، بنابراین ممکن است در زمستان سرما کمی اذیت کننده باشد، به همین دلیل بهترین زمان سفر به روستای کنگ فصول بهار و تابستان است که هم هوا عالی و مطبوع است و هم باغهای منطقه پر از میوههای آبدار و خوشمزه میباشند. روستای اوشتبین در استان آذربایجان شرقی و در منطقهای سرد قرار گرفته، این روستای پلکانی در دامنهی کوه واقع شده و نزدیک بودن به رودخانههای ارس و هراس باعث سرسبزی اوشتبین شده است. از دیگر ویژگیهای برجهای این دژ تاریخی میتوان به سقف و پنجرههای آن اشاره کرد که در روزهای بارانی و سرد، مانع از ورود هوای سرد به درون برج شده و نگهبانان را گرم نگه میدارد. این دژ با ارزش تاریخی که دارد بنابر ساختار، معماری و ویژگیهای استراتژیکی و رزمی، در ۳۰ مرداد ۱۳۵۴ خورشیدی، به شماره ۳/۱۵۴۹ در فهرست آثار تاریخی و ملی ثبت شد (لطفینیا، سلیمان. در این مقاله در رابطه با روستاهای پلکانی ایران حرف زدیم، ویژگیهای این روستاها را بیان کردیم و تعدادی از معروفترینِ آنها را به شما معرفی نمودیم، هرچند تعداد این روستاها در ایران بسیار زیاد است و روستاهای پلکانی جذاب دیگری مانند پالنگان، هجیج، بوژان، اسفیدان و بسیاری روستاهای دیگر هم در نقاط مختلف ایران هستند که بازدید از آنها واقعا هیجان انگیز خواهد بود.

همانطور که اشاره کردیم این قلعه بر پهنه بین دو قله با ارتفاع مختلف بنا شده که از این جهت پلههای زیادی، درون آن تهیه گردید تا رفت و آمد به نقطههای مختلف این بنا برای سربازان سهولت پیدا کند و به همین دلیل این مکان به قلعه هزار پله شهرت یافته است. عنوان هزار پله نیز واضح است که به دلیل تعداد پلههای رسیدن به قلعه به آن نسبت داده شده است. اگر سفر بعدی شما به قلعه رودخان است و به فکر اقامت شبانه در این مکان هستید، میتوانید از هتلها یا مهمانسراهای شهرهای اطراف استفاده کنید و یا خانههای محلی و ویلاها را برای اقامت شبانه برگزینید. مردم بومی منطقه بر این باورند که در قدیم از این غار به عنوان محلی برای نگهبانی سربازها استفاده میشده است و سربازان در صورت بروز هر گونه حمله از طریق علامتهای خاصی ساکنان قلعه را از آن مطلع میساختند. کمتر روستایی را در کشور می توانید مشاهده کنید که به این شکل ساخته شده باشد. ذکر این نکته در این جا مهم است که شما پس از طی کردن مسیر با ماشین، ی توانید با ذر دل جنگل به آبشار برسید که این مورد خود نیز یک تجربه تکرار نشدنی است. در پاسخ به این سوال باید گفت که پلههایی که در مسیر قلعه وجود دارند، به منظور راحتی گردشگران طی چند سال اخیر ساخته شدهاند و حدود 1600 پله هستند. قلعه رودخان در حدود 1600 پله دارد که جدید هستند و برای گردشگران ساخته شده است، پلههای اصلی در طی کاوشهای باستان شناسی در امتداد دیوارها و برجها از دل خاک بیرون کشیده شده است که تعدادشان به 935 پله میرسد، برای همین این مکان به قلعه هزار پله شهرت دارد. در این دژ ارتفاع دیوارها از ۳ تا ۱۰ متر متغیر بوده و در نقاط حساس قلعه که امکان نفوذ بیشتری وجود دارد، دیوارها و برجها با قطر و ارتفاع بیشتری ساخته شدهاند.

در مجاورت قلعه، رودخانهای به اسم رخون وجود دارد که از جمله جاهای دیدنی اطراف قلعه رودخان است و همین سبب شده تا دژ به قلعه رودخان معروف شود. در دو سوی راهرو، سکوهایی قرار دارند و به همین سبب میتوان گفت که آنها نقش بارانداز (محلی برای استراحت) را داشتهاند. گردشگران می توانند برای تامین مواد غذایی خود از بوفه کوچک اطراف آبشار غذا و آب معدنی و غذاهای محلی خریداری کنند. روستای محبوب ماسوله به دلیل نمای زیبا، آب و هوای مطبوع، مردمان مهماننواز و غذاهای محلی باکیفیت یکی از جاذبههای گردشگری معروف گیلان شناخته شده است. در دو سوی دروازهی ورودی، دو سکو قرار دارد که از جنس لاشه سنگ و به ارتفاع ۵/۱ متر ساخته شدهاند و به عنوان محلی برای استقرار محافظین و نگهبانان مورد استفاده قرار میگرفتند. این محل، برای استقرار حاکمین و پادشاهان آن دوران تعبیه شده بود. حتی در فصل زمستان هم که هوای این منطقه به شدت سرد می شود، گردشگران بسیاری برای دیدن ماسوله برفی به گیلان سفر می کنند. از آنجا که اورامان منطقهای کوهستانی است، طبیعتا زمستانهای بسیار سردی دارد، بنابراین سفر به اورامان در فصلهای سرد سال ممکن است شما را آزار دهد. زمستان این منطقه بسیار سرد است و بسیار خلوت میشود.

آب پری در پاییز و زمستان هم دیدنی میشود. فصل پر آبشار لونک در بهار و پاییز به خاطر بارش های فصلی می باشد. این آبشار در جاده سیاهکل دیلمان قرار گرفته و در جنگل لونک می باشد. شما نیز میتونید با ارسال نظرات و خاطرات خود از این روستا و آبشار لونک در کامنت، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. وسایل لازم برای سفر به آبشار بسته به اینکه قصد کمپ داشته باشید یا یک بازدید نیم روزه متفاوت است. مصالح به کار رفته در ساخت قلعه عمدتا قطعات سنگیای بوده که در ابعاد مختلف از صخرههای اطراف قلعه کنده شده است و در ساخت بیشتر قسمتهای آن مورد استفاده قرار گرفته است. از زمانی که قیمت دلار در ایران افزایش چشمگیری پیدا کرد، سفرهای تفریحی طبقه متوسط به کشورهای خارجی اطراف ایران هم قطع شد و بسیاری به سفرهای داخلی روی آوردند. اینها همگی از جذابیت های ماسوله است که هر ساله گردشگران ایرانی و خارجی را به سمت خود می کشاند. بلوک شرقی یک ساختمان دوطبقه است که قدمت آن به دوران پهلوی اول باز میگردد. این آبشار در فاصلهی سه کیلومتری جنوب شرقی شهرستان رامیان قرار گرفته است.آبشار دو آب: این آبشار در پنج کیلومتری جنوب شهر کردکوی و در منطقهی دو آب قرار دارد. جمع میشوند و به یادگاریهایی از فرهنگ و تاریخ خود افتخار میکنند.به همین دلیل است که دیلمان به عنوان یک شهر مسافرپذیر شناخته میشود. همین امر باعث گردیده در اغلب مواقع سال آب و هوایی خنک به همراه باران های تگرگی داشته باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه می خواهیم با برخی از جاهای دیدنی فیلبند آشنا شویم. فیلبند در گویش مازندرانی به دو بخش تقسیم میشود که فل به معنای خستگی است و بند هم به معنای بند آمدن و نتوانستن است.

بیشتر مردم این شهر ترکمن و سنی مذهب هستند (نزدیک به ۷۵٪)، اما اقوام غیربومی و مهاجر دیگر همچون فارسیزبانان سیستانی، ترکهای آذربایجانی، قزاقها، طبریها (کتولی، استرآبادی و مازندرانی) و غیره در کنار هم زندگی میکنند. مسیر فیلبند از تهران، از خروجیهای شمال شرق شهر و از بزرگراه پردیس تهران آغاز میشود. برای سفر به اورامان باید ابتدا به سنندج بروید، در جادهی سنندج به مریوان پس از 15 کیلومتر وارد خروجی نودشه و پاوه شده و با طی کردن حدود 35 کیلومتر جادهی اورامان در سمت چپ شما ظاهر میشود، با 10 کیلومتر رانندگی در این مسیر به روستای پلکانی اورامان خواهید رسید. به طوری که هر فردی که به این روستا سفر میکند محو زیباییهای بیمثل آن میشود، این روستا در چهار فصل سال زیباییهای خاص خود را دارد، و در تمامی فصول سال میزبان سیل عظیمی از گردشگران تور شمال است. ارتفاع آبشار سرخو حدوداً ۲۷ متر است که به شکل نیمه پلکانی آب زلالش را به حوضچه زیرین پرتاب میکند. بهترین فصل سفر به این ییلاق زیبا بهار و تابستان است که در ارتفاعات، مه غلیظ به استقبال شما میآید و منظرهای بهشتی را رقم میزند. کتیبهای که خچکو به آن اشاره دارد بر بالای دروازه ورودی نصب شده و تنها سند تاریخی قلعه رودخان به حساب میآید که در موزه گنجینه رشت از آن نگهداری میشود. چنانچه در فصل بهار به این دشت رویایی سفر کنید از تماشای زیباییهای آن به ویژه گلها و شقایقهای قرمز رنگ سیر نخواهید شد و وسوسه میشوید بارها و بارها به این منطقه سفر کنید. بهترین فصل سفر به قلعه رودخان و تماشای زیباییهای طبیعی و تاریخی آن فصول بهار و تابستان است.

را نام برد. معماری خانههای ماسوله پلکانی و به سبک برونگراست، حیاط یک خانه در واقع سقف خانهی پایین است، خانهها غالبا دارای 2 طبقه هستند و از دو قسمت تابستانی و زمستانی تشکیل میشوند. بخش تابستانی، بخش جلویی هر ساختمان است، از قسمتهای مختلفی تشکیل شده و دارای پنجرههای ارسیِ رنگارنگ و زیبایی است، از دیگر قسمتهای خانههای ماسوله میتوان به اتاقی برای پذیرایی از مهمان، نشمین گاه خانواده، ایوان، توالت، انبار، دالان، سیاهچال و پلهها اشاره کرد. به طور کلی میتوان گفت که این دژ از دو بخش «ارگ» که محل زندگی حاکم و حرمسرای وی بوده است و نیز بخش «قورخانه» که محل فعالیتهای نظامی و زندگی سربازان بوده تشکیل شده است. حیوانات مختلفی هم در این منطقه زندگی می کنند؛ حیواناتی مثل آبیا، آهو، بز کوهی، تورنگ، خرس قهوه ای، خرگوش، خوتکا، راسو، روباه، شغال، سمور، غاز وحشی، گراز، گرگ و… در این جنگل جاده های سرسبز به همراه درختان میوه مثل زردآلو، فندق، گلابی، انجیر و … توصیه بیشتر طبیعت گردان منطقه این است که به خاطر وجود جانورانی مثل مار و عقرب، شب را در چادر نمانید. این ییلاق جواهرنشان شما را به خود می خواند. همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، ییلاق دیلمان از توابع استان گیلان محسوب می شود. آبشار دودوزن در فاصله ۲۴ کیلومتری شهرستان «شفت» استان گیلان و در منطقه کوهستانی و ییلاقی سیاهمزگی قرار دارد.

این روستا دارای طبیعتی بکر و زیبایی است که در خود جاذبه های گردشگری دیگری مانند آب گرم لاویج و آبشار حرام او قرار داده است. آبشار نومل با ارتفاعی حدود 30 متر توانسته به یکی از زیباترین آبشارهای گرگان تبدیل شود که در میان طبیعتی بکر و دست نخورده قرار گرفته و درختان و گیاهان سرسبز و مختلفی اطراف آن وجود دارند. اگر تمایل دارید به این روستاها سفر کنید میتوانید وارد صفحات روستا گردی در سایت ما شوید. هر نگاهی که به بازار دارید را کنار بگذارید و با نگاهی متفاوت رهسپار قلب تپنده شهر ماسوله شوید چون به جرأت می توان گفت شکل متفاوتی از بازار را خواهید دید. دریاچه الیمالات : دریاچه الیمالات از زیبایی های شهر نور می باشد که چشم اندازی بسیار خاص و جذاب دارد. از طرفی دیگر، ایران کشوری با تمدن و پیشینهی تاریخی کهن است که قدمت آن به چندین هزار سال میرسد و آثار این تمدن کهن در جای جای این مرز و بوم به چشم میخورد. سختی رسیدن به قلعه اینجاست که برای بازدید از آن باید از هزار پله بالا بروید. برای رسیدن به روستای اوشتبین باید ابتدا به تبریز بروید، از آنجا مسیر شهرستان جلفا را در پیش بگیرید و بعد از گذشتن از روستاهای سیه رود، نوردوز و کردشت به روستای پلکانی اوشتبین خواهید رسید. اما اگر فرصت کافی برای بازدید از این بندر را ندارید حداقل در مسیر سفر به گیسوم سری هم به تالاب انزلی بزنید و بعد از مسیر جاده انزلی رضوانشهر خود را به گیسوم برسانید. بعد از این روستا، سه کیلومتر جاده آسفالته در پیش دارید و سپس یک کیلومتر راه خاکی را باید طی کنید تا به پارکینگ برسید. از آنجا که ماسوله در ارتفاع قرار گرفته و منطقهی سردی است، بهترین زمان برای سفر به آن اواخر بهار و فصل تابستان میباشد، برای سفر به این منطقه باید ابتدا خود را به استان گیلان برسانید، قبل از رسیدن به شهر رشت از یک خروجی به فومن رفته سپس وارد جادهی ماسوله شوید تا پس از حدود یک ساعت به این روستای زیبا و دیدنی برسید، البته از سمت اردبیل و از طریق جادهی ماجلان به ماسوله نیز میتوان به این روستای تماشایی رسید.

برای رسیدن به روستای ابیانه میتوانید از اتوبان خلیج فارس به قم، اصفهان و سپس کاشان رفته، از آنجا با دیدن تابلوی ابیانه وارد خروجی ابیانه شوید، پس از گذشتن از چند روستا به ابیانهی زیبا خواهید رسید، در این منطقه هم هتل و هم اقامتگاههای بوم گردی زیادی برای اقامت مسافران وجود دارد. در وسط قلعه چاهی است که بر اساس روایات محلی، روزگاری میان آن و قلعه ای به نام قلعه باغ که در نیاسته رامسر واقع است و فاصله بالنسبه زیادی با مارکوه دارد راه ارتباطی وجود داشت. قطعا که با سفر به مازندران در شمال کشور ایران، جاذبههای طبیعی و طبیعت بی نظیر یکی از مورد انتظارترین بخشهای سفر میشود. این روستا فوق العاده تماشایی و بی همتا است و منظره ای که از ابرها به شما میدهد، حس نشاط و انرژی زیادی را به شما تزریق میکند و حال و هوایتان را دگرگون میکند. اما از ابتدای اردیبهشت تا انتهای تابستان، بهترین زمان سفر به این روستاست، چرا که هوا بسیار خنک و دلپذیر و طبیعت بی نهایت زیباست. چرا باید آلاشت را ببینیم؟ البته باید امیدوار بود که در آینده با احداث این خط آهن، اندک بقایای این دیوار تاریخی آسیبی نبیند. این بازارچه، به تازگی در ابتدای مسیر منتهی به این بنای تاریخی احداث شده تا کسانی که برای بازدید از این مناطق به شهرستان فومن سر میزنند، سوغات آنجا را به یادگار ببرند. تاریخچه احداث این دیوار بزرگ را باید در یکی از دو سلسله هخامنشیان و یا ساسانیان جستوجو کرد. اولین رشته بلند سلسله جبال زاگرس کوه دنا است. آبشار کبودوال علی آباد کتول در دامنه کوه هارون و در اعماق درهای جنگلی قرار دارد. بعد از استان سمنان و شهر شاهرود، وارد جاده علی آباد-گرگان شده و استان گلستان می شوید. روستای ماسوله در استان گیلان، یکی دیگر از روستاهای پلکانی زیبا و مشهور ایران است که در جنوب غربی این استان قرار دارد، فاصلهی ماسوله تا شهر رشت حدود 60 کیلومتر و تا شهر فومن 35 کیلومتر میباشد.

این شهر از شمال غرب به ماسال، از جنوب به پشتکوه زنجان، از شرق به فومن و از شمال به خلخال میرسد و به همین دلیل که محل تلاقی سه استان با هم بوده. شهر نور از شهرهای ساحلی استان مازندران و یکی از شهرهای پر طرفدار و چراغ شبهای آسمان خزر در مازندران است که بخشی از شهرتش را مدیون درختان جنگل و ساحل دریایی است که میان آنها محصور شده. فقط یادتان باشد که اینجا بخشی از طبیعت زیبای تنکابن و جزو آثار طبیعی کشور است پس وقتی کمپ زدید و بساط پیکنیک را پهن کردید حواستان به زبالهها باشد. شاید هم روزی با عکسهایتان نمایشگاهی زدید و نامش را گذاشتید: «عطر خوش مسیر اسالم به خلخال». مسیر این روستا بسیار زیبا و پر رونق است و مغازههای زیادی جهت خریدهای مختلف وجود دارد. زیرا گردشگران زیادی ندارد. از دیگر امکاناتی هستند که در این نواحی برای گردشگران در نظر گرفته شده اند. هنگامی که می خواهید به این روستا سفر کنید، حتما لباس گرم و کفش مناسب برای پیاده روی در طبیعت را همراه خود ببرید. برای بازدید از قلعه رودخان کفش مناسبی را انتخاب کنید، چرا که در حدود دو ساعت پلهنوردی را در پیش خواهید داشت. این مژده را به شما بدهیم که در سفرتان به جنگل گیسوم، به هیچ وجه دغدغه اقامت نداشته باشید؛ چرا که گزینههای فراوانی برای گذران شب پیش رویتان است. چرا ابر نداره فیلبند؟ ارتفاع فیلبند از سطح دریا به 2 هزار و 358 متر می رسد. شغل مردم روستای فیلبند مازندران، زندگی دستنخورده روستایی! کسانی که در مجاورت جاهای دیدنی قلعه رودخان زندگی میکنند، این محل را قله رخون یا به بیان کاملتر، قلعه رودخون مینامند. این روستا از بلندترین روستاهای ایران است که ارتفاع آن از سطح دریا 2500 متر میباشد، روستای سر آقا سید قدمتی چند هزار ساله دارد و یکی از قدیمیترین مکانهای زندگی در ایران است.

در ضمن باید بدانید که جنگل دالخانی رامسر، حدود ۶۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد و همواره با مههای غلیظ خود، فضایی عاشقانه و رویایی را در اختیار شما مسافران عزیز قرار میدهد. استفاده کنید زیرا درون جنگل، جاده ای وجود ندارد و باید حتما مسافت جنگل تا آبشار را پیاده روی کنید. سفر از تهران به جاده اسالم به خلخال با حرکت به سمت جاده رشت شروع می شود، که بعد از رد کردن منجیل و رودبار، جاده فومن را پیش می گیرید و بعد از صومعه سرا به آستارا می روید. طبیعت پاییزی سوباتان نیز بسیار زیبا و رمانتیک می باشد، لباس های گرم خود را آماده کنید و به سمت جاده تالش برانید، جاده شمال در فصل خزان همانند بهشتی ست که برگ هایش در حال رقصند و درختان رنگارنگ آن چشم هر بیننده ای را خیره می کنند، موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید و در دل طبیعت پیش بروید. گاهی کم میآورد. «این جور وقتها مهندس تیموری را اذیت میکنم میگوییم کاری برایمان پیش آمده که با آن خرجی برای خانواده فراهم کنیم. معماری خانههای روستای سر آقا سید نیز پلکانی است، از این رو آن را ماسولهی زاگرس مینامند، این خانهها به هم پیوسته هستند و از چوب، سنگ و خشت ساخته شدهاند، ویژگی خانههای این روستا این است که برای جلوگیری از نفوذ سرما دیوارها را پهن و دربها را کوچک ساختهاند. خندق یک حفره بزرگ است که دور تا دور یک قلعه و کنار دیوارها میکندند و آن را پر از آب یا چوبهای تیز میکردند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد اجاره ون برای شمال بدون راننده لطفا به بازدید از وب سایت ما.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.