5 عنصر کلیدی که همه سایت های بوم گردی خوب دارند

۱,۵۵۵ بازديد


سفرها در دل طبیعت با خاطرات بدیع و شگفت انگیز انجام می شود. سفر به هتل در مرکز شهر تجربه جدید و خاصی نیست. اقامتگاه های بومگردی تجربه منحصر به فردی از زندگی محلی را ارائه می دهند. شما را با فرهنگ محلی منطقه ای که بازدید می کنید آشنا می کند. هر منطقه فرهنگ، غذاهای محلی و آداب و رسوم خاص خود را دارد که می توانید در یک اقامتگاه بوم گردی از میزبانان خود بیاموزید.

درباره اقامتگاه بومردی

بسیاری از افرادی که علاقه مند به سفر هستند، تمایلی به اقامت در هتل های شیک و مجلل مرکز شهر ندارند. آنها دوست دارند از شهر دیدن کنند، به دل طبیعت آن بروند و چندین روز در آنجا بمانند. اقامتگاه های بوم گردی در اصل خانه هایی برای اقامت مسافران در دل طبیعت است. این اقامتگاه ها حسی کاملاً محلی و سنتی دارند و ظاهر آن ها با توجه به شکل شهر طراحی شده است. در اقامتگاه اکو، میزبان شما با غذا، نوشیدنی و تنقلات محلی از شما پذیرایی می کند. در واقع در این خوابگاه ها هر مسافر یک اتاق مجزا برای خود دارد و سایر امکانات مانند حیاط، سرویس بهداشتی و غیره با سایر مسافران مشترک است.

برای انتخاب طراحی اقامتگاه بومگردی خوب ابتدا باید به ویژگی ها و امکانات آن توجه کرد. برخی از امکانات هاستل مانند خدمات نظافتی ضروری است و نبود آنها سفر را خسته کننده می کند. 5 ویژگی کلیدی یک اقامتگاه بوم گردی خوب عبارتند از:

1) خدمات رفاهی و بهداشتی

شما نمی توانید از اقامتگاه های بوم گردی انتظار راحتی هتل لوکس و خدمات بهداشتی داشته باشید. برای مثال همه هتل ها دارای اینترنت پرسرعت، رستوران های شیک با غذاهای مختلف، توالت و حمام مجزا و ... هستند. اما خدمات اجتماعی و بهداشتی در اقامتگاه های بوم گردی بالاتر از این سطح نیست. برخی از این خدمات عبارتند از:

سیستم گرمایش و سرمایش

سیستم سرمایشی و گرمایشی در این آپارتمان ها تهویه هوا و بخاری ندارد. با توجه به موقعیت جغرافیایی خانه و مصالح به کار رفته در ساخت آن، سیستم سرمایش و گرمایش تغییر می کند. معمولاً در تابستان از پنکه و در زمستان از اجاق هیزمی یا روغنی استفاده می شود. اما در برخی نقاط مانند شمال کشور خانه ها را با مصالحی مانند کاه و گل می سازند. بنابراین تابستان ها کاملا خنک است و نیازی به سیستم خنک کننده نیست.

خدمات ارائه دهنده هاست

معمولا میزبان شما در اقامتگاه های بومگردی صاحب اقامتگاه ها هستند. اکثر میزبان ها خانواده های محلی هستند که در یک اقامتگاه زندگی می کنند. خدمات رسانی در این اقامتگاه ها به صورت محلی و بومی انجام می شود. غذاهایی که برای شام برای شما آماده می شود کاملاً محلی است. صمیمیت و آرامش زیادی در این اقامتگاه ها وجود دارد و میزبانان شما تلاش خواهند کرد تا آداب و رسوم، سنت ها و فرهنگ محلی منطقه را با شما به اشتراک بگذارند. حتی اگر راهنمای تور طبیعت گردی در اطراف محل اقامت ندارید، میزبان شما می تواند به شما کمک کند.

مشترک

معمولاً برای هر اتاق در اقامتگاه ها بوم گردی، حمام و سرویس بهداشتی مجزا در نظر گرفته نمی شود. چرا که معماری این اقامتگاه ها سنتی است و در حیاط آن فقط حمام و سرویس بهداشتی وجود دارد. البته حتی الامکان تمامی شیرها و کاشی های این سرویس های بهداشتی برای جلب رضایت مسافران مدرن شده است.

سرویس خواب

اقامتگاه های بوم گردی مسئول انتقال فرهنگ محلی به مسافران هستند. به همین دلیل در بسیاری از مکان های مسکونی، استراحت شبانه نوعی خوابیدن روی زمین است. یعنی هر شب تشک، ملحفه و بالش برای خوابیدن شما گرسنه است. بله، چند مکان وجود دارد که با صندلی و تخت برای استراحت از شما پذیرایی می کنند.

2) درمان و خدمات پزشکی.

طراحی ویلا در دل طبیعت و دور از مرکز شهر قرار دارند. به همین دلیل دسترسی مسافران به مراکز درمانی کمی سخت است. اما اکثر روستاها یک مرکز بهداشتی دارند که در صورت نیاز می توانید به آن مراجعه کنید. همچنین در تمامی امکانات اقامتی بوم گردی جعبه کمک های اولیه وجود دارد. اگر بیماری خاصی دارید که لازم است در صورت لزوم به بیمارستان بروید، محل اقامت یا هتل های نزدیک بیمارستان را انتخاب کنید.

3) راهنمای بومی

سومین ویژگی مهم در اقامتگاه های بوم گردی وجود راهنمایان محلی است. از آنجایی که این زیستگاه ها در مناطق طبیعی غنی هستند، مکان های مجاور کمتر شناخته شده هستند. چند نفر در نوع خود استاد هستند. بنابراین برای بازدید از آنها به یک راهنمای محلی و محلی نیاز دارید که بتواند تمام جاذبه های گردشگری اطراف محل زندگی شما را به شما نشان دهد.

4) معماری و مصالح مورد استفاده در خانه

هر منطقه جغرافیایی ساختار خاص و منحصر به فرد خود را دارد که در واقع نشان دهنده فرهنگ و اقلیم آن منطقه است. وقتی وارد روستا می شوید اولین چیزی که به چشمتان می آید نوع ساختمان ها، شکل ظاهری خانه ها و مصالح به کار رفته در آن هاست. به عنوان مثال در مناطق شمالی کشور خانه های روستایی از چمن و در مناطق کویری کشور خانه های گلی است.

اغلب صاحبان اقامتگاه های بوم گردی آنها را به گونه ای بازسازی و بازسازی می کنند که ظاهر و معماری بومیان اقامتگاه حفظ شود. دلیل این امر افزایش مقاومت پناهگاه و ایمنی آنها است تا در هنگام زلزله و روزهای سرد سال آسیبی نبینند. در واقع برای بازسازی این اقامتگاه ها از متریال متضاد استفاده می شود اما ظاهر آن مانند خانه است.

5) هزینه های اقامت

یکی از دلایل افزایش علاقه مسافران به مقاصد گردشگری دسترسی به آنهاست. هزینه های اقامت در اقامتگاه های بوم گردی به طور قابل توجهی کمتر از هتل ها است و به طور کلی بسیار مقرون به صرفه است. محل اقامت اغلب توسط مسافرانی انتخاب می شود که می خواهند زیبایی های طبیعی را کشف کنند و زمانی را در جنگل ها و بیابان ها بگذرانند.

دلیل پایین بودن هزینه زندگی در اقامتگاه های بوم گردی سادگی معماری، نگهداری از اماکن غیر ضروری و مجلل، استفاده از مواد اولیه ارگانیک در غذای روزانه، معماری ساده و ... می باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.