ویلای چوبی بهتر است یا آجری؟

۳,۱۰۷ بازديد


ویلای چوبی بهتر است یا ویلای آجری؟ این سوال یکی از رایج ترین سوالات افرادی است که به فکر خرید ویلا هستند! انتخاب مصالح ساختمانی مناسب خانه یکی از نکات کلیدی است که هرگز نباید فراموش شود، زیرا راحتی و آرامش شما به آن بستگی دارد. فرض کنید در خانه ای زندگی می کنید که می تواند به راحتی در اثر زلزله یا طوفان ویران شود. این برای کسی خوب نیست. هم چوب و هم آجر مصالح شناخته شده، کاربردی و زیبا هستند، از آنها در رنگ ها و الگوهای مختلف برای ساخت ساختمان های مختلف استفاده می شود. اما اکنون باید تصمیم بگیرید که کدام یک بهتر است. خانه چوبی یا ویلای آجری؟

نگاهی به خانه سازی در تاریخ بشر

یکی از قدیمی ترین چیزهایی که در سیاره زمین یافت شده، چوب است. ساخت خانه با چوب سابقه ای طولانی دارد و قرن هاست که بین همه مردم رواج داشته است. اکنون پس از گذشت سال ها، مردم در ساخت بناها و بناهای مختلف پیشرفت کرده اند و تنها خانه ها و خانه های چوبی نمی سازند. آنها پل ها، کلیساها و صدها ساختمان دیگر ساختند.

در قرن شانزدهم، مهاجران اروپایی تصمیم گرفتند در ساخت دهکده ها و خانه ها تجدید نظر کنند. آنها دیگر به دنبال سنگ آهک برای ساختن آجر و ساختن دهکده های خشتی نبودند. اروپایی ها به جای انتخاب روش پر زحمت ساخت آجر، تصمیم گرفتند از جنگل های وسیع و رو به رشد قاره آمریکا برای ساخت و ساز استفاده کنند. ساخت خانه چوبی هنوز هم محبوب است و در سراسر جهان طرفداران دارد. اگر بخواهیم از تاریخچه درختان در ایران صحبت کنیم باید بگوییم که در دوره قاجار از درختان به شکل های مختلف در بناهای آن زمان استفاده می شد. در واقع چوب یکی از پرطرفدارترین مصالح صد سال اخیر است و مردم بیشتر به خانه چوبی علاقه دارند تا ویلای آجری!

سرعت ساخت خانه چوبی و صرفه جویی در زمان

همه ما می خواهیم کارمان سریع و ارزان انجام شود. در مقایسه با خانه های آجری، ویلاهای چوبی به سرعت ساخته می شوند و می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید! مطمئناً می دانید که صرفه جویی در زمان باعث صرفه جویی در هزینه و تلاش نیز می شود. به خصوص در شرایط آب و هوایی شدید مانند برف و باران، این ویژگی بسیار موثر است. زیرا با این شرایط ساخت ویلا ادامه خواهد داشت و شما از برنامه های خود دور نخواهید ماند.

یکی از دلایلی که می توان نتیجه گرفت ویلای چوبی یا ویلای آجری بهتر است این است که خانه های چوبی در حین ساخت و حتی پس از اتمام به راحتی قابل پردازش هستند. جالب است بدانید برخی از کارخانه های نجاری می توانند در یک هفته سازه ای به مساحت 100 متر مربع بسازند!

امروزه چوب به دلیل راحتی، مقرون به صرفه بودن و تطبیق پذیری انتخابی محبوب است، اما ساخت ویلاهای آجری یا بتنی به زمان بیشتری نیاز دارد و هزینه بسیار بیشتری نسبت به خانه ها و ویلاهای چوبی دارد. حتی به گفته برخی از کارشناسان، طراحی پلان و تجهیزات الکتریکی و مکانیکی در سازه های چوبی بسیار آسان تر از آجری است.

مزایای ویلاهای چوبی

بدون اغراق، چوب یکی از بهترین مصالح در صنعت ساختمان است. این برد یک جاذب صدا منحصر به فرد است که به جلوگیری از انتقال آلودگی صوتی کمک می کند. در حال حاضر، بسیاری از کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان از چوب برای ساخت خانه استفاده می کنند. علاوه بر صدا، چوب ویژگی های شگفت انگیز دیگری نیز دارد که برای شما خلاصه می کنیم و بیشتر توضیح می دهیم، خانه های چوبی بهتر است یا آجری؟

1- سبکی سازه چوبی

چوب به دلیل خواص ویژه ای که دارد در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی وزن بسیار کمی دارد و شکل دهی آن بسیار آسان است. علاوه بر این به دلیل وزن کم آن در حین حمل و نقل مشکلی نخواهید داشت. در کل اگر بخواهید درست محاسبه کنید وزن یک ویلای چوبی بسیار کمتر از ویلای آجری با همان متراژ است.

2- قیمت مناسب

از نظر قیمت، ویلاهای چوبی بهتر است یا آجری؟ پول همیشه یکی از دغدغه های اصلی مردم است. بیش از 5000 نوع چوب مختلف برای ساخت و ساز در سراسر جهان وجود دارد و تعداد مصالح ساختمانی بسیار زیاد است. بنابراین، آن را یک ماده ارزان و همیشه در دسترس در نظر می گیرند. البته باید توجه داشت که با گرم شدن زمین و از بین رفتن جنگل ها قیمت چوب هم در حال حاضر رو به افزایش است اما همچنان نسبت به مواد دیگر قیمت مقرون به صرفه تری دارد و این انتخاب هوشمندانه ای است. طراح برای ساخت ویلا.

3- هنر استثنایی

آیا تا به حال به بافت طبیعی چوب توجه کرده اید؟ طبیعت طبیعی چوب رنگ ها و نقش های منحصر به فردی دارد و بوی چوب بسیار جذاب است و حس آرامش را در سبک منتقل می کند. حال بهتر است بفهمید که چرا چوب در بین طراحان طرفدار دارد و کمی به این سوال فکر کنید که ویلای چوبی بهتر است یا ویلای آجری!

4- صرفه جویی در مصرف انرژی

چوب نه تنها یک عایق صوتی است، بلکه یک عایق حرارتی عالی است. این مصالح ساختمانی طبیعت گرمایش دارند و به ویلا گرما می بخشند. خوبی این است که اگر ویلا چوبی باشد گرمای لازم را دارد و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. این ویژگی یکی از برگ برنده هایی است که می تواند بگوید ویلای چوبی بهتر است یا آجری.

5- سازگاری با شرایط اقلیمی

شما می توانید در هر نقطه از جهان با چوب یک دهکده بسازید. زیرا این مصالح ساختمانی برای تمامی اقلیم ها و شرایط آب و هوایی مناسب هستند. بنابراین، بر خلاف یک ویلای آجری، لازم نیست نگران این باشید که آیا در حال ساخت ویلا در یک منطقه گرم و خشک هستید یا یک منطقه سرد و مرطوب.

6- سازگاری با محیط

چوب ماده ای از دل طبیعت است، شکل آن تغییر نکرده است، بنابراین برخلاف کلبه های آجری، کلبه چوبی دوستدار محیط زیست محسوب می شود! بنابراین چوب بهترین ماده ای است که می توانید در هماهنگی با طبیعت از آن استفاده کنید. جدای از همه اینها، چوب یک ماده تجدیدپذیر است و به راحتی قابل بازیافت است.

کمبود ساخت ویلا چوبی


برای درک بهتر اینکه خانه چوبی خوب است یا خانه آجری، مهم است که معایب چوب را بدانید. بیشتر درختان ویلاها دارای سیستم گرمایش مرکزی هستند، اما اگر درختان قوی باشند، ماندگاری زیادی خواهند داشت. به طور کلی در مقایسه با سایر مصالحی که این روزها استفاده می شود، چوب تقریباً یک ماده مقاوم برای ساختمان است. اما اگر به سال‌های گذشته فکر کنیم، می‌توان فهمید که بسیاری از سازه‌های مهم مانند خانه‌ها، پل‌ها و غیره در ساختمان‌های قدیمی از چوب ساخته شده‌اند. در واقع شایان ذکر است که ویلاها و خانه های مدرن این روزها با چوب ساخته می شوند.

حال برای اینکه مشخص شود ویلای چوبی یا آجری برای شما بهتر است، معایب استفاده از چوب در ساخت و ساز را به شما می گوییم.

چوب به راحتی لکه می شود و خراش می خورد.

اگر محل اتصال چوب و پیشخوان را به خوبی آب بندی نکنید، از بین می رود.

چوب به راحتی خم می شود و تا می شود.

این ماده دارای آسیب پذیری قوی در برابر رطوبت و نفوذ آب است. بنابراین لازم است تمامی سطوح به طور کامل با مواد تثبیت کننده پوشانده شود.

چوب را نمی توان به شکل اصلی خود دوباره استفاده کرد.

مقاومت کمی در برابر حشرات و جوندگان دارد.

این دستگاه به راحتی شکسته و آسیب می بیند.

بدون شک باید بگوییم که آمیتیس با استفاده از آخرین علم روز دنیا در زمینه ساخت چوب و رعایت استانداردهای جهانی برای استفاده از بهترین چوب در ساخت ویلا این مشکلات را برطرف کرده است.

مزایای ویلاهای آجری

قبل از اینکه تصمیم بگیرید ویلای چوبی بهتر است یا ویلای آجری، باید بدانید آجر چیست و چگونه ساخته می شود.

آجرها از قالب های خاک رس و شیل در کوره ای که تا 2000 درجه سانتیگراد گرم شده بود ساخته می شد. در طی این فرآیند، ذرات خاک رس مخلوط و حل می شوند. محصول نهایی این داستان، متریال بسیار سخت و مقاومی است که می توان از آن برای ساخت ساختمان، ویلا و... استفاده کرد که البته پرمصرف ترین مصالح هستند. البته باید گفت که امروزه ذائقه بازار عام تغییر کرده و نمای آجری آن هوای سابق را ندارد.

با کنار گذاشتن این حرف ها، بیایید در مورد مزایای خانه های آجری صحبت کنیم تا بدانید خانه چوبی بهتر است یا خانه آجری.

داشتن زیبایی و ظرافت سنتی

دوام و استحکام ویلاهای آجری تا 50 سال

نصب و مدیریت آسان

برای بازیافت

مقاومت در برابر یخ زدگی

عایق در برابر سرما و گرما

معایب عمارت آجری

کاملاً بدیهی است که هر ماده ای با هزاران ویژگی خوب دارای برخی خواص بد خواهد بود. ویلای آجری ایرادات خاص خود را ندارد و شما که می خواهید متریال ویلای رویایی خود را انتخاب کنید باید از این معایب کاملا آگاه باشید تا تشخیص دهید ویلای چوبی بهتر است یا ویلای آجری.

زمان ساخت یک کلبه آجری طولانی است و سرعت ساخت آن بسیار کمتر از کلبه ها و خانه های چوبی است.

وزن آجر در مقایسه با سایر مصالح بسیار زیاد است.

ویلای آجری در برابر کپک و قارچ بسیار ضعیف است.

آجرهایی که ساده و بدون فرم و لعاب باشند آلودگی محیط را می پوشانند و پس از مدتی رنگ نمای ویلا تیره می شود.

ویلاهای آجری سطح محدودی دارند.

نظافت سطح ویلا آجری کار بسیار دشواری است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.