چگونه می توانم مواد اولیه عطر و عطر بخرم؟

۱,۳۱۶ بازديد


به جرات می توان گفت که خرید مواد تشکیل دهنده عطر و ادکلن یکی از سخت ترین کارهایی است که تا به حال باید انجام دهید. مواد اولیه عطر و ادکلن موجود در بازار آنقدر متفاوت است که تشخیص اصل و تقلبی بسیار دشوار است.

خرید انواع عطر و ادکلن

اگر بخواهیم یک نگاه کلی به ترکیبات عطر و ادکلن داشته باشیم، مواد اولیه دو دسته هستند: گیاهی و حیوانی. در این بخش به بررسی محصولات طبیعی حیوانی می پردازیم.

مواد طبیعی موجود در حیوانات شامل گران ترین و مهم ترین ترکیبات معطر است و به طور کلی همه این مواد به عنوان تثبیت کننده شناخته می شوند و در صنعت عطرسازی بسیار مهم هستند.

کهربا یکی از پرطرفدارترین مواد اولیه با منشاء حیوانی در عطرسازی است. قبل از استفاده از کهربا در عطرسازی باید آن را به مدت طولانی کهنه کرد و به طور کلی این جزء اصلی را در الکل قرار می دهند و برای اکسید شدن آن از نور و هوا استفاده می شود. در این صورت عطر بسیار ارزشمند می شود و در صنعت عطرسازی استفاده می شود.

غده خشک شده سگ آبی یکی دیگر از مواد مورد استفاده است که در صنعت فروش مواد اولیه عطرسازیبسیار مهم است و مطمئناً قیمت بسیار بالایی دارد.

خرید مواد اولیه عطر و ادکلن گیاهی طبیعی

هنگام خرید مواد اولیه عطر و ادکلن، اغلب قسمت های مختلفی از گیاه در نظر گرفته می شود. توجه داشته باشید که گیاهان از نظر رایحه بسیار متنوع هستند. بنابراین استفاده از گیاهان عطری بسیار موثر است.

یکی از گیاهان مهمی که در صنعت عطرسازی مورد استفاده قرار می گیرد، گل مریم است. اسانس این گیاه یک رزین طبیعی است و از ساقه این گیاه برای تهیه اسانس استفاده می شود. این گیاه بومی شرق آفریقا است و یکی از قدیمی ترین عطرهای تاریخی است.

بلوط یکی دیگر از مواد مورد استفاده در صنعت عطرسازی است. البته آووکادو بسته به مدل متفاوت است. عموماً از کنسانتره بلوط در الکل و سپس در صنعت عطرسازی استفاده می شود و قیمت این ماده بسیار گران است.

اغلب از رایحه گل زرد در عطرها و ادکلن ها نیز استفاده می شود. هرکسی که دوست دارد عطر و ادکلن بخرد از تاثیر و بوی منحصر به فرد زنبق زرد می داند. معمولا این گیاه در ایتالیا و فرانسه می روید. این محصول به صورت فیلتر و به صورت عمیق استفاده می شود. بوی گل زرد و اثرات آن شبیه بوی بنفشه است و از خوشبوترین آنهاست. از این محصول برای ساخت صابون ها و محصولات آرایشی و بهداشتی با کیفیت بالا استفاده می شود.

نعناع هندی از دیگر گیاهانی است که به عنوان مواد اولیه و پایه تولید عطر و ادکلن استفاده می شود. نعناع هندی عموماً عطری نسبتاً تند دارد، معمولاً این گیاه بسیار معطر است و با روغن چوب صندل ترکیب می شود. استفاده از اسانس نعناع در عطرسازی بسیار مهم خواهد بود.

سه جزء اصلی عطر

اگر به فکر آموزش عطرسازی و خرید مواد اولیه عطر و ادکلن هستید، ابتدا باید بدانید که چگونه اجزای اصلی ادکلن طبقه بندی می شوند. به طور کلی همه عطرها از سه ماده تشکیل می شوند. البته تفاوت آنها در میزان غلظت و حجم مصرفی است.

اولین قسمت تمام عطرها نت بالایی نام دارد که در واقع ماده خشک و فعالی است که قسمت اصلی عطر را تشکیل می دهد. به طور کلی، این کسر به عنوان فرارترین عطر در کولین و عطر شناخته می شود.

قسمت دوم ترکیبات عطر مربوط به نت میانی است و به طور کلی ماندگاری بیشتری نسبت به عطر اصلی دارد. رایحه میانی بوی بیشتری نسبت به نت پایه دارد. توجه داشته باشید که معمولا از رایحه گل های بنفش و بنفش به عنوان نت میانی استفاده می شود.

قسمت سوم عطر و ادکلن آخری نام دارد و ماندگاری بیشتری نسبت به دو محصول دیگر دارد و معمولا در عطر خوب نت آخر با دقت انتخاب می شود و البته گران هم خواهد بود.

خرید مواد حلال در عطر

حلال ها یکی از موارد مهمی است که در خرید مواد اولیه ادکلن باید به آن توجه کرد. به طور کلی حلال ها انواع مختلفی دارند و بر اساس غلظت طبقه بندی می شوند.

البته غلظت حلال ها نیز در ماندگاری عطر آنها موثر است و الکل دو حلال مورد استفاده در عطرها است که با رقیق کردن آنها می توان قدرت پخش عطر و ماندگاری آن را در صورت نبود حلال افزایش داد. عطرها معمولا متفاوت هستند. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هنگام خرید مواد اولیه عطر و ادکلن، حلال ها اغلب در مدل های تقلبی به فروش می رسند.

در شرکت عطرسازی اروند تن آرا حلال های باکیفیت عرضه می شود و خوشبختانه وسایل اولیه خرید عطر و ادکلن بدون هزینه اضافی در دسترس است. مطالعات نشان می دهد که عطرها 10 تا 25 درصد از عصاره های خالص را تشکیل می دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.