آیا واریکوسل خفیف باعث ناباروری می شود؟

۶۵۱ بازديد


یکی از رایج ترین سوالات در مورد ناباروری این است که آیا واریکوسل خفیف باعث ناباروری می شود؟ از آنجایی که واریکوسل یکی از علل ناباروری مردان است. ظاهر این بیماری می تواند باعث نگرانی باشد. واریکوسل بیماری است که بیضه ها را درگیر می کند و منجر به اختلال در عملکرد می شود. بنابراین می تواند منجر به ناباروری مردان شود. متاسفانه حدود 40 درصد از مردان مبتلا به واریکوسل نیز از ناباروری رنج می برند. اما شدت این بیماری را می توان به سه دسته تقسیم کرد. در دسته اول فقط پزشک می تواند بیماری را تشخیص دهد. در کلاس دوم، وقتی بیضه ها را لمس می کنید، متوجه غیر طبیعی بودن آنها می شوید. در کلاس آخر بیضه ها بزرگ شده و تغییرات با چشم قابل مشاهده است. برای درمان به فوق تخصص اورولوژی مراجعه نمایید.


واریکوسل خفیف باعث ناباروری می شود.

درجه اول واریکوسل خفیف نامیده می شود که معمولاً 100 درصد علت ناباروری نیست. اما اگر به موقع تشخیص داده نشود و درمان نشود به مرور زمان منجر به کاهش باروری می شود. به طور کلی، این بیماری منجر به اختلال در گردش خون در بیضه ها می شود. به همین دلیل است که منجر به ناباروری می شود. اما اگر واریکوسل در درجه اول باشد این مشکل خیلی حاد نیست و ممکن است احتمال باروری وجود داشته باشد.

بسیاری از مردم می خواهند بدانند که آیا راه دیگری برای درمان این بیماری به جز جراحی وجود دارد یا خیر. در پاسخ باید گفت که تنها روش های درمان واریکوسل، جراحی باز و لاپاراسکوپی است. اگر این بیماری خفیف باشد، پزشک می تواند آن را با لاپاراسکوپی درمان کند. اما در مراحل بعدی بنا به تشخیص پزشک جراحی باز ضروری است. لازم به ذکر است که واریکوسل بدون درمان از بین نمی رود. تنها روش مجاز و موثر برای درمان آن جراحی باز و لاپاراسکوپی است.

مرکز سونوگرافی رادیولوژی پرتوشناسی:

کلینیک تابناک به عنوان بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران آماده انجام کلیه آزمایشات پزشکی و تصویربرداری شامل سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی رنگی، غربالگری مرحله اول و دوم جنین، تشخیص و اسکن آنومالی NT، NB، تعیین جنسیت با دقت بالا می باشد. 90% مانیتورینگ NST، اکوکاردیوگرافی و معاینه نقایص قلب جنین، ماموگرافی دیجیتال، نمونه برداری از پستان، اندازه گیری تراکم استخوان و تشخیص پوکی استخوان، انجام کلیه تصویربرداری های ویژه دندان، رادیوگرافی OPG، پانورکس دیجیتال، هیسترسونوگرافی، کلیه آزمایشات مرتبط و تصویربرداری از غده تیروئید (تشخیص، نمونه برداری، سونوگرافی داپلر و ...) و ... زیر نظر دکتر. کاشی و همکاران کوهی.

لازم به توضیح است که این مرکز با بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای و استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن قرارداد دارد و به صورت دوره ای کیفیت آنها را ارزیابی می کند. این دو مورد علاوه بر فیلمبرداری زیر نظر A. یک متخصص و پزشک می تواند خیال شما را در مورد هزینه های دریافتی در این کلینیک و کیفیت آزمایشات و نتایج تصویربرداری راحت کند. لازم به ذکر است همکاران ما در کلینیک تابناک آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد واریکوسل خفیف عامل ناباروری هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.