آشنایی با مه پاش صنعتی و انواع آن

۸۲۱ بازديد


مه پاش صنعتی نوعی از تجهیزات آبیاری است که به دلیل داشتن موتور و نازل قدرتمند برای محیط های بزرگ مفید است. اساس این دستگاه یک بخاری است که در محیط های باز و بسته استفاده می شود. البته کاربردهای دیگری نیز برای این ابزار پیدا شده است. اگر می خواهید با این ابزار صنعتی، مهم ترین کاربردها و مزایای آن آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مه دود صنعتی چیست؟

مه پاش یا رطوبت ساز وسیله و ابزار صنعتی موثری است که برای خنک سازی و افزایش رطوبت محیط استفاده می شود. این تجهیزات به عنوان یک دستگاه پرکاربرد در صنعت شناخته می شود. زیرا قابلیت طراوت بخشیدن و ایجاد حس طراوت در فضاهای مختلف مانند سالن های بزرگ و گلخانه ها را دارد. جالب است بدانید که عملکرد این دستگاه ها بر اساس تشکیل قطرات ریز آب است که از طریق نازل های دستگاه به طور یکنواخت در محیط پخش می شوند. سبک بودن این قطره ها باعث می شود که در هوا بمانند و گرمای محیط را بدون ایجاد اثر خیس یا خیس جذب کنند.

عملکرد خوب دستگاه های مه پاش باعث استفاده از آنها در گلخانه ها، دامداری ها، گاوداری ها، شهربازی ها، رستوران ها، تالارهای عروسی و سالن های کنفرانس شده است. مدل های کوچکتر آن، به نام رطوبت ساز خانگی، برای استفاده در فضاهای کوچک ساختمان استفاده می شود. جدای از این مشکلات از مه پاش ها برای کنترل و از بین بردن بوی نامطبوع در برخی نقاط نیز استفاده می شود.
 https://acidholic.com/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d9%87-%d9%be%d8%a7%d8%b4-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c-%d9%88-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%a2%d9%86/انواع مه پاش ها را بشناسید

با توجه به کاربرد فراوان این ابزار صنعتی در سه مدل دیسکی، نازلی و الکترونیکی تولید می شوند که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند و بر اساس این مزایا می توانید بهترین گزینه را برای خود خریداری کنید. ما آنها را در زیر ارزیابی خواهیم کرد:

اتمایزر پروانه ای یا دیسکی

نمونه های محبوب تجهیزات صنعتی شامل دیسک یا ابزار پروانه ای است که در مرغداری، مرغداری، دامپروری، پرورش قارچ و موارد مشابه استفاده می شود. اساس کار این دستگاه تکنولوژی پره و قطره نوری است. هنگامی که فن دستگاه حرکت می کند، ذرات آب به فن برخورد کرده و در هوا پخش می شود.

ابزار نازل

تجهیزات نازل نمونه دیگری از تجهیزات صنعتی است که با سیستم فشار آب کار می کند. در این سیستم آب با فشار بالا به سمت بینی فرستاده می شود. پشت هر سوراخ بینی منافذی به اندازه میکرون وجود دارد. آب تحت فشار از سطح بینی از این سوراخ ها به صورت پودر خارج شده و به سرعت تبخیر می شود. قابل ذکر است که ورودی آب این دستگاه دارای فیلتری است که ذرات ریز معلق در آب را جدا می کند. در واقع آن را برای استفاده در ویلاهای خصوصی، رستوران ها، مرغداری ها، دامداری ها، گلخانه ها و فضاهای باز مناسب می کند.

مه پاش التراسونیک

همانطور که از نام این دستگاه های اولتراسونیک مشخص است، بر اساس امواج فراصوت کار می کنند. این دستگاه ها از پیزوسرامیک برای انتقال امواج اولتراسونیک استفاده می کنند تا با اعمال فشار به آب، ذرات را از آب جدا کنند. تحت این فشارها آب به بخار تبدیل می شود و مه ایجاد شده توسط فن پراکنده می شود. متداول ترین کاربردها عبارتند از کارخانه های نساجی، سردخانه ها، کارخانه های چای، کارخانه های تنباکو و چاپخانه ها.

مزایا و ویژگی های خرید نبولایزر

همانطور که در قسمت های قبل ذکر شد، مرطوب کننده های صنعتی دارای یک یا چند نازل هستند که هر کدام به عنوان یک اسپری خنک کننده عمل می کنند. در واقع وقتی آب از نازل عبور می کند، فرآیندهای مختلفی آن را به قطرات 5 میکرونی تبدیل می کند که گرمای هوا را جذب کرده و جو را خنک می کند. اما این تنها مزیت و ویژگی این ابزار نیست. در ادامه به بررسی سایر ویژگی های این دستگاه می پردازیم:

یکی دیگر از کاربردها و ویژگی های این دستگاه حذف بوی بد و کثیفی های بد است.

این ابزارهای صنعتی می توانند آفات را نیز از بین ببرند.

تست های تهویه مطبوع با این تجهیزات صنعتی بسیار سریع و جامع است.

دستگاه های مه شکن نیز این قابلیت را دارند که هوای مناطق مرتفع را تمیز کنند.

یکی دیگر از ویژگی های این دستگاه ها این است که می توان از آنها در هر مکانی استفاده کرد.

دوام بالا، عمر طولانی و کارایی بالا نیز از ویژگی های مهم این ابزار صنعتی است.

مهم ترین نکات هنگام خرید مه شکن صنعتی

مهم ترین نکته در هنگام خرید مه پاش، ایمن سازی با کیفیت ترین مدل های این ابزار کاربردی است. با توجه به گستردگی استفاده از این دستگاه ها، خرید آنها از معتبرترین فروشگاه ها برای اطمینان از عملکرد خوب و طولانی مدت دستگاه توصیه می شود. بازرگانی آب نیرو یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه های خرید انواع مه پاش و تجهیزات مربوطه می باشد و دستگاه های خود را با بهترین قیمت و کیفیت عرضه می کند. به نظر شما مردم در خرید ابزار صنعتی به چه چیز دیگری باید توجه کنند؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.