کامپیوتر همه کاره چیست؟

۹۱۲ بازديد

کامپیوترهای همه کاره  دیجی چه کامپیوترهایی هستند که در آنها کیس کامپیوتر برداشته می شود و تمام اجزای آن پشت نمایشگر قرار می گیرند.

در نگاه اول، همه اینها فقط یک مانیتور خالی با ماوس و کیبورد است، اما تعجب خواهید کرد که چقدر این قطعات کامپیوتری قدرتمند و قدرتمند هستند.

به همین دلیل، می‌توان All-in-One را با قوی‌ترین سخت‌افزار موجود در بازار پیدا کرد که از یک کامپیوتر معمولی (کامپیوتر) قدرتمندتر اما ارزان‌تر است.

رایانه های همه کاره می توانند جایگزین رایانه های رومیزی معمولی شوند. چیزی که بسیاری از ما به عنوان رایانه ویندوزی آینده می شناسیم

کسانی که با ویژگی های این سیستم آشنایی ندارند ممکن است قابلیت های آن را زیر سوال ببرند. اما باید بدانید که این کامپیوترها می توانند به اندازه کامپیوترهای رومیزی که در بازار محبوب هستند کارآمد باشند.

به همین دلیل است که رایانه‌های رومیزی در بسیاری از ادارات و سازمان‌ها که امروزه استفاده از رایانه‌های رومیزی رایج است، جایگزین این نوع رایانه‌ها شده‌اند.

می توان گفت که همه آنها کامپیوترهای رومیزی نسل جدید با قابلیت های مشابه هستند، اما فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

آل این وان ها مانند دسکتاپ های قدیمی هستند، که در موارد قدیمی همه قطعات پشت صفحه نمایش هستند و بیشتر قطعات مانند رایانه شخصی قابل تعویض نیستند.

ویژگی های کلیدی کامپیوترهای همه کاره

این دستگاه ها معمولا دارای صفحه نمایش ال سی دی یا اخیراً LED هستند. این صفحه نمایش باریک و پیشرفته فضای کمتری را اشغال می کند که یکی از مزیت های این دستگاه است.

برخی از مدل ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند، بنابراین می توانید بدون ماوس یا صفحه کلید با رایانه کار کنید.

مدل‌های قدیمی‌تر اینچ‌های بزرگ دارند و بسیار سنگین هستند، اما مدل‌های جدیدتر، با قطعات کوچک، ضخامت و اینچ‌های کامپیوترهای یک‌سایز آنقدر کاهش یافته است که به راحتی نمی‌توان تشخیص داد که به مانیتور نگاه می‌کنید یا به مانیتور. چشم یک کامپیوتر رده بالا یکی است.

همه در یک مقایسه با کامپیوتر

تفاوت آشکار بین همه کاره و کامپیوتر عدم وجود کیس است

اما این بدان معنا نیست که این دستگاه ها سیستم های خوبی نیستند و عملکرد آنها نسبت به کامپیوترهای کیس پایین تر است.

مهم ترین ویژگی هایی که باعث می شود کاربران رایانه های رومیزی را به جای رایانه های شخصی انتخاب کنند، سهولت در انتخاب و خرید و سهولت نگهداری و استفاده است.

برای خرید و استفاده حرفه ای از یک کامپیوتر همه کاره نیازی به دانستن چیزهای زیادی در مورد قطعات کیس نیست، فقط دانستن این مشخصات فنی شما را شروع می کند.

مثل خرید یک لپ تاپ حرفه ای اما با صفحه نمایش بزرگتر است.

اما اگر نگران قدرت این دستگاه ها هستید، باید به شما این اطمینان را نیز بدهیم که اکثر کامپیوترهای همه کاره موجود در بازار دارای قطعات و مشخصاتی مشابه قطعات PC هستند. از کارت گرافیک و پردازنده گرفته تا رم و حافظه اصلی، این کامپیوترها تفاوت چندانی با کامپیوترهای دیگر ندارند.

فقط در کامپیوترهای مستقل اپل داستان کمی متفاوت است. دسکتاپ‌های اپل از سخت‌افزار تخصصی استفاده می‌کنند و هنگام مقایسه قدرت آن‌ها، در مقایسه با لپ‌تاپ‌های اپل بهتر است.

سایر ویژگی های کامپیوترهای همه کاره:

انرژی کمتری نسبت به کامپیوتر مصرف می کند

سوئیچ هایی مانند کارت خوان داشته باشید

امکان اتصال به تلویزیون یا سایر لوازم جانبی

توانایی حرکت سریع

عمر سخت افزاری بیشتر

همه در یک یا در یک کامپیوتر. کی بهتره

اگر موضوع را بیش از حد ساده کنیم، رایانه‌های رومیزی از نظر قابلیت استفاده و قابلیت استفاده بهتر از رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها هستند، اما عدم توانایی تعویض قطعات به راحتی مانند رایانه شخصی یک عیب بزرگ محسوب می‌شود.

برای کسانی که همیشه می خواهند قطعات کامپیوتر خود را ارتقا دهند و نمی خواهند هزینه زیادی برای خرید یک کامپیوتر بهتر خرج کنند، استفاده از یک کامپیوتر را توصیه می کنیم.

اما برای کسانی که سال هاست کامپیوتر را ارتقا می دهند این انتخاب مهمی نیست و اولویت بالایی ندارد و از طرفی حوصله انتخاب و اتصال کامپیوتر را ندارند. بهتر است از همه کامپیوترها استفاده کنید.

آل این وان بهتر است یا لپ تاپ؟

همه با هم فروخته می شوند، معمولا با صفحه نمایش 25 اینچ و بزرگتر. و لپ تاپ ها معمولا به صفحه نمایش 16 اینچی مجهز هستند. وجود این صفحه نمایش های بزرگ و باکیفیت باعث افزایش قیمت تمام این وان ها شده است.

تفاوت دیگر این دو دستگاه در حمل و نقل است. لپ‌تاپ‌ها معمولاً لپ‌تاپ‌ها مجهز به باتری هستند، بنابراین می‌توانند چندین ساعت بدون برق کار کنند. اما از طرفی همه این وانت ها باتری ندارند.

آل این وان ها سنگین تر از لپ تاپ ها هستند. و شما نمی توانید آن را در یک کیسه معمولی قرار دهید.

کسانی که نیازی به جابجایی دستگاه خود ندارند و صفحه نمایش بزرگ را ترجیح می دهند، این وان ها را انتخاب می کنند.

چرا همه باید یکی بخریم؟

در حال حاضر شما با سیستم آشنا هستید. اما اگر همچنان به دنبال دلایل قوی برای خرید این دستگاه هستید، در ادامه این متن با ما همراه باشید.

با خرید این دستگاه دیگر نیازی به خرید مانیتور مجزا ندارید;

از آنجایی که هیچ قطعه اضافی با این دستگاه وجود ندارد، جابجایی آن آسان خواهد بود.

استفاده از آن بسیار آسان است، به خصوص برای مرور وب و ایجاد اسناد.

فضای بسیار کمی را اشغال می کند.

استفاده از این سیستم ها باعث کاهش مصرف برق می شود.

تنها با کمی دانش فنی، می توان این سیستم ها را نصب و راه اندازی کرد.

بدون کابل های درهم؛

ظاهر بسیار جذابی دارند.

آموزش کامپیوتر ابتدایی به عنوان یکی از اساسی‌ترین مهارت‌هایی که هر فرد باید در دنیای امروزی به آن مسلط باشد، مطرح است. در این مرحله از آموزش، دانش‌آموزان با مفاهیم اولیه و اساسی کامپیوتر و رایانه‌ها آشنا می‌شوند. این شامل مباحثی مانند سیستم عامل، استفاده از ماوس و صفحه کلید، مرورگر اینترنت و برنامه‌های آفیسی مانند ورد و اکسل می‌شود. هدف این مرحله از آموزش، ایجاد اولین تجربه کاربری با رایانه و ارتقای توانایی‌های کاربری در فضای دیجیتال است.

 

در این دوره آموزشی، دانش‌آموزان با مفاهیمی مانند فایل‌ها و پوشه‌ها، مدیریت اطلاعات، ایمیل و امنیت اینترنتی نیز آشنا می‌شوند. علاوه بر این، آموزش کامپیوتر ابتدایی شامل مباحثی دربارهٔ اصول اولیه برنامه نویسی، تجربهٔ اولیه در زبان‌های برنامه‌نویسی ساده مانند Scratch، و همچنین آشنایی با مفاهیم پایهٔ ریاضیات کامپیوتری است. این دوره‌ها با ارائهٔ فعالیت‌ها و پروژه‌های کوتاه، دانش‌آموزان را ترغیب به اکتساب مهارت‌های پایه در حوزهٔ کامپیوتر و فناوری اطلاعات می‌کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.