پهپاد سمپاشی

مجله بي كران

پهپاد سمپاشی

۱,۷۹۴ بازديد


با استفاده از پهباد سمپاش در کشاورزی هوشمند، تغییرات و تحولات مثبت زیادی در این زمینه رخ داده است. پهپاد برای تولید محصولات زراعی؛ کیفیت و سلامت؛ برای تسریع روند کشت؛ کنترل فرسایش خاک؛ مدیریت آبیاری؛ رشد و توسعه محصول؛ برای صرفه جویی در هزینه ها و بهبود مصرف آب و انرژی استفاده می شود. پرنده های کنترل از راه دور در عملکرد و استفاده بسیار انعطاف پذیر هستند. از این رو می توان از آنها برای مصارف مختلف در کشاورزی استفاده کرد.

در حال حاضر محبوب ترین و متداول ترین کاربرد پهپاد در کشاورزی سم پاشی و محلول پاشی محصولات کشاورزی است. پهپادهای سمپاشی کشاورزی پرندگان قابل کنترلی هستند که علاوه بر سیستم های هدایت و رانش، دارای سیستم پاشش شامل منابع سم و محلول، پمپ ها، سنسورهای اندازه گیری جریان و نازل هستند.

در سراسر جهان، استفاده از پهپادهای سمپاش به دلیل دقت بالا، سرعت و کارایی بالا برای انواع محصولات زراعی و شرایط آب و هوایی مختلف در حال گسترش است.

در گذشته کشاورزان محصولات را با دست یا با وسایل بزرگ و سنگین کشاورزی مانند تراکتور سمپاشی می کردند. روش های سمپاشی سنتی زمان بر بوده و خسارات گسترده و حتی جبران ناپذیری به خاک و محصولات وارد می کند و نیاز به نیروی انسانی بیشتری دارد. این امر منجر به کاهش بهره وری محصول می شود. پهپاد اسپری را می توان برای باغبانی، کشاورزی و محصولات در مقیاس های مختلف استفاده کرد.

پهپاد سمپاش چگونه کار می کند؟

تمامی مدل های پهپاد سمپاشی قابلیت سمپاشی خودکار، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک محصولات کشاورزی را دارند. این پهپاد با کنترل از راه دور کنترل می شود. برای سمپاشی خودکار پهپاد سمپاش، قبل از شروع سمپاشی، ابتدا باید نقشه کامل و مختصات مزرعه و موانع موجود در مسیر پرواز پهپاد سمپاش را ثبت کرده و منطقه مورد نیاز را مشخص کنید. آن را اسپری کنید.

نقشه برداری توسط نرم افزار مخصوص پاشش پهپاد و به صورت دستی توسط کاربر انجام می شود. با این نرم افزار و سیستم هدایت پهپاد می توانید تمام اطلاعات و پارامترهایی را که می خواهید پرواز کند و اسپری کند به پهپاد بدهید. اطلاعاتی مانند:

ارتفاع پرواز

سرعت پرواز

شدت و سرعت اسپری سم

فاصله بین مسیرهای پرواز

با وارد کردن دقیق این پارامترها، اسپری یکنواخت تر و موثرتر به دست خواهید آورد.

ویژگی های پهپاد اسپریر

پهپادهای سمپاش قادر به پاشش انواع سموم، محلول ها، آفت کش ها و کودهای مایع هستند. پهپادهای سمپاشی کشاورزی می توانند تا ارتفاع 30 متری از سطح زمین پرواز کنند. کاربر می تواند ارتفاع پرواز پهپاد را بسته به نوع محصول کشاورزی تغییر دهد.

عرض پاشش هر پهپاد بین 3 تا 7 متر است. معمولاً تعداد پهپادهای اسپری از هر مدل و برندی از 10 لیتر تا 30 لیتر (10 لیتر - 16 لیتر - 20 لیتر - 30 لیتر) طبقه بندی می شوند.

بسته به طراحی و سرعت پهپادهای سمپاشی کشاورزی، معمولاً در هر هکتار از زمین های کشاورزی تنها در عرض 10 تا 15 دقیقه 10 لیتر پودر سمپاشی می شود. یعنی اپراتور در هر ساعت 3-4 هکتار سمپاشی می کند. بنابراین این هزینه برای باغ ها کمی متفاوت است.

پهپادهای اسپری اوجیران با باتری های لیتیوم پلیمری تغذیه می شوند. باتری یکی از اجزای اصلی پهپاد است. کاربران بسته به وزن و حجم مخزن پهپاد خود می توانند باتری با ظرفیت مناسب را از باتری های موجود در بازار خریداری و استفاده کنند.

در حین پاشش، تنها توقف پهپاد تعویض باتری مستعمل با باتری کاملا شارژ شده و انبساط و پر کردن مخزن آن است. پس از آن می توانید به بوت شدن ادامه دهید. جدای از این مشکلات، در حین سمپاشی وقت تلف نخواهید کرد.

مزایای سمپاش پهپاد در کشاورزی

سرعت عمل سمپاشی را افزایش دهید

افزایش کیفیت سمپاشی و کود

سمپاشی یکنواخت و منظم

دقت بالا

کاهش هزینه

در طول کاشت به افراد زیادی نیاز ندارید

صرفه جویی در مصرف سموم و کودهای مایع

از خرد شدن و از بین رفتن محصولات و خاک جلوگیری می کند

قابلیت سمپاشی حتی در مناطق صعب العبور یا شیب های تند

محافظت از سلامت انسان در برابر آسیب سموم و مواد شیمیایی

کاهش آسیب به محیط زیست

در نهایت همه اینها باعث افزایش کیفیت، سلامت و بهره وری محصولات کشاورزی می شود.

اگر به فکر خرید پهپاد سمپاش هستید، بهتر است آموزش اپراتور پهپاد سمپاش را انجام دهید یا با تیم اپراتور Hazeq در این زمینه همکاری کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.