انواع یو پی اس و کاربرد آن چیست؟

۱,۷۶۹ بازديد


یو پی اس ها از نظر ساختار و تکنولوژی متفاوت هستند.

انواع یو پی اس چیست و چه کاربردی دارد؟

الف- انواع یو پی اس (UPS) از نظر تکنولوژی سیستم

از نظر تکنولوژی ساخت، یو پی اس به دو نوع کلی یو پی اس آفلاین و یو پی اس آنلاین تقسیم می شود.

خط تعاملی (1

به طور خلاصه در این نوع یو پی اس ها تا زمانی که برق خروجی وجود نداشته باشد یا ورودی برق شهری در محدوده مشخص شده یو پی اس قرار نگیرد، یو پی اس مستقیماً تنها با ایزوله و رفع تداخل به خروجی دستگاه متصل می شود. دخالت. برای کنترل هرگونه نوسان

در عین حال، شارژ از طریق شارژر دستگاه، باتری را در حالت آماده به کار نگه می دارد، بنابراین هر زمان که برق قطع شود یا انتقال ورودی رخ دهد، دستگاه را می توان برای کمتر از 4-5 میلی ثانیه روشن کرد. سوئیچ به UPS این به طور خودکار باتری را منتقل می کند و باتری را تامین می کند.

در این حالت هر زمان که برق AC شهر وصل شود و از شرایط عادی استفاده از آن اطمینان حاصل شود، یو پی اس به طور خودکار سوئیچ خود را به برق شهری تغییر داده و از آن برق می گیرد.

مزایای فناوری تعاملی آنلاین

بازدهی بالا

قیمت پایین

اندازه کوچک

حفاظت کافی و تنظیم ولتاژ خوب

عمر باتری طولانی

معایب توپولوژی خطی تعاملی

تاخیر چند میلی ثانیه ای هنگام روشن کردن اینورتر

برخی از اختلالات برق سریع به مصرف کننده منتقل می شود و حساسیت نه چندان بالا برای تجهیزات حساس مانند تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی.

UP آنلاین را ببینید

یو پی اس های آنلاین نیز به دو نوع تبدیل مضاعف و تبدیل دلتا تقسیم می شوند.

1-تبدیل دوگانه فناوری

در این یو پی اس ها اینورتر دستگاه همیشه کار می کند و در صورت وجود برق، ولتاژ جریان اصلاح شده را به جریان متناوب تبدیل می کند و در صورت قطع جریان، از ولتاژ باتری برای این کار استفاده می کند. . برق اصلی فقط در شرایط اضطراری مانند خرابی اینورتر یا اضافه بارهای طولانی مدت به بار متصل می شود.

مزایای تکنولوژی Double Conversion

امکان تولید با ظرفیت بالا

مشخصه خروجی نزدیک به ایده آل است

زمان انتقال صفر ثانیه است

حفاظت از بار کامل

معایب تکنولوژی Double Conversion

همیشه ماشینکاری قطعات باعث اتلاف انرژی و کاهش عمر آنها و کاهش قدرت مدار می شود.

قیمت بالا

کاهش عمر باتری به دلیل شارژ و دشارژ مکرر.

2- تکنولوژی تبدیل دلتا

در فناوری کلی خود، فناوری تبدیل دلتا که در شکل زیر نشان داده شده است، اختلاف توان خروجی بین شبکه برق را برای یو پی اس فراهم می کند و برای دستگاه های با راندمان و توان بالاتر نسبت به نوع مبدل دوبل استفاده می شود.

شکل زیر به صورت شماتیک تفاوت بین تبدیل دلتا و تبدیل دوگانه را نشان می دهد.

انواع یو پی اس در شکل موج خروجی

بسته به نوع ساخت، یو پی اس می تواند شکل موج فاز یا شبه سینوسی و سینوسی تولید کند.

در قدیم شاید 15 تا 20 سال پیش و صنعت یو پی اس توسعه نیافته از این نوع یو پی اس و شکل موج استفاده می شد اما مشکل اصلی آن این است که شکل موج ورودی کوچکی دارد. شکل موج خروجی با برق سازگار نیست، شهر تصاویر گام به گام را روی دستگاه یا هر صفحه ای در صورت قطع برق ارائه می دهد.

و معمولا برای استفاده از کامپیوتر و شرکت توصیه نمی شود. این پاپ برای دوربین های مدار بسته و کرکره برقی استفاده می شود. این نوع یو پی اس در ظرفیت های بین 500 تا 2000 ولت و در مدل های باتری داخلی و خارجی موجود می باشد. یو پی اس مدل LT200 از نوع شبه سینوسی است، این نوع یو پی اس کاربرد زیادی ندارد اما هزینه این نوع یو پی اس نسبتا پایین است.

شکل موج سینوسی کامل

شکل موج سینوسی کامل از نظر شکل موج با شکل موج الکتریکی شهر یکسان است، بنابراین برای همه سازها مناسب است و هارمونیک تولید نمی کند. شکل موج خروجی ایده آل برای یو پی اس سینوسی است و در زیر نشان داده شده است:

این ولتاژ یک جریان متناوب است به این معنی که دامنه آن 50 بار مثبت و 50 بار در ثانیه منفی می شود. شکل موج UPS کمی با شکل موج ایده آل که به آن اعوجاج هارمونیک می گویند متفاوت است. هرچه اعوجاج هارمونیک خروجی یو پی اس کمتر باشد، خواص آن بهتر است.

به عنوان مثال، اعوجاج هارمونیک UPS مدل LT900II کمتر از 5 درصد است.

UP صنعتی

یو پی اس صنعتی  شرکت بهراد یک تجهیزات الکتریکی محافظ است که در صنعت و شرکت های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم ها برای حفظ ثبات و پیشرفت فرآیندهای تولید و عملکرد صنعتی حیاتی هستند. یو پی اس های صنعتی با تامین برق و پشتیبانی ثابت در هنگام قطع و نوسانات برق از از دست رفتن اطلاعات، آسیب به تجهیزات و خاموش شدن عملیات حیاتی جلوگیری می کند. یو پی اس صنعتی با ظرفیت بالا کار می کند و توانایی تامین بارهای بزرگ و تجهیزات صنعتی را دارد. یو پی اس صنعتی با استفاده از فناوری پیشرفته و قطعات با کیفیت، پایداری و قابلیت اطمینان بالایی را تضمین می کند. یو پی اس های صنعتی معمولاً در محیط های سخت و سخت مانند دمای بسیار بالا یا پایین، رطوبت بالا، لرزش و لرزش کار می کنند. یک یو پی اس صنعتی از وقفه ها و آسیب های احتمالی جلوگیری می کند و اجازه می دهد تا عملیات با زمان پاسخ سریع به نوسانات و قطع برق ادامه یابد. در نتیجه، یک یو پی اس صنعتی منبع تغذیه مداوم و پشتیبانی قطعی را فراهم می کند و به عملیات صنعتی اجازه می دهد تا ادامه یابد و تلفات ناشی از قطع برق را کاهش دهد. با توجه به اهمیت صنعت و شرکت های بزرگ، استفاده از یو پی اس های صنعتی یک راه حل اساسی و ضروری در زمینه حفاظت از انرژی صنعتی محسوب می شود.

واحدهای یو پی اس ساخت پویا تکنیک افزار دارای فناوری تعاملی بوده و با توجه به توضیحات ارائه شده می توان آنها را بهترین تجهیزات در اکثر کاربردهای یو پی اس دانست.یونیت های یو پی اس موجود در شبکه از سری LT900II دو برج و برج رک سوار این شرکت می باشد. این را می توان در تصویر بالا مشاهده کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.