درب اتوماتیک بیمارستان

۶۹۰ بازديد


انواع مختلفی از درب های اتوماتیک بیمارستانی برای محیط های بیمارستانی بسیار حساس طراحی شده اند. درب‌های اتوماتیک سفر را آسان‌تر می‌کنند و نیازی به استفاده از دست برای باز و بسته کردن در ندارند. بنابراین علاوه بر سهولت استفاده، می توان از سرب برای محافظت در برابر تشعشعات استفاده کرد. برخی بیمارستان ها نیز از درهای کم ورودی استفاده می کنند. با ایپاکو  همراه باشید.

مزایای درب اتوماتیک بیمارستانی چیست؟

انواع مختلفی از درب های کشویی در بیمارستان ها استفاده می شود که برخی از آنها در ساختمان های دیگر قابل استفاده هستند اما برخی به طور خاص در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع را می توان در بخش های مختلف مانند ICU، بخش رادیولوژی و پرتوشناسی و غیره استفاده کرد. درها در باز و بسته شدن با لولای خود تنوع زیادی دارند.

یکی از ویژگی های درب اتوماتیک بیمارستانی داشتن لایه ای از سرب در داخل است که در رادیولوژی، پرتودرمانی و .... پرتوهای استفاده شده طوری ساخته شده اند که جذب شوند و به بیرون پخش نشوند. این درب ها بسته به فضای مورد استفاده در اندازه های مختلف سفارش و ساخته می شوند.

در بخش های ورودی و خروجی از انواع درب های اتوماتیک معمولی استفاده می شود که دارای لولاهای مختلف هستند

انواع درب اتوماتیک بیمارستانی

انواع درب های مستقل بیمارستانی با توجه به عملکرد این درب ها طراحی می شوند. درها بسته به محل نصب آنها ممکن است متفاوت باشد. تمایز دیگر بر اساس نوع لولا و نحوه باز و بسته شدن این درها است.

درب های باز و بسته شونده درب های کشویی، کرکره ای و ... می باشند و اکثر درب های مورد استفاده در محیط های پرتردد و درب های خارجی درب اتوماتیک کشویی شیشه ای می باشند. درب های شیشه ای اتوماتیک کشویی انواع مختلفی دارند که به صورت کشویی باز و بسته می شوند. از این درب ها برای درب های بخش راهرو، آی سی یو، سی سی یو و غیره استفاده می شود.

درب اتوماتیک کشویی شامل موارد زیر است:

- دارای دو تیغه ثابت و دو تیغه متحرک

- دو لولا قابل جابجایی وجود دارد

- تیغه های ثابت و تیغه های متحرک وجود دارد.

- یک رابطه پایدار

بسته به عرض فیلد ورودی، نوع مناسب را در آن فیلد قرار دهید. این نوع درب در هر جای بیمارستان و در ورودی بخش های پزشکی قابل استفاده است.

انواع دیگر درب های اتوماتیک بیمارستانی برای بخش هایی مانند داروخانه ها و آزمایشگاه ها استفاده می شود. این درب دارای ضریب نفوذ بسیار پایینی است که از ورود ریزگردها و گرد و غبار به این قسمت حساس جلوگیری می کند.

درب های فلزی اتوماتیک مورد استفاده در بیمارستان ها به دلیل وزن زیاد برای جابجایی آن ها نیازمند موتورهای قوی هستند.

مزایای استفاده از درب های اتوماتیک برای بیمارستان ها

از آنجایی که بیمارستان محیط حساسی است و جدای از رعایت بهداشت، رفت و آمد افراد از اقشار مختلف جامعه زیاد است، باید سعی کنید از ابزاری استفاده کنید که نیاز به استفاده از دست را کاهش دهد. بنابراین درب اتوماتیک بیمارستانی یک نیاز اساسی برای این محیط است. این درب ها علاوه بر اینکه از نظر بهداشتی اهمیت دارند، تردد در بیمارستان را نیز بهینه می کنند که سرعت در آن گاه بسیار مهم است. در این موارد مسافرت برای بیماران راحت تر است.

استفاده از درب‌های اتوماتیک در محیط‌های پرتردد مانند بیمارستان‌ها باعث می‌شود که درها فقط در مواقع نیاز باز شوند و در مصرف انرژی صرفه‌جویی زیادی می‌شود.

این گیت ها دارای حسگرهایی هستند و با نزدیک شدن به آنها به سرعت باز می شوند و سفر را آسان تر و سریع تر می کنند.

در بخش هایی مانند ICU و ICU که عبور افراد مختلف ممنوع است می توان از درب اتوماتیک بیمارستانی یک طرفه استفاده کرد که سنسور آن فقط از یک طرف فعال است. بنابراین هنگام ورود به این بخش ها باید با استفاده از دکمه یا کنترل آن را باز کرد و از این طریق می توان تردد را کنترل کرد.

انتخاب، خرید و نصب درب اتوماتیک و کشویی بیمارستانی

به طور کلی تهیه تجهیزات و مواد مورد نیاز بیمارستان بر عهده بخش پیمانکاری این محیط ها می باشد. انتخاب و خرید درب اتوماتیک بیمارستانی معمولا به تعداد زیاد سفارش و خریداری می شود. متخصص قبل از انتخاب درب ها، لت های مختلف را بررسی می کند و بر اساس نوع پارتیشن و عرض ورودی، انواع درب های لازم را تعریف و سفارش می دهد.

بسته به نوع درب اتوماتیک بیمارستانی بررسی شده در موارد قبلی، موارد زیادی انتخاب و خریداری می شود.

نصب درب های اتوماتیک و کشویی نصب شده در قسمت های مختلف بیمارستان معمولا توسط شرکت ها و مکان های فروش این درب ها انجام می شود. معمولاً هزینه نصب درب در صورتی رایگان است که توسط متخصصین شرکت فروشنده انجام شود و خدمات پس از فروش نیز در این مکان ها ارائه شود.

این درب ها نیز اغلب توسط تیم تجهیزات بیمارستانی و در صورت لزوم به صورت دوره ای بررسی و تعمیر می شوند.

این نوع درب ها توسط تولیدکنندگان و فروشگاه های معتبر خریداری می شوند. انتخاب برند مناسب تاثیر زیادی در عملکرد این محصولات دارد و بدون شک در صورت انتخاب برند و کیفیت خوب، عمر خوب این درب ها و عملکرد مناسب آنها طولانی خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.