تافل، آیلتس یا GRE؟ کدام یک برای جابجایی بهتر است؟

۱۶۸ بازديد


ممکن است سوالاتی در مورد اینکه کدام مدارک تافل، آیلتس یا GRE برای ادامه تحصیل یا کار در خارج از کشور بهتر است داشته باشید. TOEFL، IELTS و GRE از جمله آزمون های بین المللی شناخته شده در سراسر جهان هستند. این آزمون ها برای اطمینان از آمادگی شرکت کنندگان برای تحصیلات عالی در کشور خود یا سایر کشورها طراحی شده اند. نام آزمون مهاجرتی تافل را شنیده اید. تست های مختلفی برای سنجش توانایی فرد در زمینه های مختلف یک زبان خارجی وجود دارد که تافل و آیلتس معتبرترین این آزمون ها شناخته می شوند.

تافل بهتره یا آیلتس یا جی آر ای؟

داشتن مدارک معتبر بین المللی می تواند به شما در اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی کمک کند. شرط لازم برای کاریابی خارجی و موقعیت های مشابه تلقی می شود. تافل قبل از بررسی اینکه کدام یک در آزمون های آیلتس یا GRE بهتر است، هر کدام به صورت جداگانه بررسی خواهند شد.

1. آزمون های GRE

آیلتس یا جی آر ای هوم ادیشن؟ این سوال خیلی ها را نگران کرده است. GRE یک آزمون بین المللی برای آزمایش مهارت ها و دانش فارغ التحصیلان است. این آزمون برای ارزیابی توانایی متقاضیان برای ادامه یادگیری و ارزیابی دانش آنها از زبان انگلیسی طراحی شده است. آزمون GRE از دو نوع آزمون موضوعی و آزمون عمومی تشکیل شده است.

مقاله GRE درک یک رشته خاص را آزمایش می کند و بخش عمومی مواردی مانند صحبت کردن توصیفی، استدلال مقایسه ای و نوشتن تحلیلی را آزمایش می کند. مدت زمان آزمون GRE تقریباً 3 ساعت و 45 دقیقه است که شامل 6 بخش با فاصله زمانی 10 دقیقه می باشد. مدت اعتبار گواهینامه GRE 5 سال و هزینه شرکت 205 دلار می باشد. آزمون GRE شامل سه بخش است: استدلال شفاهی، نوشتن تحلیلی و استدلال شفاهی. بخش اسپیکینگ آزمون برای ارزیابی توانایی پژوهشی متقاضی طراحی شده است.

این شامل دو مجموعه 20 سوالی در 60 دقیقه است. بخش نگارش تحلیلی GRE شامل نوشتن 2 مقاله تحلیلی در 60 دقیقه است. بخش استدلال کمی این آزمون شامل دو مجموعه 20 سوالی است که هر بخش 35 دقیقه طول می کشد. در حال حاضر این آزمون در مراکز معتبری مانند سازمان سنسه برگزار می شود. فرصت های آزمون GRE هر 21 روز برگزار می شود.

آزمون های موضوعی GRE نیز برای افرادی که واجد شرایط هستند از جمله زیست شناسی، شیمی، ریاضیات و فیزیک در دسترس است. آزمون GRE برای سنجش دانش و مهارت های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در زمینه های خاص علم طراحی شده است. همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی ملزم به شرکت در این امتحان نیستند. اول از همه، دانشجویانی که قصد دارند در رشته های کارشناسی ارشد بازرگانی، MBA، JD و PhD تحصیل کنند، باید در آزمون GRA شرکت کنند.

2. آیلتس یا GRE; آزمون های آیلتس

برای اینکه بدانید کدام یک از آزمون های تافل، آیلتس یا GRE برای شما مناسب تر است، بهتر است با آزمون آیلتس آشنا شوید. آیلتس یکی از محبوب ترین و معتبرترین آزمون های بین المللی است که هر ساله برای سنجش مهارت های زبان انگلیسی افراد برگزار می شود. آزمون آیلتس توسط بیش از 10000 دانشگاه، موسسه، مدرسه و کسب و کار به رسمیت شناخته شده است و در سراسر جهان بسیار مورد احترام است. آزمون آیلتس دو نوع است: آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال.

آزمون آیلتس آکادمیک بیشتر به زبان انگلیسی مورد استفاده در مقاطع تحصیلات تکمیلی اشاره دارد، اما نسخه عمومی آن بر زبان انگلیسی مورد استفاده در جامعه و محل کار تمرکز دارد. هر دو نسخه از 4 بخش برای Listening، Speaking، Writing و Reading تشکیل شده اند. آزمون آیلتس به دو صورت کاغذی و آنلاین برگزار می شود. مدت زمان این آزمون 180 دقیقه می باشد. نتایج آیلتس دو سال معتبر است. امتیاز این آزمون از 1 تا 9 است و اکثر دانشگاه ها برای پذیرش متقاضیان نمره ای بین 6.5 تا 8 در نظر می گیرند.

این آزمون هر 4 ماه یکبار برگزار می شود. آزمون آیلتس در ایران زیر نظر سازمان سنجش در مراکز معتبر برگزار می شود. آیلتس آکادمیک برای افرادی که قصد تحصیل در دوره های دانشگاهی را دارند یا کسانی که مایل به ادامه تحصیل در کشورهای خارجی انگلیسی زبان مانند کانادا، استرالیا، ایرلند، نیوزیلند، آفریقای جنوبی، آمریکا و غیره هستند مناسب است. آیلتس آکادمیک برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های خارجی را دارند.

3. آزمون تافل مهاجرت; آزمون تافل

اکنون که مفهوم کلی آزمون‌های آیلتس و جی‌آر‌ای را می‌دانید، تقریباً می‌توانید حدس بزنید که آیا آزمون‌های تافل، آیلتس یا GRE برای شما مناسب هستند. بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد آزمون تافل توضیحی به شما داده شود. آزمون تافل مانند آزمون آیلتس برای سنجش مهارت های شنیداری، گفتاری، نوشتن و خواندن شرکت کنندگان طراحی شده است. نتایج آزمون تافل از بیش از 4400 کالج و دانشگاه در آمریکا، کانادا و سایر کشورهای جهان قابل اعتماد است. مدت زمان آزمون تافل تقریباً 4 ساعت و 30 دقیقه است.

هزینه شرکت در آزمون تافل بسته به مرکز آزمونی که در آن شرکت می شود متفاوت است. نتایج آزمون تافل دو سال معتبر است. در حال حاضر آزمون تافل در ایران فقط به صورت آنلاین برگزار می شود. این آزمون به صورت کتبی (Pbt) و آنلاین (Ibt) برگزار می شود. آزمون تافل برای مهاجرت ضروری است و در درجه اول یک گزینه مناسب برای کسانی است که قصد کار، زندگی و تحصیل در خارج از کشور را دارند. نتایج آزمون تافل در بیش از 11000 دانشگاه و بیش از 150 کشور به شدت شناخته شده است.

نمرات تافل اغلب به عنوان یک مزیت در هنگام درخواست برای کار در یک شرکت خارجی یا شرکت های وابسته بین المللی در نظر گرفته می شود. ضمناً اخذ مدرک زبان مانند تافل یکی از مهم ترین شرایط اخذ ویزا می باشد.

فایل های آزمون تافل، آیلتس یا GRE

انتخاب تافل، آیلتس یا GRE به شما و اهدافتان بستگی دارد. آزمون GRE در واقع معیاری برای سنجش منطق، قدرت محاسباتی و هوش انسانی است. اگرچه هدف اصلی آزمون GRE ارزیابی مهارت های انگلیسی افراد نیست. با این حال، برای گذراندن موفقیت آمیز آزمون، به سطح بالایی از زبان انگلیسی نیاز دارید. به طور کلی آزمون GRE مناسبتر و معتبرتر از آیلتس و تافل برای پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و مقاطع بالاتر است.

نکته دیگری که در انتخاب تافل، آیلتس یا GRE باید در نظر بگیرید کشور و دانشگاه مورد نظر شما است. برخی از دانشگاه ها ممکن است ترجیحات خود را در پذیرش هر یک از این مدارک داشته باشند. آزمون های تافل و آیلتس مهارت های زبانی افراد را می سنجد و نمی توان گفت کدام یک ارزش و ارزش بیشتری دارد. به طور کلی، هر دو آزمون از معتبرترین اسناد در جهان هستند و از نظر اعتبار به یک اندازه اهمیت دارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.