کاربردهای میکسر و انواع آن را بشناسید

۱,۵۰۶ بازديد


اگر سرآشپز هستید، حتماً مواقعی برای تهیه سس یا مخلوط مخصوص برای نوشیدن مشکل داشتید. وجود وسیله ای در آشپزخانه که به شما در تهیه ترکیبات مختلف کمک می کند، مهم است. ابزارهای مختلفی به بازار آمده اند تا آشپزی را برای شما آسان تر، سریع تر و سرگرم کننده تر کنند. بلندر یکی از آن ابزارهای آشپزخانه است که می توانید در بسیاری از شرایط کار خود را شروع کنید. اگر کاربردهای زیاد این دستگاه را بدانید، قطعا یکی از آنها را خواهید خرید. در این مقاله با کاربرد میکسر و انواع مختلف این دستگاه آشنا می شویم. پس با رترو پارتهمراه باشید

مخلوط کن سایان 850 چیست؟

مخلوط کن یک وسیله آشپزخانه است که برای مخلوط کردن، مخلوط کردن، پوره کردن یا امولسیون کردن غذاهای مختلف استفاده می شود. این دستگاه از تیغه هایی استفاده می کند تا بتوانید مواد مختلف را مخلوط و پوره کنید. از این دستگاه می توان برای تهیه انواع ترکیبات استفاده کرد و به شما در تهیه انواع دسر، سس، سوپ و سایر غذاهای مختلف کمک کرد. مخلوط کن به شکل فعلی خود در دهه 1930 ساخته شد و به سرعت در میان اکثر آشپزها محبوب شد. بنابراین امروزه مدل های متنوع آن در بسیاری از آشپزخانه های خانگی و تجاری یافت می شود.

ترکیبات مخلوط چیست؟

مخزن: مهم ترین قسمت مخلوط کن مخزن آن است که غذا را در خود ذخیره می کند. این مخزن می تواند انواع و تجهیزات مختلفی داشته باشد. در انتخاب میکسر باید به ظرفیت آن که معمولا بر حسب لیتر بیان می شود توجه کرد.

تیغه: این قسمت وظیفه خرد کردن و چرخاندن غذا را بر عهده دارد و کیفیت آن بسیار مهم است. هرچه مایع بیشتر باشد، مخلوط کن شما کارآمدتر و قدرتمندتر خواهد بود. تیغه های بلندر معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند و بسیار تیز هستند. این چاقوها در اشکال مختلف می توانند تیغه های مختلفی داشته باشند.

موتور الکتریکی: این قسمت وظیفه تامین نیروی چرخش پره ها را بر عهده دارد. موتور میکسر اثر را تعیین می کند. هرچه قدرت موتور بیشتر باشد، دستگاه قدرتمندتر است. قدرت موتور بر حسب وات اندازه گیری می شود.

پنل کاربری: این پنل دارای دکمه هایی است که نوع و پیچیدگی آن ها بستگی به مدل میکسر دارد که سرعت، خاموش/روشن و نوع استفاده دستگاه را مشخص می کند. در مدل های پیشرفته تر، این پنل ها قابل لمس هستند.

آیا انواع مدل های میکسر را می شناسید؟

میکسر کامپیوتر

این مدل که به آن میکسر ایستاده نیز می گویند از ظرف یا پارچ یک تا دو لیتری استفاده می شود. شیشه این دستگاه ممکن است شیشه ای، پلاستیکی و یا در برخی موارد فلزی باشد. مدل‌های شیشه‌ای سنگین‌تر و گران‌تر هستند و به خوبی روی پیشخوان یا میز قرار می‌گیرند. مخلوط کن های پلاستیکی سبک و ارزان هستند، اما مستعد خراش هستند و همچنین می توانند بوی غذا را در طول زمان جذب کنند. مدل های فلزی استیل بسیار بادوام و طول عمر بالایی دارند، اما نمی توانید فرآیند اختلاط را از بیرون دستگاه مشاهده کنید.

در این مدل میکسر موتور دستگاه در قسمت پایین قرار دارد که زیر قفسه قرار می گیرد. سپس کاسه همزن در بالا نصب شده و قفل می شود. مخلوط کن های رومیزی معمولاً 2 تا 16 سطح سرعت را ارائه می دهند. تنظیمات سرعت به شما این امکان را می دهد تا با توجه به مواد غذایی موجود در دستگاه، سرعت مناسب را انتخاب کنید. دسته یا پنل کنترل سرعت معمولاً روی پایه یا پایه مخلوط کن قرار دارد. با این حال، به خاطر داشته باشید که تنظیمات سرعت ممکن است برای همه سطوح مهارت لازم نباشد. بنابراین، ایده خوبی است که با توجه به نیاز خود سرعت های مختلفی را انتخاب کنید.

یک مدل دسکتاپ ممکن است مدل هایی داشته باشد که به شما امکان می دهد تیغه ها را حرکت دهید. در این حالت باید بین کوزه و کف دستگاه واشر وجود داشته باشد تا محتویات ظرف نشتی نداشته باشد.

میکسر شناور

این مخلوط کن که در کشور ما به آن گوشت کوب برقی نیز می گویند، مدلی جمع و جور است که فضای کمی را اشغال می کند. مخلوط کن دستی یا غوطه وری کاسه یا مخزن ندارد، بلکه از یک دسته، یک موتور کوچک و یک همزن استفاده می کند. دسته ها و دستگیره ها که معمولاً از استیل ساخته شده اند قابل جدا شدن هستند تا بتوانید به راحتی آنها را تمیز کنید. همزن برقی یا همزن غوطه‌وری برای همگن کردن یا مخلوط کردن موادی که خیلی بزرگ هستند و در کاسه مخلوط‌کن جا نمی‌شوند استفاده می‌شود. همچنین برای غذاهای گرم که نمی توانید در مخلوط کن یا کاسه قرار دهید استفاده می شود. بنابراین می توانید با کمک آنها انواع سوپ، غذای کودکان، سوپ، دوستان و انواع دسرها را تهیه کنید.

این مدل ها در دو مدل فشاری یا دکمه ای به بازار عرضه می شوند. در مدل های فشاری باید کلید را فشار دهید تا ترکیب مورد نیاز به دست آید. که این مدل ها می توانند استفاده با حجم بالا را تحمل کنند. مدل های دکمه ای می توانند به راحتی منتظر فشار دادن یک دکمه باشند. بسته به مدل این میکسر می توان تنظیمات سرعت را نیز برای آن طراحی کرد. البته باید در نظر داشته باشید که مخلوط کن های غوطه ور یا دستی نسبت به مخلوط کن های رومیزی کاربرد محدودتری دارند.

میکسر چند منظوره

اگر می خواهید مواد متنوع و غذاهای متنوعی تهیه کنید، این مدل ممکن است برای شما بهتر باشد. مخلوط کن های چند منظوره دارای یک موتور ثابت، شیشه مخلوط کن و کاسه ها، تیغه ها و دیسک های مختلف برای کارهای اضافی هستند. این ویژگی ها بسته به مدل دستگاه شما متفاوت است. خردکن، خردکن، میکسر و خمیر کن از مواردی هستند که هنگام خرید یک میکسر چند کاره می توانید به دست آورید. این دستگاه‌ها نسبت به مدل‌های دیگر گران‌تر هستند، اما بزرگ‌ترین مزیت آن این است که با خرید یکی دیگر، دیگر نیازی نخواهید داشت.

مخلوط کن برای چیست؟

کار اصلی مخلوط کن برای پوره و پخت و پز طراحی شده است. استفاده از این دستگاه ها به قدرت و انواع مدل ها بستگی دارد. اما بهتر است بدانید که مخلوط کن ها در منازل، رستوران ها، کافه ها و هتل ها کاربرد زیادی دارند. در زیر مهمترین برنامه های Blender را بررسی می کنیم.

با این دستگاه می توانید انواع مواد مانند میوه ها و سبزیجات تازه را پوره و خرد کنید.

بستنی، شیر و آب میوه های مختلف را در یک میلک شیک با هم ترکیب کنید.

برای تهیه نوشیدنی های سرد مختلف می توانید یخ را به همراه محل مورد نظرتان در مخلوط کن خرد کنید.

برای تهیه اسموتی می توانید میوه های مختلف را با هم مخلوط کنید.

به راحتی می توانید با کمک مخلوط کن سس را تهیه کنید.

می توانید انواع میوه ها و سبزیجات را در مخلوط کن خرد کنید یا از آن روغن درست کنید.

انواع پودرها، گرانول ها یا مایعات را به راحتی مخلوط کنید.

این دستگاه به شما اجازه می دهد تا مواد جامد را در مایعات حل کنید.

با کمک مخلوط کن می توانید انواع سوپ و پوره را تهیه کنید.

با کمک این دستگاه می توانید خمیر سبکی هم برای بستنی و هم برای پنکیک تهیه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.