یخچال چیست و چه کاربردی دارد؟

۲۸۹ بازديد

یخچال ها از دیرباز جزء ضروری آشپزخانه و خانه بوده اند. در ابتدا، یخچال ها فقط وظیفه داشتند غذاها را به روش معمول سرد و تازه نگه دارند، بدون هیچ گونه ابزار اضافی. حتی در گذشته از سوخت هایی مانند نفت برای آنها استفاده می شد. با استفاده گسترده از برق، یخچال های نفتی حذف شدند و یخچال های برقی به طور کامل جایگزین شدند.

در این یخچال ها علاوه بر قفسه ای که مواد غذایی در آن نگهداری می شد، قسمت کوچکی در بالای یخچال وجود داشت که به آن فریزر می گفتند. در این قسمت امکان نگهداری موادی مانند فرآورده های گوشتی که مستعد فساد بودند وجود داشت.

انواع یخچال فریزر

امروزه انواع مختلفی از یخچال و فریزر وجود دارد و امکانات زیادی برای بهبود کارایی و سهولت استفاده به آن اضافه شده است. با تعمیر اول همراه باشید.

حتما یخچال های کوچک را در هتل ها دیده اید. این یخچال کم مصرف است و برای استفاده در مکان هایی مانند هتل ها بسیار مناسب است. نوع دیگری از یخچال که بسیار رایج است و ما را به یاد یخچال های قدیمی می اندازد. یخچال های Combi ساختار ساده ای دارند که یخچال در بالا و یخچال در پایین یا برعکس! هر کدام با دربی خود جدا می شوند. ظرفیت این یخچال متوسط ​​است و در خانه های کم جمعیت مورد استفاده قرار می گیرد.

جدیدترین نوع یخچال که امروزه طرفداران زیادی دارد و البته قیمت بالایی هم نسبت به مدل های دیگر دارد، یخچال ساد بای ساید می باشد. این یخچال ها از دو قسمت مجزای یخچال و فریزر تشکیل شده اند که به صورت عمودی از هم جدا شده اند. آنها معمولا آبسردکن و یخ ساز دارند و فضای زیادی هم در یخچال و هم در فریزر دارند. اگر نیاز بع تعمیر یخچال دارید با نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر الجی در مازندران تماس بگیرید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.