جراحی واژینوپلاستی چیست و مراقبت های بعد از واژینوپلاستی چیست؟

۶۶ بازديد


آیا قصد انجام واژینوپلاستی را دارید؟ زنان ممکن است به دلیل شرایط مختلف از جمله بارداری، زایمان، یائسگی یا مسائل مربوط به سلامت باروری درجات مختلفی از ضعف واژن را تجربه کنند. بنابراین، به دنبال راه هایی برای سفت کردن یا تزئین شکاف باشید. یکی از این روش ها جراحی واژینوپلاستی است. قبل از اینکه سعی کنید واژن را سفت کنید، باید بهترین روش را برای خود پیدا کنید. به همین دلیل مراجعه به متخصص زنان ضروری است. در پنل پزشک خود، نوبت حضوری و تلفنی از متخصصان سراسر ایران دریافت خواهید کرد. در این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد راه ها و روش های اصلاح گشادی واژن خواهیم یافت.

واژینوپلاستی چیست؟ (جراحی سفت کردن واژن یا کولپورافی خلفی)

واژن سالم کلید سلامت لگن و از همه مهمتر سلامت روان زنان است. عواملی مانند سن، یائسگی، بارداری و زایمان می تواند باعث بزرگ شدن واژن در زنان شود. هر کدام از آنها می توانند به نوعی بر ساختار واژن تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، با افزایش سن، تولید استروژن کاهش می یابد و این باعث می شود واژن خاصیت ارتجاعی طبیعی خود را از دست بدهد. خوشبختانه امروزه روش های پزشکی و درمانی پیشرفت زیادی کرده است و با این روش ها با سفت کردن واژن می توان مشکلات شلی و شلی را برطرف کرد.

بنابراین از روش های مختلفی برای سفت کردن واژن و بهبود خاصیت ارتجاعی دیواره های آن استفاده می شود. این کار یک روش درمانی و زیبایی است و فواید زیادی دارد که تنها یکی از آنها افزایش حس اعتماد به نفس خانم هاست. واژینوپلاستی در مشهد را به بهترین دکتر زنان و زایمان مشهد بسپارید.



فیلم یا عکس جراحی واژینوپلاستی چیست؟

با توجه به انجام این عملیات در مناطق خصوصی زنان، ما مجاز به ارسال فیلم یا عکس در این بستر نیستیم. همچنین با مراجعه به بیمارستان ها نمی توانید به فیلم این عمل دسترسی داشته باشید. از طرفی توصیه می شود اطلاعات دقیقی از عمل داشته باشید اما فیلم آن را مشاهده نکنید. تماشای فیلم واژینوپلاستی می تواند باعث اضطراب و ترس شود.

تفاوت صفاق و دستگاه تناسلی چیست؟

پرینورافی و واژینوپلاستی دو نوع جراحی هستند که باعث بهبود و تقویت اندام تناسلی زنان می شوند، اما هر کدام اهداف و تکنیک های خاص خود را دارند. هدف از جراحی پرینورافی ترمیم و تقویت ناحیه پرینه (ناحیه بین دستگاه تناسلی زنانه و مقعد) است. هدف از جراحی آلت تناسلی بزرگ کردن و بهبود ظاهر و عملکرد آلت تناسلی است. پرینورفی بر ناحیه پرینه تمرکز دارد، در حالی که ماساژ واژن بر ناحیه تناسلی متمرکز است.

تفاوت بین زیبایی واژن و سفت کردن واژن چیست؟

سفت کردن واژن یا واژینوپلاستی عملکرد ناحیه تناسلی را بهبود می بخشد، در حالی که زیبایی واژن فقط ظاهر و شادابی واژن را تغییر می دهد. هر دوی این عمل ها را می توان مشابه جراحی بینی در نظر گرفت. یعنی جراحی بینی برای بهبود تنفس و جراحی بینی برای تغییر ظاهر.

لیزر واژینوپلاستی چگونه کار می کند؟

در این روش به جای اسکالپل جراحی از لیزر استفاده می شود. عوارض کمتری دارد و زخم ها سریع تر بهبود می یابند. توجه داشته باشید که روش های غیرجراحی مزایای زیادی دارند زیرا در مدت زمان کوتاهی انجام می شوند و زمان بهبودی ندارند. اما برای خانم هایی که اتساع شدید واژن دارند، این روش ها موثر نبوده و نیاز به جراحی واژینوپلاستی دارند. علاوه بر این، واژینوپلاستی با لیزر نسبت به جراحی واژینوپلاستی تهاجمی کمتری دارد.

بعد از واژینوپلاستی مراقب خود باشید

مراقبت های بعد از واژینوپلاستی بسیار مهم است. این درمان ها عبارتند از:

مصرف فیبر و مایعات: برای جلوگیری از یبوست، غذاهای غنی از فیبر و مایعات مصرف کنید.

استراحت کافی: حداقل دو هفته استراحت کنید.

مصرف داروها: داروهای تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف کنید.

از فعالیت های شدید خودداری کنید. به مدت شش هفته از فعالیت های شدید و ورزش خودداری کنید.

استفاده از کمپرس سرد: برای کاهش تورم و درد از کمپرس سرد استفاده کنید.

تمیزی محل جراحی: محل جراحی را تمیز و خشک نگه دارید.

لباس های گشاد بپوشید: برای کاهش فشار روی ناحیه جراحی از لباس های گشاد و نخی استفاده کنید.

اجتناب از رابطه جنسی: به مدت شش هفته از رابطه جنسی خودداری کنید.

از صندلی روی کوسن نرم استفاده کنید: هنگام نشستن از یک کوسن نرم استفاده کنید.

یک پزشک پیدا کنید: قرار ملاقات های اولیه با پزشک خود بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.