همه چیز درباره مکمل های ورزشی

۷۶ بازديد


مکمل ورزشی هر نوع ماده ای است که جنبه درمانی نداشته باشد. دارای اشکال مختلف پودر، مایع، قرص، ژل نرم، کپسول و ... می باشند. مکمل های غذایی از مواد غذایی و منابع طبیعی مانند میوه ها، ریشه ها، انواع مواد معدنی، بدن حیوانات، گیاهان و ... استخراج می شوند و برای تهیه آنها استفاده می شود. بخشی از رژیم غذایی که در آن از فقر تغذیه ای رنج می بریم. بنابراین مکمل غذایی به معنای مکمل است و هرگز نمی تواند جایگزین غذا شود و البته برای افزایش ارزش غذایی رژیم غذایی می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

آرژنین

این یک نوع اسید آمینه است که در غذاها یافت می شود: گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لوبیا قرمز، محصولات لبنی و حبوبات. یک رژیم غذایی سالم و مغذی حاوی 4-5 گرم آرژنین در روز است. عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد و تا حدی بدن آن را به اکسید نیتریک تبدیل می کند که رگ های خونی را گشاد می کند و جریان خون را افزایش می دهد. افزایش جریان خون به رساندن اکسیژن و مواد مغذی به بافت‌های عضلانی کمک می‌کند و دفع مواد زائد که باعث خستگی عضلانی می‌شوند را تسریع می‌کند. دوز بی خطر تا 9 گرم در روز است. مصرف بیش از این می تواند باعث ناراحتی گوارشی و کاهش جزئی فشار خون شود. اگر می خواهید مکمل آرژنین را امتحان کنید، دوز اولیه 6 گرم در روز را برای چند هفته و در صورت لزوم چند ماه مصرف کنید.

بتا آلانین

این یک اسید آمینه است که در غذاهایی مانند گوشت، مرغ و ماهی یافت می شود. انسان روزانه حدود 1 گرم بتا آلانین دریافت می کند. بدن از بتا آلانین برای ساخت کارنوزین در عضلات اسکلتی استفاده می کند. در طی چند دقیقه تمرین با شدت بالا، ماهیچه ها اسید لاکتیک تولید می کنند که باعث کاهش قدرت عضلانی و ایجاد خستگی می شود. کارنوزین تجمع اسید لاکتیک را کاهش می دهد و به نوبه خود عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد. اگر می خواهید از بتا آلانین استفاده کنید، از 6-4 گرم در روز برای چند هفته شروع کنید.

بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات

این محصول را می توان به طور طبیعی از اسید آمینه لوسین تولید کرد. HMB در بدن از پروتئینی که در رژیم غذایی مصرف می شود تامین می شود و به مقدار کم در غذاهایی مانند ماهی، گوشت، تخم مرغ و غیره یافت می شود و پتانسیل ضد کاتابولیک دارد و به حفظ توده عضلانی کمک می کند. بنابراین اگر می‌خواهید مکمل HMB را امتحان کنید، 3 گرم در روز در سه وعده 1 گرمی برای چند هفته مصرف کنید. برای خرید مکمل ورزشی کلیک کنید.
BCEA

اسیدهای آمینه لوسین، والین و ایزولوسین به عنوان BCAA شناخته می شوند. غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، غلات کامل، برنج قهوه ای، شیر و غیره. آمینو اسیدهای زنجیرهای منشعب شده. ماهیچه ها می توانند از این سه آمینو اسید برای تامین انرژی در حین ورزش استفاده کنند. لوسین همچنین می تواند به ساخت پروتئین عضلانی و جلوگیری از خستگی زودرس در تمرینات استقامتی طولانی کمک کند. اگر می خواهید مکمل BCAA را امتحان کنید، با 10 گرم در روز برای چند هفته شروع کنید.

کافئین

این یک محرک طبیعی است که در چای، قهوه، کاکائو و تعدادی از گیاهان یافت می شود. با تحریک مغز و سیستم عصبی مرکزی به هوشیار بودن و بعد از خستگی کمک می کند. کافئین می تواند استقامت، قدرت و قدرت را در ورزش های تیمی افزایش دهد. با این حال، بدن افراد نسبت به کافئین واکنش متفاوتی نشان می دهد، به این معنی که این کافئین باعث افزایش فعالیت در همه افراد نمی شود یا فقط کمی فعالیت را افزایش می دهد. دوزهای کافئین تا 400 میلی گرم در روز برای بزرگسالان بی خطر است. اگر می خواهید مکمل های کافئین را امتحان کنید، بهتر است 2 تا 6 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن حدود یک ساعت قبل از تمرین مصرف کنید. (یک فنجان قهوه حاوی 85 تا 100 میلی گرم کافئین است)
برای خرید پودر ریل گینز یونیورسال نوتریشن با ما تماس بگیرید.

سیترولین

این نوعی اسید آمینه است که بدن ما می تواند تولید کند. در منابع غذایی مانند هندوانه، کدو تنبل، خیار، کدو حلوایی یافت می شود. برخلاف برخی از اسیدهای آمینه، برای ساخت پروتئین استفاده نمی شود. اما نقش مهمی در چرخه اوره دارد و می تواند بدن را از شر ترکیبات مضر خلاص کند. به طور خاص، چرخه اوره آمونیاک را از بدن خارج می کند. کلیه ها سیترولین را به اسید آمینه دیگری به نام آرژنین تبدیل می کنند. سپس بدن آرژنین را به اکسید نیتریک تبدیل می کند، که رگ های خونی را گشاد می کند، این گشاد شدن جریان خون را افزایش می دهد و اکسیژن و مواد مغذی را به ماهیچه ها می رساند و سیترولین را تسریع در حذف مواد زائد که باعث خستگی عضلات می شود، افزایش می دهد.

دو شکل اصلی سیترولین وجود دارد

§ ال سیترولین: این مکمل به سادگی مخفف سیترولین است

§ سیترولین مالات: به ترکیب سیترولین و ترکیب دیگری به نام مالات اشاره دارد که برای تولید انرژی بسیار مهم است.

اگر می خواهید مکمل سیترولین را امتحان کنید، دوز توصیه شده روزانه 3-6 گرم ال سیترولین یا 8 گرم سیترولین مالات است.

کراتین مونوهیدرات

از نظر شیمیایی شبیه اسیدهای آمینه است و از آرژنین، گلیسین و متیونین جدا می شود. به ویژه به عنوان منبع ذخیره انرژی در فعالیت های سرعتی و انفجاری و تمرینات با شدت بالا استفاده می شود. بیشترین ذخیره کراتین در ماهیچه های اسکلتی است. بدن مقداری کراتین (حدود یک گرم) تولید می کند و بقیه آن در گوشت قرمز، ماهی و غیره مصرف می شود. از غذاهایی مانند هنگامی که دوز بالایی از مکمل را برای چند هفته یا حتی ماه مصرف می کنید، می تواند به رشد عضلات و عملکرد ورزشی کمک کند. اگر می خواهید مکمل کراتین مونوهیدرات را امتحان کنید، 20 گرم در روز در چهار قسمت مساوی به مدت 5 تا 7 روز و سپس 5 گرم در روز قبل از تمرین مصرف کنید.

دهیدرواپی آندروسترون

اگرچه DHEA یک هورمون استروئیدی است، اما تفاوت آن با استروئیدهای مورد استفاده توسط بدنسازان حرفه ای در این است که عمدتاً در غدد فوق کلیوی بدن تولید می شود، اما مقادیر کمی در اندام های گوارشی، تولید مثل و مغز نیز یافت می شود. تولید طبیعی در جوانی به اوج خود می رسد و از 40 سالگی با هر دهه زندگی حدود 10 درصد از سطح تا 70 سالگی کاهش می یابد. نوع مصنوعی آن از مواد شیمیایی موجود در سیب زمینی وحشی (نوعی سیب زمینی) و سویا ساخته می شود که به عنوان مکمل های غذایی با نام های دیوسژنین و جنیستئین به فروش می رسد. آژانس جهانی ضد دوپینگ استفاده از DHEA را در مسابقات ورزشی ممنوع کرده است. استفاده از آن به عنوان مکمل باعث افزایش سلامت، افزایش تراکم استخوان و اثر ضد پیری می شود. اگر می خواهید مکمل DHEA را امتحان کنید، دوز 50 تا 200 میلی گرم در روز را برای چند هفته مصرف کنید.

I-گلوتامین

نوع اسید آمینه مهم نیست زیرا بدن آن را به طور طبیعی تولید می کند. برای انتقال آمونیاک و نیتروژن در سراسر بدن از طریق رگ های خونی، بدن نیاز به استفاده از گلوتامین دارد که در غذاهایی مانند گوشت، تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی یافت می شود. این مکمل برای افزایش سرعت ریکاوری، کاهش تحلیل عضلانی و آتروفی، تقویت سیستم ایمنی بدن و ترشح هورمون های رشد استفاده می شود. اگر می خواهید مکمل گلوتامین را امتحان کنید، دوز 0.1 تا 0.3 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن را برای چند هفته و در صورت لزوم چند ماه مصرف کنید.

پروتئین

آمینو اسیدها بلوک های سازنده پروتئین هستند، یک ماکرومولکول مهم که نقش مهمی در ساخت، حفظ و ترمیم عضله ایفا می کند. علاوه بر این، حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و به تنظیم قند خون کمک می کند. لبنیات، تخم مرغ، گوشت، مرغ و ماهی مهمترین منابع پروتئین هستند.

مکمل پروتئین

§ کنسانتره پروتئین آب پنیر: WPC 90% کنسانتره پروتئین است که می توان آن را تا 20% کاهش داد. برخی از این محصولات شامل لاکتوز، مواد معدنی و چربی است.

§ پروتئین وی ایزوله: هدف تولید WPI ایجاد محصولی است که 90 درصد پروتئین و بدون لاکتوز باشد.

§ پروتئین آب پنیر هیدرولیز: WPH یک محصول هیدرولیز آنزیمی از کنسانتره پروتئین و کنسانتره است. پیوندهای پپتیدی بین پروتئین ها شکسته شده و زمان هضم این پروتئین را کاهش می دهد.

نیازهای دریافتی پروتئین هر فرد متفاوت است، اما دوز توصیه شده 0.8 تا 2 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.