معرفي 12 روش غير جراحي ليفت صورت

۱,۵۷۷ بازديد



ممكن است از بيهوشي، بخيه و برش در حين جراحي ليفت صورت ترس داشته باشيد. شايد ميزان شلي پوست صورت شما آن چيزي نباشد كه براي جراحي ليفت صورت مي خواهيد. از اين رو امروزه از روش هاي جديد، جراحي و غيرتهاجمي سفت كردن و جوانسازي صورت استفاده مي شود كه مي تواند جايگزين موثري براي جراحي ليفتينگ صورت باشد. با ما تا پايان اين مقاله همراه باشيد تا تمامي اين راه حل ها را ارائه دهيم.


مزاياي ليفت صورت بدون جراحي

همانطور كه احتمالا مي دانيد، هر روشي مزايا و معايب خود را دارد. هرگز نمي توان گفت كه يك روش بدون خطا است، اما مي توان پذيرفت كه يك روش مي تواند مزاياي بيشتري نسبت به معايب خود داشته باشد. مزاياي اصلي روش هاي ليفت صورت غير جراحي عبارتند از:

قابليت بلند كردن گردن و صورت به طور همزمان

دوره نقاهت كوتاهي وجود دارد

بدون درد و خونريزي

با بيهوشي



انواع روش هاي ليفت صورت بدون جراحي

بسته به وضعيت پوست و نيازهاي صورت هر فرد مي توانيد از روش هاي مختلفي براي افزايش زيبايي و درخشندگي صورت بهره مند شويد. انواع مختلف روش هاي ليفت صورت غير جراحي شامل موارد زير است. انتخاب بين اين روش ها بر عهده پزشك بوده و پس از تشخيص ميزان شل شدن پوست صورت و جوانسازي مورد نياز صورت مي گيرد.

ايفوتراپي

در هايفوتراپي (سونوگرافي متمركز با شدت بالا يا HIFU)، از امواج اولتراسوند در قسمت تحتاني پوست استفاده مي شود. انرژي امواج اولتراسوند باعث گرم شدن سريع بافت هدف مي شود. هنگامي كه سلول ها در يك منطقه هدف به دماي خاصي مي رسند، آسيب سلولي را تجربه مي كنند. با وجود بحث برانگيز بودن اين موضوع، آسيب وارده باعث تحريك سلول ها و در نهايت توليد كلاژن بيشتر و ترميم و ليفت پوست مي شود.

ليفت پوست با هيپنوتيزم درماني يك درمان ايمن و موثر براي كساني است كه به دنبال معكوس كردن يا معكوس كردن علائم پيري هستند. اين روش با هدف بازيابي لايه هاي عميق ساختار زير سطح پوست انجام مي شود. هايفو مي تواند به طور موثري كيفيت و ظاهر پوست را بهبود بخشد و در نتيجه اعتماد به نفس فرد را افزايش دهد. لايه برداري مجدد لايه پايه مي تواند تاثير طولاني مدتي بر روي پوست داشته باشد و در مقايسه با جراحي معمول ليفت صورت، اين روش به فرد اجازه مي دهد تا براي مدت طولاني بدون استفاده از روش هاي تهاجمي استراحت كند. هدفش نزديك است. .


روند هيپوتراپي چگونه است؟

براي درك بهتر نحوه عملكرد هايفوتراپي، بهتر است در مورد دستگاه هاي مايكروويو صحبت كنيم. بله، مايكروويوها غذا را به صورت دوره اي (براي چند دقيقه) هدف قرار مي دهند، اما با هايفوتراپي، اولتراسوند فقط يك بار در هر ناحيه تعيين شده انجام مي شود. سپس نقطه بعدي يكي پس از ديگري با دستگاه هايفوتراپي گرفته مي شود. همه چيز در زير پوست اتفاق مي افتد، بنابراين ناحيه خارجي كاملا سالم و بدون مشكل باقي مي ماند.

 

ميكرونيدلينگ

ميكرونيدلينگ يا (CIT) يك روش بدون خون، بدون درد و كم تهاجمي براي رفع چين و چروك و بهبود ظاهر است. به همين دليل است كه فكر مي كنيم يكي از راه هاي غير جراحي براي رسيدن به چهره اي زيبا است. در اين روش با استفاده از ميكروسوزن هاي استريل، تقويت پوست و كلاژن سازي انجام مي شود. مزيت اصلي ميكرونيدلينگ راندمان بالاي آن و در عين حال كم تهاجمي بودن آن است و عيب آن اين است كه مشكلات پوستي شديد را درمان نمي كند و براي مشكلات پوستي سطحي مناسب است.



ميكرودرم ابريژن

ميكرودرم ابريژن روشي است كه به عنوان يك راه حل بدون عارضه و تهاجمي براي لايه برداري صورت و حذف سلول هاي مرده استفاده مي شود. با اين روش با دستگاه مخصوص و روش مكانيكي، تراشيدن سطح روي پوست ايجاد مي شود و به اين ترتيب با شروع مكش، جريان خون افزايش يافته و در نتيجه كلاژن سازي افزايش مي يابد. نتيجه ميكرودرم ابريژن نوسازي و افزايش طراوت پوست است.


روش ميكرودرم ابريژن

براي انجام ميكرودرم ابريژن ابتدا پوست تميز شده و به طور كامل از مواد آرايشي و چربي پاك مي شود، سپس اصطكاك در جهات مختلف و بر روي بسياري از نقاط با توجه به نوع پوست و زخم آن توسط پزشك در مدت زمان لازم انجام مي شود. زمان لازم براي صورت حدود 20 تا 30 دقيقه و روي گردن 20 دقيقه است. پس از درمان، صورت تميز مي شود و سپس با آب گرم شسته مي شود. يك كرم بي حس كننده (مانند Oxydozang يا Calamine) روي آن ناحيه اعمال مي شود.


ليفت صورت با آر اف فركشنال

ليزر فركشنال RF كه به عنوان سفت كردن پوست با امواج راديويي نيز شناخته مي‌شود، يكي از روش‌هاي ليفت صورت غيرجراحي است كه به بهبود وضعيت ساختاري پوست انسان كمك مي‌كند. اين روش درماني از امواج انرژي براي گرم كردن بافت پوست به نام درم استفاده مي كند. اين گرما بافت را براي توليد كلاژن بيشتر تحريك مي كند. درمان‌هاي فركانس راديويي از سال 2001 براي مبارزه با شلي پوست و علائم پيري استفاده مي‌شوند.

 

لايه برداري صورت با ليزر فركشنال

در اين روش سطح پوست لايه برداري مي شود و كلاژن در داخل پوست به نام درم تشكيل مي شود. نتيجه جذب كم عمق، ظاهري شفاف تر و صاف تر پوست است. نتايج كلاژن سازي به صورت چين و چروك و افتادگي و همچنين خاصيت ارتجاعي و استحكام پوست پس از چندين جلسه ليزر درماني به تدريج قابل مشاهده است. زمان مشاهده نتايج به وضعيت پوست و سن فرد بستگي دارد.


ليفت صورت با نخ

ليفت با نخ روشي شبيه به ليفت صورت يا جراحي ليفت صورت است. در اين فرآيند پوست ترميم و بهبود مي يابد. بنابراين براي اين كار نيازي به ابزار و چاقوي جراحي نيست در اين روش از نخ ها براي جوانسازي و ليفت پوست استفاده مي شود. اين الياف با سوزن هاي بسيار نازك به پوست تزريق مي شوند تا بافت و پوست را بلند كرده و ظاهر پوست را بيشتر بهبود بخشد. مزاياي ليفت با نخ به شرح زير است:

اثرات درمان با گذشت زمان از بين نمي رود.

مراقبت ويژه اضافي مورد نياز نيست.

مهمترين نكته اين روش امنيت بالاي آن است.

اين روش نياز به آماده سازي خاصي ندارد.

اثر درمان بلافاصله قابل مشاهده است.

هيچ زخم يا ضايعه اي روي پوست وجود ندارد.

اين روش براي افراد بالاي بيست سال قابل استفاده است.

نخ هاي استفاده شده را نمي توان ديد يا لمس كرد. همچنين اين نخ ها ماندگاري زيادي دارند و اثرات آن ها از بين نمي رود.

در صورت تمايل مي توان اين روش را در ماه ها و سال هاي بعد روي همان يا ساير نواحي صورت و بدن تكرار كرد.



مراحل ليفتينگ پوست با نخ

قبل از شروع ليفت با نخ، بيماران در ناحيه اي كه مي خواهند بلند كنند (معمولاً وسط صورت، گونه ها يا گردن) بيهوشي دريافت مي كنند. متخصص پوست سوزني را با نخي وارد بافت زير جلدي پوست مي كند، يعني سوزن را زير قسمت قابل مشاهده پوست وارد مي كند. هنگامي كه نخ ها در نواحي مورد نظر قرار مي گيرند، كلاژن و بافت فيبري جديد در اطراف نخ ها تشكيل مي شود و باعث مي شود كه بافت پوست را نگه داشته و تقويت كند.

 

تحمل كردن

استفاده از ليزر اندوليفت براي ليفت كردن پوست صورت يك روش جديد براي تحريك بافت هاي عميق تر براي توليد كلاژن جديد براي كاهش افتادگي و سفت شدن پوست است. در اين روش يك فيبر بسيار نازك وارد پوست مي شود و سپس بين درم عميق و بافت چربي قرار مي گيرد و ليزر دايود از طريق فيبر ديگري به اين فيبر متصل مي شود و با حركت دادن فيبر در اين ناحيه انرژي ليزر از آن ساطع مي شود. ديود به طيف مادون قرمز



دستگاه اندوليفت

اندوليفت استيگ

در اين روش با استفاده از فيبر مو (200-300 ميكرون) كه توسط پزشك متخصص از سوراخ كوچكي به زير پوست فرستاده مي شود، بسته به ناحيه مورد نظر، قدرت فيبر ليزر در بافت عمقي فعال مي شود. . و آن را به كار مي اندازد، و به طور انتخابي سلول هاي چربي را حذف مي كند - پروتئين را متعادل مي كند و فيبر كلاژن بافت بدن را تحريك مي كند.

هنگامي كه از لايه هاي پوست عبور مي كند، يك ميكروفيبر بسيار نازك با هدايت مسير ليزر به محل مورد نظر، اشعه ليزر را بر روي بافت عميق پوست متمركز مي كند. و به دليل عبور تابش N.IR ​​از لايه درم پوست، نتايج متفاوتي در بافت هدف مشاهده مي شود.

 

تزريق فيلر

فيلرها و ژل هاي چربي مي توانند با افزايش حجم زير پوست صورت به بهبود خاصيت ارتجاعي پوست كمك كنند. البته بهتر است تزريق چربي و تزريق ژل به صورت همزمان و موازي با روش هاي ديگر انجام شود تا نتايج مربوطه به دست آيد.

از آنجايي كه از سلول هاي چربي در بدن انسان براي توليد چربي استفاده مي شود، به جاي ژل مصنوعي، اين مواد موثرتر و ماندگارتر از ژل هستند. اما برخي افراد به دليل هزينه بالاي تزريق و ساكشن چربي با اين روش، تزريق ژل را ترجيح مي دهند.



تزريق بوتاكس

بوتاكس يك تزريق عضلاني است. اين ماده با كاهش انقباض عضلات مختلف صورت به رفع چين و چروك و در نتيجه ليفت شدن پوست صورت كمك مي كند. در كلينيك دكتر.

بوتاكس سيگنال هاي عصبي به عضلات هدف را مسدود مي كند. عضلات تزريق شده توسط پالس هاي توليد شده از عصب به عضله قادر به انقباض نيستند. چين و چروك ها را شل مي كند و جمع نمي شود. سم بوتولينوم كه منجر به جوانسازي صورت مي شود براي صاف كردن چين و چروك هاي صورت و جوان تر نشان دادن چين و چروك هاي صورت در افراد مبتلا به فلج عضلاني زير پوست مانند چين و چروك هاي ناشي از اخم كردن بين ابروها و پيشاني استفاده مي شود.براي چين و چروك دور چشم و دهان استفاده مي شود. هنگام لبخند زدن در برخي موارد از تزريق بوتاكس براي كاهش ميزان تعريق در كف دست و زير بغل نيز استفاده مي شود.



تزريق پي آر پي

پي آر پي ماده اي است كه مستقيماً از خون انسان استخراج مي شود. تزريق PRP صورت شامل برداشتن پلاكت ها و استفاده از آنها براي جوانسازي و ليفت صورت است. يكي از كاربردهاي پي آر پي، جوانسازي و رفع چين و چروك صورت، خط خنده و دور چشم و گردن است تا با علائم پيري به طور طبيعي مقابله شود. پي آر پي روشي موثر و ايمن از درمان است. در حال حاضر بسياري از افراد از پلاسماي غني از پلاكت براي جوانسازي صورت استفاده مي كنند زيرا اين روش درماني بسيار راحت است كه عوارض جانبي ندارد و تا زماني كه بدن قادر به ايجاد فاكتورهاي رشد باشد منجر به نتايج بلند مدت و كوتاه مدت مي شود. از آنها براي ايجاد بافت جديد سالم استفاده كنيد.


مطالعه از منبع: https://cliniczibayi.com/ليفتينگ-صورت/هايفوتراپي-در-شيراز-5-مركز-تخصصي-جوانسا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.