وظايف پرستار براي كودكان بيمار

۳,۶۲۹ بازديد



برخي از كودكان ممكن است بيمار شوند. اين بيماري مي تواند در اثر عوامل مختلفي ايجاد شود. وقتي كودك بيمار مي شود، نياز به كسي دارد كه هميشه از او مراقبت كند. برخي از والدين به دليل مشغله كاري يا دلايل ديگر براي مراقبت از كودك بيمار خود به كمك پرستار كودك بيمار نياز دارند. هنگامي كه كودك بيمار است، پرستار وظايف بسياري دارد. اين وظايف ممكن است شامل بررسي وضعيت جسماني كودك، مصرف داروي كودك در زمان هاي خاص و بررسي علائمي مانند تب در كودك باشد.


وظايف پرستار بيمار

مراقبت از كودك بيمار در خانه

1. پرستار كودك بيمار بايد وسايل و محيط زندگي كودك را تميز و ضدعفوني كند.

يكي از وظايف پرستار كودك بيمار تميز نگه داشتن محيط زندگي كودك بيمار و ضدعفوني كردن وسايل كودك به صورت روزانه است. در اين حالت معمولاً پزشك توصيه هايي را به پرستار بيمار مي دهد كه در زير به آنها اشاره مي كنيم:

تميز نگه داشتن دست ها و صورت كودك، شستشوي منظم يكي از مهم ترين موارد است.

شستن مرتب دست هاي كودك با آب گرم و صابون براي تميز نگه داشتن كودك و جلوگيري از ابتلا به انواع ويروس ها بسيار مفيد است.

سطل زباله اتاق كودكان بايد روزانه تخليه و ضدعفوني شود.

تهويه مناسب اتاق كودك بيمار يكي از مهم ترين نكاتي است كه پرستار كودك بيمار بايد رعايت كند.

تميز و ضدعفوني كردن لباس كودك بيمار و همچنين خود پرستار از ديگر وظايف پرستار كودك بيمار است.

يكي ديگر از مواردي كه تميز نگه داشتن آن بسيار مهم است، اسباب بازي هاي كودكانه و چيزهايي است كه كودك با آنها زياد سر و كار دارد.



2. پرستار كودك بيمار بايد سالم و قوي باشد تا بتواند بهتر از كودك مراقبت كند.

پرستار كودك بيمار بايد سالم و قوي باشد تا بهتر از كودك مراقبت كند. اگر پرستار بيمار و ضعيف باشد، نمي تواند وظيفه خود را در قبال كودك بيمار به درستي انجام دهد.

پرستاران كودكان بيمار نسبت به بيماري هايي كه در تماس مستقيم با كودكان بيمار هستند حساسيت بيشتري دارند، بنابراين بايد چندين توصيه را براي پيشگيري از بيماري ها رعايت كنند:

تا حد امكان پرستار بايد از تماس مستقيم با چشم، بيني و دهان بيمار خودداري كند.

يكي ديگر از نكات بهداشتي براي پرستاران استفاده از ماسك براي جلوگيري از شيوع بيماري است. اگر كودك بيماري تنفسي دارد. ماسك خطر انتقال به پرستار را كاهش مي دهد.



وظايف پرستار اطفال

3. هنگام نظافت و ضدعفوني محيط و وسايل، پرستار براي كودك بيمار بهتر است از دستكش استفاده كند.

شير دادن به كودك بيمار خوب است هر شب از محلول آب ناكم استفاده كند و گلو و گلو را بمالد. اين مرحله به كاهش خطر عفونت پرستار نوزاد كمك مي كند

 

4. پرستار كودك بيمار براي مراقبت از كودك بيمار بايد به دستورات و توصيه هاي والدين گوش دهد.

بهترين افرادي كه مي توانند با كودك بيمار رابطه عاطفي خوبي برقرار كنند و از وضعيت و خلق و خوي كودك مطلع شوند والدين كودك هستند. پرستاران كودكان بيمار بايد به دستورات و دستورات والدين گوش دهند و از دستورات مراقبتي آنها در انجام وظايف و مراقبت هاي اوليه از كودكان بيمار استفاده كنند. والدين و سرپرستان هر كودك بايد به وظايف خود آگاهي داشته باشند و مراقب باشند كه در مراقبت از كودكان بيمار خللي ايجاد نكنند. بنابراين والدين و اولياي امر هر از چند گاهي با يكديگر صحبت كرده و تمامي ابهامات را روشن كنند.

در مراقبت از كودك بيمار، پرستار فقط بايد از داروهاي تجويز شده توسط پزشك و زير نظر والدين استفاده كند. اگر بدون نظارت والدين و تجويز پزشك دارو مصرف كند، عواقب آن بر عهده پرستار است.

والدين بايد روزانه و به طور منظم سلامت كودك خود را با مراقب مشورت و نظارت كنند.

مراقبت از كودك بيمار در خانه

پرستار براي كودكان بيمار و والدين



5. سرگرمي كودك در زمان بيماري بايد بازي هاي زير نظر پرستار كودك بيمار باشد.

كودك بيمار بايد سرگرمي داشته باشد تا از افسردگي كودك در طول بيماري جلوگيري كند. كودك به بازي و سرگرمي نياز دارد. پرستار كودك بيمار بايد سعي كند بازي ها و سرگرمي هايي را فراهم كند كه كودك را شاد و سرگرم كند و در عين حال انرژي زيادي از او نگيرد. اين بازي ها بايد طوري انتخاب شوند كه فعاليت هاي سرگرم كننده و منفعل باشند.

براي كودكي كه به دليل بيماري مجبور است در رختخواب بماند، خواندن داستان مي تواند بهترين بازي و سرگرمي باشد. پرستار كودك بيمار بايد كتاب هاي داستان را با لحن خوب و جذاب براي كودك بخواند تا كودك راضي و علاقه مند به شنيدن آنها باشد. دايه بايد كتاب هايي را براي كودك انتخاب كند تا علاقه كودك به گوش دادن به آنها افزايش يابد.

يكي ديگر از سرگرمي هاي سرگرم كننده اين بچه ها ديدن آلبوم عكس هاي خانوادگي است. دايه يك كودك بيمار مي تواند با نشان دادن اين تصاوير به كودك او را سرگرم و سرگرم كند. همچنين دايه كودك مي تواند از بزرگترها بخواهد كه آنچه را كه در گذشته به ياد داشته اند توضيح دهند. .

خواندن شعر و بازي با اسباب بازي با كمك پرستار كودك مي تواند يكي از بهترين تفريحات كودكان بيمار باشد.

اما براي كودكاني كه مي توانند از رختخواب بلند شوند و حركت كنند، گزينه هاي زيادي براي سرگرمي وجود دارد و دست دايه كاملا باز است.


ادامه:  https://avalsafiresalamat.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.