10 کاربرد پیچ ​​و مهره فولادی

۲۶ بازديد


استفاده از پیچ و مهره فولادی بسیار زیاد است. آنها در اشکال و اندازه های مختلف هستند و هر طرح مزایای متمایز را ارائه می دهد. این پیچ‌ها و مهره‌ها که از فولاد ضد زنگ با کشش بالا ساخته شده‌اند، در بسیاری از کاربردهای مهم در سراسر جهان استفاده می‌شوند. ما تقریباً در همه لوازم مصرفی اطراف خود و در صنایع بزرگ مانند توربین های بادی، نیروگاه های خورشیدی، نیروگاه های هسته ای، راه آهن و کشتی ها از پیچ و مهره استفاده می کنیم. در این مقاله پیچ و مهره آرتا می خواهیم شما را با کاربردهای پیچ و مهره فولادی در دنیای صنعتی آشنا کنیم.

انواع پیچ و مهره فولادی و کاربرد آنها

پیچ و مهره استیل کاربردهای زیادی دارد و هر کدام عملکرد متفاوتی دارند. در اینجا برخی از محبوب ترین انواع کانکتورهای مورد استفاده در زندگی روزمره و موارد استفاده از آنها آورده شده است.

1. کاربرد پیچ ​​و مهره های فولادی شش ضلعی

سر شش ضلعی یک میخ شش گوش به عنوان سطحی برای گرفتن یا پیچاندن با استفاده از شکاف یا سوراخ سوراخ عمل می کند. طراحی منحصر به فرد آن باعث می شود تا در زوایای مختلف تیز شود. نتیجه راحتی استثنایی است. از آنجایی که دسترسی به مکان هایی که ویبراتور نمی تواند 360 درجه بچرخد دشوار است، می توان برای تعمیر، نصب و غیره به آن دسترسی داشت.

برخی از پیچ های سر شش گوش دارای رزوه هایی هستند که در طول ساقه قرار دارند و اغلب در سوراخ های رزوه دار استفاده می شوند. آنها قدرت چسبندگی بالایی دارند زیرا کشش را روی پیچ پخش می کنند. قسمت ضخیم تر و بدون رزوه یک پیچ نیمه رزوه، استحکام فرآیند بستن را فراهم می کند. پیچ‌های شش گوش نیمه رزوه‌دار نیز برای عملیاتی مفید هستند که برای نگه‌داشتن قطعات به استحکام بیشتری نیاز دارند. پیچ و مهره های فولادی شش ضلعی عموماً در ساختمان ها، اتومبیل ها، قطعات فلزی و چوبی استفاده می شود.

2. کاربرد پیچ ​​و مهره کالسکه فولاد ضد زنگ

سر باز پیچ کالسکه ظاهری زیبا و صیقلی به آن می دهد. همچنین لایه ای از ایمنی و امنیت را اضافه می کند زیرا سطح متحرکی مانند پیچ ​​فلزی شش گوش ندارد. پیچ و مهره های کالسکه پس از ماشینکاری در سوراخ های از پیش سوراخ شده با یک هگز و مهره در جای خود قفل می شوند. مهره توسط یک شکاف مربعی زیر سر به قطعه کار محکم می شود که به شما امکان می دهد آن را با آچار یا سوکت محکم کنید. این نوع پیچ و مهره در اشکال مختلفی مانند عرشه، مبلمان و اسباب بازی های فضای باز استفاده می شود.

3. کاربرد پیچ ​​های فولادی

انکر بولت ها برای استفاده در پایه های بتنی یا دیوارها به دو دسته تقسیم می شوند. پیچ L برای استفاده در بتن مرطوب طراحی شده است. در حالی که بتن سخت می شود، پیچ در جای خود نگه داشته می شود. می توان از پیچ و مهره های L برای محکم کردن ستون سکو به یک پد بتنی استفاده کرد. از یک چسب برای تقویت پیچ های لنگر در بتن موجود استفاده می شود. در مواردی که امکان سوراخ کردن ناودانی های دیواری وجود ندارد، استفاده از پیچ و مهره استیل به عنوان تضمینی استفاده می شود. برای اطلاع از قیمت مهره استیل سازگار با این پیچ ها می توانید با ما تماس بگیرید.

4. برنامه Ubolt

U-bolt ها دارای دو ساقه با رزوه های گرد یا ساده هستند. پیچ و مهره های U و مهره های گرد برای بستن لوله ها یا کانال ها به سطوح استفاده می شود. در همین حال، پیچ و مهره های مربع شکل برای اتصال اجسام به یک سطح، به عنوان مثال، یک ستون مربع استفاده می شود. U-bolt توسط دو مهره و یک صفحه فلزی در جای خود ثابت می شود.

5. استفاده از پیچ و مهره استیل چشمی

پیچ های چشمی دارای انتهای حلقه و انتهای رزوه ای برای اتصال زنجیر یا طناب به سطوح چوبی، فلزی یا بتنی هستند. پیچ های چشمی برای استفاده در سوراخ های از پیش سوراخ شده طراحی شده اند و دارای یک مهره مطابق هستند. پیچ و مهره چشمی فولادی عمدتاً برای اتصال قطعات چوبی استفاده می شود و کمتر در بتن استفاده می شود.

6. از پیچ های آویز فولادی ضد زنگ استفاده کنید

یک پیچ تعلیق بدون سر وصل شده است. اما در یک انتها یک نخ ماشینی وجود دارد که یک مهره را می پذیرد. رزوه خودکشی و یک نقطه در انتهای دیگر پیچ به آن اجازه می دهد تا به سوراخ از پیش سوراخ شده در چوب یا مواد مشابه فشار داده شود. به همین دلیل استفاده از طناب و مهره آویزان بیشتر برای چسباندن چوب به فلز استفاده می شود.

7. استفاده از فولاد اسپلیت و مهره.

استفاده از پیچ و مهره های فولادی اره شده در هنگام ایجاد اتصالات الکتریکی ایمن است. آنها اتصالات دو سیمه و همچنین اتصالات سیمی سرتاسر را امکان پذیر می کنند. اسپلیترها از مواد مختلفی ساخته می شوند که با انواع الیاف کار می کنند. هنگام خرید اسپلیتر، مطمئن شوید که دوشاخه شما برای نوع سیمی که استفاده می کنید رتبه بندی شده باشد.

8. استفاده از پیچ و مهره فولادی

پیچ های بدنه معمولاً در صنعت خودرو استفاده می شود و برای اتصال گلگیرها و سایر قطعات به بدنه خودرو استفاده می شود. آنها دارای سر شش گوش، ساقه نخی و واشر هستند. پیچ های متریک استیل نیز از جمله پیچ های مورد استفاده در صنعت خودروسازی است. مزیت این پیچ این است که می توان آن را به هر اندازه ای که بخواهید برش داد.

9. استفاده از پیچ و مهره محور

پیچ های محور چرخ ها را به وسایل نقلیه ای مانند چمن زنی و دوچرخه متصل می کنند. انتهای نخ دارای یک مهره قفل کننده است. در حالی که قسمت مجاور ردیف به چرخ ها اجازه می دهد. بنابراین استفاده از فولاد ضد زنگ و مهره های مشابه در صنعت حمل و نقل و خودروسازی دیده می شود.

پیچ های مربعی بست های چهار طرفه ای هستند که در برابر شل شدن مقاومت بیشتری دارند. این به این دلیل است که قسمت پایینی نسبت به پیچ های شش گوش استاندارد سطح بیشتری دارد و در صورت سفت شدن کامل می تواند به طور موثرتری نگه دارد. استفاده از پیچ و مهره استیل مربعی در شبکه آب و برق، پیچ و مهره کور به عنوان پایه در کانال های فلزی مبلمان، کانال های راه آهن و کانکتورهای فولادی ضد زنگ می باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.