چگونه برای یک سفر خارجی آماده شویم؟

۲۶ بازديد


سفر به خارج از کشور می تواند یک تجربه شگفت انگیز پر از سرگرمی، تاریخ و فرهنگ باشد. اما آمادگی قبل از سفر بسیار مهم است و باعث می شود از زمان خود نهایت استفاده را ببرید. در این صورت اتفاقات ناگواری مانند عدم شارژ تلفن همراه یا کارت اعتباری خود نخواهید داشت. برای دریافت پاسپورت، ویزای مسافرتی یا واکسیناسیون های ضروری، باید از چند هفته قبل از سفر برنامه ریزی کنید. همچنین می توانید برای آشنایی بیشتر با آداب و رسوم و زبان کشور مقصد، یک کتاب راهنما خریداری کنید. در این مقاله کسدک 24 به شما توضیح می دهد که قبل از سفر به خارج از کشور چه کاری باید انجام دهید.

سفر خود را برنامه ریزی کنید

وقتی نوبت به برنامه ریزی سفر می شود، نمی خواهیم استرس و نگرانی بی جهت داشته باشیم. شما فقط باید چند مرحله را طی کنید. مانند:

پاسپورت خود را بگیرید: مدارک لازم برای گرفتن پاسپورت را دریافت کنید. اگر پاسپورت دارید، مطمئن شوید که 6 ماه اعتبار آن تمام نشده است. اگر پاسپورت شما کمتر از 6 ماه باشد، برخی از کشورها برای شما ویزا صادر نمی کنند. اگه پاسپورت نداری 4-6 هفته طول میکشه همین الان بگیر.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای مقصد را بررسی کنید: اگر هم مقصد شما و هم کشور مبدا شما در برنامه لغو ویزا شرکت می کنند، نیازی نیست از قبل برای ویزا اقدام کنید. سایر کشورهای غیرعضو ممکن است نیاز به دریافت ویزای توریستی و تایید ویزای شما قبل از ورود داشته باشند. مراقب باشید با:

این مرحله می تواند زمان و هزینه زیادی را ببرد، بنابراین حتما از قبل آن را انجام دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تورهای خارجی به سایت دستی بر ایران مراجعه نمایید.

برخی از کشورها گردشگران را ملزم به پرداخت مالیات ورودی و خروجی می کنند. بنابراین بررسی کنید که آیا این شامل سفر شما می شود یا خیر و سپس هزینه های لازم را آماده کنید.

واکسن های لازم را دریافت کنید: ممکن است لازم باشد چند ماه قبل از سفر واکسن های لازم را دریافت کنید. واکسیناسیون رایج است، اما برای گردشگری در برخی از نقاط جهان اجباری است. برای برخی از کشورها، این به هیچ وجه الزامی نیست. بنابراین، ایده خوبی است که با مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها مشورت کنید تا بفهمید چه نوع واکسن هایی در مقصد مورد نیاز است.

بیمه درمانی و مسافرتی را فراموش نکنید: اگر بیمه درمانی در خارج از کشور ندارید، بهتر است در کشور مقصد خود بیمه درمانی دریافت کنید تا در صورت بروز اتفاقی به شما کمک کند. علاوه بر این، اگر سفر شما لغو یا به تعویق افتاد، خرید بیمه مسافرتی پیش از موعد می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند.

محل اقامت خود را تعیین کنید: می توانید با خانواده یا دوستان خود اقامت کنید یا هتل یا خوابگاه رزرو کنید. اگر بتوانید این تصمیمات را به لحظه آخر بسپارید، اگر جزئیات را از قبل وارد کنید، آرامش بیشتری خواهید داشت. در سایت های رزرو آنلاین هتل جستجو کنید و ببینید که مهمانان دیگر در مورد این مکان ها چه می گویند.

بهترین راه را برای کاوش در مقصد خود بیابید: بسته به مقصدتان، می توانید آن را با پای پیاده، دوچرخه، ماشین، قایق، اتوبوس یا حتی با قطار کاوش کنید. بهتر است بررسی های لازم در این مورد از قبل انجام شود. در این صورت متوجه خواهید شد که آیا هتل شما باید نزدیک ایستگاه قطار باشد یا چگونه بلیط مترو را تهیه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.