اينجا خانه كمياب با يك راهروي ورودي شيك و زيبا است

۹۵۹ بازديد



به طور معمول هنگام ورود به خانه اولين چيزي كه جلب توجه مي كند درب ورودي است و افراد سعي مي كنند از درب هاي جلويي زيبا و شيك براي زيباتر جلوه دادن خانه خود استفاده كنند. ورودي خانه ها را ورودي لابي مي گويند. در واقع درب هاي لابي درب هاي ضد سرقت محسوب مي شوند


نكات مهم هنگام خريد لابي

اگر مي خواهيد در سالن مناسب خريد كنيد، بايد به نكاتي توجه كنيد. لازم به يادآوري است كه بي توجهي به برخي از اين نكات باعث كاهش طول عمر درب مي شود.

- محل و موقعيت كاربري درب بسيار مهم است و انتخاب صحيح درب بستگي به شرايط محل نصب دارد. جنس و رنگ درب بايد با توجه به ميزان نور خورشيد و رطوبت محل نصب انتخاب شود.

- سخت افزار درب (قلاب و لولا) بايد مناسب و به تعداد مناسب باشد.

- اگر مي خواهيد درب لابي بخريد كه به سمت بيرون باز مي شوند، بايد درب لابي ضد سرقت بخريد.

- توجه كنيد كه آيا درب با طراحي نماي ساختمان مطابقت دارد يا خير.

- ظاهر، وزن، استحكام و عايق صوتي- حرارتي درب مهم است.

- از مجهز بودن درب مورد نظر به شيشه سه جداره اطمينان حاصل كنيد. علاوه بر اين طراحي شيشه درب با استفاده از برنز سليقه اي است و شما مي توانيد بنا به سليقه شخصي خود طرح درب را سفارش دهيد.



خانه اي منحصر به فرد با درب هاي لابي شيك و زيبا


درب جلويي

معمولا در هنگام ورود به خانه اولين چيزي كه توجه را به خود جلب مي كند درب ورودي است و افراد سعي مي كنند از درهاي ورودي زيبا و شيك براي جلوه دادن خانه خود استفاده كنند. درب ورودي ساختمان ها را درب ورودي مي گويند. اصولا به درب هاي ورودي درب ضد سرقت گفته مي شود.

امروزه استفاده از درب هاي ورودي بيش از هر زمان ديگري رواج يافته و به يكي از اركان مهم در هر ساختماني تبديل شده است. بنابراين، انتخاب درب ورودي زيبا، باكيفيت و قابل اعتماد بسيار مهم است. در اين مقاله با ما همراه باشيد تا به شما بگوييم در سالن مناسب چه چيزي بخريد.



نكات مهم براي خريد درب ورودي

براي خريد لابي مناسب بايد به چند نكته توجه كنيم. لازم به ذكر است كه توجه به برخي از اين نكات باعث كاهش عمر مفيد درب مي شود.

- محل و محل درب بسيار مهم است و انتخاب درب مناسب به نياز محل نصب آن بستگي دارد. جنس و رنگ درب بايد با توجه به نور خورشيد و رطوبت محل نصب انتخاب شود.

- يراق آلات درب (دستگيره و لولا) بايد اندازه كافي و اندازه صحيح داشته باشد.

- اگر مي خواهيد درب هاي ورودي بخريد كه به سمت بيرون باز مي شوند، بايد درب هاي ورودي ضد سرقت را خريداري كنيد.

- از مناسب بودن درب براي طراحي نماي ساختمان اطمينان حاصل كنيد.

- شكل، وزن، استحكام و عايق حرارتي درب مهم است.

- مطمئن شويد كه درب مورد نظر شما سه جداره باشد. همچنين طرح آينه درب برنجي بسيار سليقه اي بوده و شما مي توانيد بنا به سليقه شخصي خود طرح درب را سفارش دهيد.


ويژگي هاي درب سالن

برخي از مهمترين ويژگي هاي درب لابي عبارتند از:

- از چوب طبيعي مانند راش، روسي و ... ساخته شده و در دماي معين در سه مرحله خشك مي شود تا از تاب برداشتن درب جلوگيري كرده و طول عمر درب را افزايش دهد.

- معمولا از 3 لوب تشكيل شده اند. دو لولا ثابت (سمت در) و يك لولا باز (لولا مياني).

- شيشه هاي به كار رفته در اين درب معمولا داراي سه پانل و برنز مي باشد.

- اين درب ها از فلز، چوب و يا تركيبي از هر دو ساخته شده اند.


ابعاد درب لابي

با توجه به تكنولوژي درب هاي چوبي و درب هاي ضد سرقت معمولاً عرض كمتر از 155 سانتي متر به عنوان درب هاي يك و نيم اتاق در نظر گرفته مي شود. اگرچه براي درب ورودي چوبي بسته به نوع ساختمان اغلب از عرض استفاده مي شود، اما حداكثر بازشو براي درب و نيم در 95 سانتي متر در نظر گرفته مي شود.



درهاي لابي چوبي معمولا در دو نوع ساخته مي شوند. 2- درب لابي چوبي درب اصلي بازشو حدود 95-100 سانتي متر و سازه تركيبي از شيشه و توري آلومينيومي مي باشد. درب هاي داراي كتيبه در بين مشتريان محبوبيت بيشتري دارند. درب لابي دو لنگه

لازم به ذكر است كه درب سالن چوبي با عرض زياد همچنان به اندازه هاي خاصي محدود مي شود اما به طور كلي مي توان درب هال را با اندازه هاي سفارشي ساخت.

ابعاد استاندارد درب هاي تك لنگه با نوشته هاي كناري 195 سانتي متر از پشت قاب در نظر گرفته شده است. براي درب هاي دو لنگه با پانل هاي جانبي، عرض 270 سانتي متر تعريف شده است. ارتفاع زير قاب پايه نبايد از 215 سانتي متر آخرين طبقه (ارتفاع افقي) بيشتر شود.

لطفا توجه داشته باشيد كه براي جلوگيري از ورود از زير درب بايد از درهاي ورودي ضد سرقت استفاده شود.

علاوه بر اين، انواع روكش براي درب هاي تاب دار دهليز ضد سرقت نيز مشابه درب هاي چرخشي ساده است، با اين تفاوت كه به دليل ضخامت نبودن درب هاي تاب دار در عرض هاي كمتر از 180 سانتي متر، سعي در ساخت لولا از دري كه باز مي شود كمي بزرگتر از يك لولا Ro است كه در را بسته نگه مي دارد.


در ساخت درب ورودي از چوب استفاده شده است

نوع متريال استفاده شده در ساخت درب هاي ورودي چوبي به عوامل محيطي مانند نور خورشيد و رطوبت بستگي دارد. مثلاً در جاهايي كه آفتاب مستقيم مي تابد غالباً از چوب درختان جنگلي استفاده مي كنند، در مي سازند و در را با روغن مي پوشانند و اين كار را سالي يك بار تكرار مي كنند و براي ادامه در را روغن مي زنند. ساخت درب ورودي

از چوب هاي روسي (كاج، سرو) و بلوط، زيتون و افرا براي ساخت درب در محيط هاي دور از نور خورشيد يا زير سقف استفاده مي شود. در ميان چوب هاي استفاده شده در تالار، چوب ماهون هندوراس بهترين و گردو و بلوط رايج ترين هستند.

به طور كلي درب هاي لابي ساخته شده از چوب مصنوعي يا پوشش داده شده با PVX (درب هاي تخته سه لا) را مي توان در مناطق يا مناطق مرطوب نصب كرد. به ياد داشته باشيد كه درب لابي تخته سه لا بايد در مناطقي با رطوبت بالا استفاده شود.

مهمترين اولويت در ساخت درب هاي چوبي استفاده از چوب درجه يك مي باشد. چوب بايد كاملا خشك شود. اگر از چوب روسي براي ساخت و ساز در راهرو استفاده مي كنيد، ابتدا چوب را بايد 3-4 ماه در هواي آزاد نگهداري كنيد تا كاملا خشك شده و رطوبت نداشته باشد. همچنين گرزها را در نزديكي هواي آزاد قرار دهيد تا تمامي فعل و انفعالات و اثرات در هواي آزاد صورت گيرد.


مهم ترين انواع درب هاي مسكوني موجود در بازار

مهم ترين درب هاي لابي كه در بازار به فروش مي رسد عبارتند از: درب فلزي، درب استيل، درب ضد سرقت، درب شيشه اي و تمام درب چوبي.


1- لوب فلزي

در ساخت اين نوع درب ها از فلزات استفاده مي شود. درب هاي فلزي جلو طرفداران خود را دارند زيرا معتقدند از درب هاي چوبي ايمن تر هستند و قيمت اين درب ها مناسب است. البته لازم به ذكر است كه گاهي اوقات قيمت در لابي فلزي از نمونه هاي مشابه چوبي در برخي نمونه ها بيشتر است.


2- در گروه فلزي

اين نوع درب يكي از زيباترين انواع درب لابي استيل مي باشد. فولاد به دليل مقاومت بالا در برابر شرايط جوي خاص، به عنوان ماده اصلي در ساخت درب ها استفاده مي شود. درب ضد سرقت فلزي داراي قيمت مناسب، زيبايي بي نظير و مقاومت عالي مي باشد.


3- در اتاق ضد سرقت

اين نوع درب با قفل ايمني و فريم مخصوص و اتو مخصوص در هنگام ساخت، امنيت بالايي را نسبت به ساير درب هاي لابي ايجاد مي كند.


4- در لابي شيشه اي

اين نوع درب ها زيبايي خاصي دارند و بسيار شيك و پرطرفدار هستند. درب هاي شيشه اي نيز بنا به سليقه شما قابل سفارش است.


5- لابي چوبي سادايا پانتو (چوب)

درختان طرفداران زيادي دارند و مزاياي آنها براي استفاده در دكوراسيون. به عنوان مثال، چوب علاوه بر زيبايي، قابليت فرآوري، برش، آسياب و سنباده را نيز دارد. طرفداران استفاده از چوب در صنعت داخلي به ويژه درب هاي ضد سرقت بر اين باورند كه چوب حس طبيعت را به خانه مي بخشد و از اين نظر نمي توان محصولات چوب مصنوعي را با چوب طبيعي مقايسه كرد.

همانطور كه از نام اين درب ها پيداست در ساخت آنها فقط از چوب استفاده شده است و هيچ چيز ديگري. يكي از مهم ترين و متداول ترين انواع چوب مورد استفاده در ساخت اين نوع درب، چوب گردو و راش است.

چوب گردو: چوب گردو يكي از بهترين و با كيفيت ترين چوب ها براي ساخت درب ورودي مي باشد. اين چوب قهوه اي تيره قابل پرداخت و رنگ آميزي است و در بسياري از زمينه ها از جمله ساخت درب هاي ورودي استفاده مي شود. چوب گردو چوبي نيمه سخت و نيمه سنگين با بافتي يكنواخت، مقاوم در برابر خمش و كشش، فشار و رطوبت است.

چوب راش. اين چوب نيز بافتي يكنواخت، نيمه سنگين و تقريباً مقاوم در برابر حشرات و قارچ ها دارد. روي سطح چوب راش دوك هايي وجود دارد كه با وجود زيبايي مي توان آنها را يك عيب دانست. به گفته نجاران، اين شفت ها با رنگ آميزي سياه مي شوند. اين چوب به دليل بافت و سختي يكنواختي كه دارد در صنعت مبلمان بهتر استفاده مي شود.


قيمت دروازه:

قيمت اين درب ها به ابعاد آنها بستگي دارد. علاوه بر اين، يكي از مهم ترين عواملي كه مستقيماً با قيمت چوب مرتبط است، نوع چوب مورد استفاده و كشور توليدكننده است. طبق اين استانداردها در بازار ايران درب هاي جلوي چيني ارزانتر از درب هاي تركي و ايراني هستند. درب هاي لابي تركيه اي در بازارهاي ايران بيشترين خريد را دارند و قيمت هاي بالايي دارند.

مشاهده متن كامل: https://baharidoor.com/نمايندگي-درب-ضد-سرقت-مشهد/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.