وظایف متخصص ارتوپدی چیست؟

۱۱۶ بازديد


به چه دارویی می گویند متخصص ارتوپدی؟ زمینه های کاری متخصص ارتوپدی چیست؟ آیا جراحی جزء حرفه ارتوپدی است یا یک تخصص جداگانه است؟

بسیاری از مردم تعجب می کنند که وقتی بدن دردهای غیرقابل توضیحی را تجربه می کنند باید به کدام متخصص مراجعه کنند. به همین دلیل گزینه اول را به عنوان پزشک عمومی در نظر می گیرند و سپس به توصیه پزشک برای همان بیماری یا آسیب جسمی به متخصص مراجعه می کنند.

همانطور که می دانید در مورد درد حرکتی اینطور نیست و مراجعه به متخصص ارتوپدی الزامی است. زیرا بر اساس دانشی که تاکنون به دست آورده اید، تمامی دردهای حرکتی، آسیب های عضلانی و استخوانی ما مربوط به حرفه ارتوپدی است.

اما شاید جالب باشد که امروزه جراحی ارتوپدی به چندین رشته تقسیم شده است و بسیاری از متخصصان این رشته پزشکی با کسب مدارک عالی در سایر مشکلات، درمان و ارتقاء به جایگاه ویژه، روی آن رشته تمرکز کرده اند. .

در این مقاله سعی می کنیم ویژگی ها و وظایف بهترین متخصص ارتوپدی و تخصص های فوق العاده ای که ممکن است داشته باشد را همزمان بیان کنیم. با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که وقتی خود یا اطرافیانتان درد دارند باید به کدام متخصص ارتوپدی مراجعه کنید. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

جراحان ارتوپد چیست؟

ارتوپدی تخصص علم پزشکی است که به تشخیص، درمان، توانبخشی و پیشگیری از آسیب‌ها و بیماری‌هایی که بر سیستم حرکتی بدن انسان اثر می‌گذارد، یعنی استخوان‌ها، مفاصل، رباط‌ها، تاندون‌ها، ماهیچه‌ها و اعصابی که به فرد اجازه حرکت و حرکت می‌دهد، می‌پردازد. فعال باش

شاخه های زیادی از ارتوپدی وجود دارد، این پزشکان می توانند کارهای مختلفی انجام دهند. این رشته ویژه به درمان ناهنجاری های مادرزادی، پیشگیری و درمان بیماری های مزمن و آسیب به سیستم حرکتی می پردازد.

برخی از مردم فکر می کنند که آنها فقط در درمان شکستگی تخصص دارند. اما چون اینطور نیستند، این پزشکان در مشکلات مفصلی مانند آرتریت و روماتیسم تخصص دارند. امروزه جراحی ارتوپدی به بیماران در هر سنی از نوزادان گرفته تا ورزشکاران جوان نیازمند جراحی پا ارائه می شود.

متخصص استخوان کیست؟

متخصص ارتوپدی استخوان است، مفاصل و رباط ها؛ جراحان ارتوپد همچنین به عنوان جراحان ارتوپد شناخته می شوند زیرا در درمان و تشخیص آسیب ها و بیماری های رباط ها و عضلات تخصص دارند.

پزشکان ارتوپد با درمان بیماری ها و مشکلات مفصلی به دو روش جراحی و غیرجراحی برخورد می کنند. پزشکان ارتوپد می توانند همزمان چندین متخصص فوق تخصص مانند فوق تخصص زانو، فوق تخصص شانه و ... را شامل شوند.

امروزه به دلیل کاهش رفت و آمد مردم، نه تنها افراد مسن دچار درد استخوان می شوند، بلکه جوانان نیز در معرض خطر ابتلا به این گونه بیماری ها هستند. به همین دلیل تقاضای مردم برای متخصصان ارتوپدی در حال افزایش است.

به خصوص در شهرهای بزرگی مانند تهران، مردم برای درمان این گونه بیماری ها به دنبال بهترین متخصص ارتوپد در تهران هستند.

وظایف و وظایف پزشک ارتوپد چیست؟

جراحان ارتوپد در سیستم ورزش کل بدن تخصص دارند. هدف و وظیفه اصلی جراحی ارتوپدی افزایش رشد و درمان اختلالات سیستم حرکتی است.

پزشک ارتوپد به مشکلات مربوط به عضلات اسکلتی و سیستم اسکلتی عضلانی می پردازد و به موارد زیر می پردازد:

آسیب یا نقص سیستم را شناسایی کنید.

پیشگیری با ارائه اطلاعات و برنامه های درمانی برای جلوگیری از صدمات یا به تاخیر انداختن پیشرفت بیماری ها

درمان با استفاده از دارو، ورزش، جراحی یا سایر برنامه های درمانی

توانبخشی یا فیزیوتراپی برای بهبود دامنه حرکتی یا عملکرد

بیماری هایی که آنها درمان می کنند عبارتند از:

کمردرد، پارگی دیسک و تنگی ستون فقرات

آسیب های ورزشی

تونل کارپال و آرتریت دست و صدمات.

کج شدن ساق پا، پای چاقویی و دیسپلازی مفصل ران

آرتروز

قبل از کشش عضلات

آسیب تاندون آشیل، پینه و آسیب پا و مچ پا

ترمیم استخوان

همانطور که می بینید ترمیم تاندون ها و رباط های آسیب دیده یکی از وظایف متخصص ارتوپدی است. آنها رگ به رگ شدن و کشیدگی را درمان می کنند و شکستگی ها و رگ به رگ شدن ها را التیام می بخشند. آنها همچنین به بیماران در مورد چگونگی تقویت عضلات ضعیف و انجام جراحی توصیه می کنند. برخی از این جراحی ها استخوان های شکسته و بافت نرم، برخی از نقایص مادرزادی و آسیب های ناشی از بیماری یا عفونت را ترمیم می کنند. اما وظایف متخصص ارتوپدی به این موارد محدود نمی شود.

وظایف و مسئولیت های جراح ارتوپد چیست؟ پاسخ این سوال را می توان به صورت زیر بیان کرد.

تثبیت داخلی: اتصال استخوان ها با صفحات، پیچ یا پین.

آرتروسکوپی: روشی که از دوربین برای مشاهده داخل مفصل استفاده می کند.

تزریق و کنترل درد

اصلاح استخوان: اصلاح ناهنجاری های استخوانی با بریدن یا اصلاح کناره استخوان.

تعویض مفصل: روشی که در آن مفصل آسیب دیده به طور جزئی یا کامل برداشته، ترمیم یا با مفصل مصنوعی جایگزین می شود.
مطالعه از رفرنس: https://pezeshke-shahr.com/ارتوپدی/متخصص-ارتوپدی-در-شیراز/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.