از چه ابزارهای هوش مصنوعی می توان برای نوشتن گزارش های دانشگاهی استفاده کرد؟

۴۱ بازديد


هوش مصنوعی بسیاری از زمینه ها را متحول کرده است و نوشتن مقالات دانشگاهی نیز از این قاعده مستثنی نیست. انتظار می رود استفاده از هوش مصنوعی تغییرات اساسی در این زمینه ایجاد کند و دقت و کارایی نگارش، ویرایش و تصحیح را افزایش دهد.

ابزارهای مختلف هوش مصنوعی که می توان از آنها برای نوشتن گزارش های دانشگاهی استفاده کرد.

اخیراً دستیاران نوشتن و ترجمه هوش مصنوعی مانند Grammarly، ProWritingAid و Writer به طور فزاینده ای در بین مقاله نویسان دانشگاهی محبوب شده اند. این ابزارها از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل متن از نظر دستور زبان، علائم نگارشی و اشتباهات تایپی و همچنین وضوح، مختصر بودن، رسمی بودن و غیره استفاده می کنند. می داند که چگونه در زمان واقعی به متن نوشته شده بازخورد بدهد و نحوه بهبود متن را پیشنهاد می کند که باعث کارآمدتر شدن فرآیند نوشتن می شود.

در اینجا چند ابزار مفید هوش مصنوعی برای کمک به ارسال پیامک و جمله بندی آورده شده است

Trinka: Trinka یک ابزار نوشتاری قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی است که به طور خاص برای نوشتن آکادمیک و فنی طراحی شده است. چیزی که تریکا را خاص می کند توانایی او در نوشتن فراتر از قوانین اولیه دستور زبان و املا است. این ابزار به نویسندگان کمک می کند تا لحن و سبک مناسب نوشتار آکادمیک را تعیین کنند، متون طولانی را به درستی خلاصه کنند و صدای نوشتاری رسمی ایجاد کنند.

Grammarly: Grammarly یک دستیار نوشتن نسبتا قدیمی است. این ابزار پیشنهادات فوری برای متون نوشتاری ارائه می دهد و هدف این پیشنهادها تقویت لحن، سبک، نحو و املای کلمات است که مهارت های نوشتاری تحصیلی شما را تقویت می کند.

Quillbot: Quillbot به دلیل توانایی خود در تفسیر متن مشهور است. این ابزار به نویسندگان کمک می کند تا متن را سریعتر و موثرتر بیان کنند.

Writefull: Writefull به عنوان یک ابزار ویرایش و تولید محتوا قدرتمند عمل می کند. این ابزار با مقایسه نوشته شما با پایگاه داده زبان، بازخوردی را در مورد نوشته شما ارائه می دهد.

Wordtune: یک ابزار ترجمه حرفه ای. این ابزار از هوش مصنوعی برای درک معنا و اهمیت متن اصلی استفاده می کند. سپس یک نسخه بازنویسی شده تولید می کند که همان اطلاعات را به روشی متفاوت ارائه می دهد.

PaperPal: PaperPal به عنوان ویراستار مقالات آکادمیک عمل می کند و به ویژه به انگلیسی زبانان غیر بومی کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که مقالات آنها با استانداردهای دقیق نگارش دانشگاهی انگلیسی مطابقت دارد.

Ahrefs Paraphrasing Tool: این ابزار برای دانشجویان، محققین و افرادی که می خواهند متنی را بدون تغییر معنای اصلی آن بازنویسی کنند مفید است. این ابزار با تولید نسخه های جایگزین جملات یا پاراگراف ها از سرقت ادبی جلوگیری می کند و در نتیجه یکپارچگی کل متن را حفظ می کند.

ابزارهای ارجاع مبتنی بر هوش مصنوعی

استناد به منابع و مقالات دانشگاهی بسیار مهم است. ابزارهای مرجع مبتنی بر هوش انسانی مانند Zotero و Mendeley می توانند با استفاده از اطلاعات ارائه شده، ارجاعات متقابل ایجاد کنند. علاوه بر این ابزارها می توان از دو ابزار زیر نیز استفاده کرد:

Junia.ai: * یک ابزار ارجاعی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به راحتی فرآیند تولید ارجاعات را از انواع منابع، از جمله ویدیوها، وب سایت ها، کتاب ها و مجلات انجام می دهد. فناوری پیشرفته شامل سبک های APA، MLA و الهام گرفته از شیکاگو است.

: Quillbot's APA Citation Generator *این ابزار رایگان، سریع، دقیق و کاملاً بدون آگهی است. با استفاده از سبک های ارجاع ششم و هفتم APA، این ابزار می تواند به منابع مختلفی از جمله کتاب ها، وب سایت ها و مجلات ارجاع دهد.

بررسی‌کننده سرقت ادبی مبتنی بر هوش مصنوعی

سرقت ادبی در مقالات دانشگاهی یک موضوع جدی است چک‌کننده‌های سرقت ادبی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Turnitin و Copyscape می‌توانند به نویسندگان کمک کنند تا از اصالت کار خود اطمینان حاصل کنند. این ابزارها از هوش مصنوعی برای مقایسه متن ارائه شده با پایگاه داده های گسترده مقالات دانشگاهی، وب سایت ها و سایر منابع استفاده می کنند تا هر گونه تطابق بالقوه را شناسایی کنند.

برخی از مفیدترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بررسی سرقت ادبی

* Turnitin: این فناوری هوش مصنوعی برای بررسی یکپارچگی و عدم سرقت علمی مقالات دانشگاهی به طور مداوم در حال تکامل است. این ابزار تشخیص می دهد که آیا از ابزارهای نویسندگی هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای نوشتن مقالات استفاده می شود یا خیر. این ویژگی تشخیص خودکار محتوای نوشته شده در Turnitin Feedback Studio (TFS) موجود است. TFS با منبع Turnitin Origin. معادل تورنیتین; Simcheck، برای کاربران سرویس‌های مختلف Turnitin از جمله بررسی اصالت و بررسی اصالت اعمال می‌شود.

* Scribbr: این ابزار رایگان مبتنی بر هوش مصنوعی همچنین می تواند تشخیص دهد که آیا متن شما با استفاده از ChatGPT یا قلم مبتنی بر هوش مصنوعی دیگر نوشته شده است. این ابزار می تواند رکوردهای تهیه شده با استفاده از GPT2، GPT3 و GPT3.5 را با دقت بالایی شناسایی کند.

*: AI Writing Check یک سرویس رایگان است که توسط Quill.org و CommonLit.org ارائه می شود. با AI Writing Check، معلمان می توانند تعیین کنند که آیا نوشته ارسالی یک فرد توسط ابزار هوش مصنوعی ChatGPT3 ایجاد شده است یا خیر.

:Originality.ai * در سال 2023، این ابزار به عنوان بهترین ابزار تشخیص نوشتار هوش مصنوعی برای اساتیدی که می توانند بین هوش مصنوعی و محتوای نوشته شده توسط انسان تمایز قائل شوند، شناخته شد.

ابزارهای جستجو مبتنی بر هوش مصنوعی

نوشتن مقالات دانشگاهی کاملاً وابسته به جستجو است. مقالاتی از ابزارهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Google Scholar و Microsoft Academic؛ در مقالات، هوش مصنوعی برای یافتن کتاب ها و سایر منابع مرتبط با نویسندگان استفاده می شود. این ابزارها می توانند مقالات مرتبط با جستجویی را پیشنهاد دهند که نویسنده ممکن است نادیده گرفته باشد.

در اینجا برخی از مفیدترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تحقیق آورده شده است:

Semantic Scholar* یک موتور جستجوی دانشگاهی مبتنی بر هوش مصنوعی است که می تواند جایگزین منحصر به فردی برای Google Scholar محبوب باشد. این ابزار همچنین از قابلیت های گوگل برای جستجوی مقالات تحقیقاتی استفاده می کند. Semantic Scholar می تواند ابزاری قدرتمند و کاربردی برای دست اندرکاران تحقیقات علمی باشد.

اجماع*: این ابزار به دنبال روابط بین مفاهیم و حتی سناریوهای علت و معلولی، مانند تأثیر مهاجرت بر اقتصاد است. پاسخ های ارائه شده توسط این ابزار بر اساس مطالعات علمی، فهرست ها و خلاصه مقالات مرتبط با موضوع جستجو شده است.

Supersymmetry.ai*: یکی دیگر از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی که برای تحقیقات دانشگاهی طراحی شده است.

Elicit*: ابزاری تخصصی است که برای بررسی و اظهار نظر در مورد ادبیات استفاده می شود و از کارایی و دقت بالایی در تحقیقات دانشگاهی برخوردار است.

: HeyGPT * به عنوان یک رابط ChatGPT عمل می کند، قادر به کار با فایل های PDF، وب سایت ها و غیره است. ویژگی های این رابط فراتر از ChatGPT است و آن را به ابزاری ارزشمند برای محققان تبدیل می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.