چه مدت باید جوراب واریس بپوشیم؟

۳۷۲ بازديد


بیماری های وریدی در حال تبدیل شدن به یکی از شایع ترین بیماری های مزمن در جهان هستند. عدم فعالیت بدنی و عادات غذایی ناسالم این مشکلات را تشدید می کند. حدود 45 درصد از مرگ و میرها در ایران ناشی از بیماری های قلبی عروقی است.

اگر ترومبوز وریدی مزمن دارید، اغلب در پایان روز با پاهای سنگین و مچ پاهای متورم مواجه می شوید. همچنین ممکن است در شب احساس درد یا گرفتگی داشته باشید. با کلینیک فیزیوتراپی زنجان همراه باشید.

این علائم زمانی رخ می‌دهند که دریچه‌های رگ‌های شما آسیب دیده باشد و خون در برابر جاذبه از پاها به قلب شما حرکت کند. سپس خون در اطراف مچ پا و پاهای شما جاری می شود. با گذشت زمان، پمپاژ نادرست و جریان خون در رگ ها می تواند منجر به واریس شود. اینها رگهای طناب مانند پیچ ​​خورده، رگهای آبی یا بنفش هستند که زیر پوست شما قابل مشاهده هستند.

اگر رگ های واریسی به اندازه ای شدید هستند که نیاز به درمان دارند، جوراب های فشاری ممکن است کمک کنند. آیا برای بهبود گردش خون در پاهایتان جوراب واریس تجویز شده است؟ شما باید جوراب را برای چندین سال و در برخی موارد تا آخر عمر بپوشید.

جوراب واریس برای چه مواردی استفاده می شود؟

جوراب واریس از زمان های قدیم برای بهبود گردش خون استفاده می شده است. سربازان رومی برای بهبود گردش خون در راهپیمایی‌های طولانی پاهای خود را با باندهای چرمی می‌پیچیدند. جوراب‌های واریس مدرن پیچیده‌تر هستند و به ایجاد فشار مداوم بر روی پاها برای بازگشت خون به قلب کمک می‌کنند. جوراب ها معمولاً فشار بیشتری را در نزدیکی پاها و مچ پا وارد می کنند که جریان خون را افزایش می دهد.

چند ساعت باید جوراب واریس بپوشیم؟

شما باید در طول روز جوراب های واریس بپوشید و قبل از رفتن به رختخواب آن ها را در بیاورید. در اینجا نیز باید اول صبح جوراب های واریس خود را بپوشید. سعی کنید برای هر پایی که نیاز دارید حداقل دو جوراب داشته باشید تا بتوانید اغلب آنها را بشویید و بپوشید.

برای شستن جوراب ها از آب 40 درجه استفاده کنید و با دست بشویید. همچنین برای خشک کردن جوراب های خیس از حرارت مستقیم استفاده نکنید. پزشک بهبودی شما را زیر نظر خواهد داشت. وضعیت پاها باید هر 3 تا 6 ماه یکبار بررسی شود و در صورت نیاز جوراب جدید تجویز شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.