عكاسي محصول - نكات حرفه اي براي عكاسي محصول با كيفيت

۲,۰۴۲ بازديد



عكاسي از اشيا يا محصولات در فرآيند بازاريابي و تبليغات تصويري بسيار مهم است. ديجيتال ماركتينگ و فروش آنلاين كسب و كارهاي اينترنتي از طريق عكس صنعتي كالا انجام مي شود.

اگر به عكاسي محصول علاقه مند هستيد يا نياز به يادگيري آن براي كسب و كار خود داريد، بايد دانش خود را در اين زمينه افزايش دهيد. حتما با روش ها و تكنيك هاي عكاسي از محصولات صنعتي آشنا هستيد. در اين مقاله قصد دارم در مورد روش هاي عكاسي محصول اطلاعاتي ارائه كنم. تا پايان اين مقاله با ماني استوديو همراه باشيد.



عكاسي چيست و چه هدفي دارد؟

با تغيير بازار و ظهور بازاريابي و فروش آنلاين، شركت هاي زيادي به اين سمت حركت كرده اند. حتي شركت هاي سنتي نيز پس از كاهش فروش به دليل كرونا، علاقه مند به فروش آنلاين محصولات خود شده اند. شركت هاي اينترنتي براي فروش كالاها و محصولات خود نياز به تبليغات دارند. تبليغات اينترنتي و رسانه هاي اجتماعي امروزي نياز به عكاسي محصول با كيفيت دارد.

در بازاريابي و فروش آنلاين، تصاوير با كيفيت مهمترين عامل براي تبليغات حرفه اي است. اين تصاوير به طور واضح و گويا محصولات و كالاهاي ساعت را معرفي و نمايش مي دهند مخاطب با مشاهده اين تصاوير متوجه ظاهر و ويژگي هاي محصول مورد نظر مي شود كه در نهايت منجر به خريد مي شود.

عكاسي محصول را مي توان رشته بسيار مهمي در دنياي عكاسي و تجارت دانست. عكاسي صنعتي در كسب و كار مهم است زيرا تاثير مستقيمي بر بازاريابي و افزايش فروش دارد. از طريق عكاسي صنعتي، صاحبان مشاغل مي توانند محصول يا برند خود را به جامعه هدف خود معرفي كنند و اثرات ماندگار آن را بر توسعه و رشد كسب و كار خود ببينند.

در بازاريابي و فروش آنلاين، عكس هاي با كيفيت يكي از مهم ترين عوامل براي ارتقاي كسب و كار است. اين عكس ها محصولات و اجناس را به صورت واضح و گويا به مخاطب ارائه و نمايش مي دهند. بينندگان با مشاهده اين عكس ها ظاهر و ويژگي هاي محصول مورد نظر خود را درك مي كنند كه در نهايت منجر به خريد مي شود.

عكاسي محصول را مي توان شاخه اي بسيار مهم در دنياي هنر و تجارت عكاسي دانست. عكاسي صنعتي در كسب و كار مهم است زيرا تاثير مستقيمي بر بازاريابي و افزايش فروش خواهد داشت. از طريق عكاسي صنعتي، صاحبان مشاغل مي توانند محصولات يا برندهاي خود را در معرض ديد جامعه هدف قرار دهند و تاثيري ماندگار بر رشد و توسعه كسب و كار خود ببينند.

عكاسي دكوراتيو، سبك زندگي و خلاقانه بخشي ديگر از تكنيك هاي عكاسي محصول است. اين عكس ها جذابيت خاص خود را دارند و البته كاربردشان در تبليغات. علاوه بر عكاسي پس‌زمينه سفيد، تكنيك‌هاي ديگر به‌عنوان عكاسي تبليغاتي شناخته مي‌شوند.

هر كدام از اين روش ها روش هاي خاص خود را دارند و به شما اجازه مي دهند عكس هاي منحصر به فردي ايجاد كنيد. به عنوان مثال، براي عكاسي از يك محصول با سبك تزئيني، بايد فضاي مربوط به محصول مربوطه را قرار دهيد. به عنوان مثال، براي عكاسي از محصولات غذايي، دكوراسيون شما بايد بخشي از فضاي آشپزخانه را منعكس كند.

براي اين منظور داشتن وسايل تزييني مانند پس زمينه ميز، پس زمينه، پنجره تزئيني و بسياري از وسايل آشپزخانه ضروري است. براي مثال به تصوير زير نگاه كنيد. براي عكاسي برنج، با استفاده از صحنه و تزئينات، يك فضاي آشپزخانه ايجاد كردم.



براي عكاسي محصول از چه دستگاه هايي استفاده مي شود؟

براي تهيه عكس هاي تجاري با جزئيات و با كيفيت از كالاها و محصولات بايد از ابزار و تجهيزات حرفه اي عكاسي استفاده كرد. مهم ترين ابزار عكاسي محصول دوربين و لنز هستند كه تاثير مستقيمي بر كيفيت عكس ها دارند. در عكاسي حرفه اي از محصولات، براي كنترل فضاي عكس و كادربندي دقيق نيز به سه پايه نياز داريد.

براي گرفتن عكس هاي حرفه اي بايد به فاكتور نور نيز توجه كنيد. تجهيزات حرفه اي و نورپردازي با كيفيت براي روشنايي مورد نياز است. غرفه عكس ابزار ديگري است كه براي تهيه عكس هاي تجاري از كالاها و محصولات به آن نياز داريد. همچنين انتخاب اقلام عكس تبليغاتي مهم است، بايد آنها را براي هر پروژه آماده و تركيب كنيد.

عكاسي در حالت RAW به شما تن رنگ گسترده تري مي دهد. بنابراين مي توانيد عكس هاي خود را با كيفيت رنگي بسيار بالا چاپ كنيد. اين ويژگي در زمينه ايجاد تصاوير تبليغاتي براي كالاها و محصولات بسيار حائز اهميت بوده و در جلب توجه مخاطبان موثر است.


نقش نرم افزار در عكاسي محصول

پروسه عكاسي حرفه اي از كالا فقط به عكاسي ختم نمي شود. براي تهيه عكس حرفه اي لازم است پس از مرحله عكاسي محصول، ايرادات موجود در عكس ها را ويرايش و اصلاح كنيد. در اين مرحله بايد فايل عكس خام را با استفاده از نرم افزار ويرايش عكس ويرايش كنيد. انواع نرم افزارهاي تخصصي در اين زمينه موجود است. فتوشاپ يكي از قدرتمندترين برنامه هاي ويرايش عكس است.

ويرايش تصاوير محصول بايد در دو مرحله انجام شود. اول از همه، شما بايد عيوب عكس يا شي را ويرايش و ويرايش كنيد. گاهي اوقات برخي از محصولات داراي ايرادات توليدي قابل مشاهده هستند كه در بازرسي فيزيكي محصول قابل مشاهده نيستند. اما اين عيوب را مي توان در تصاوير صنعتي با كيفيت با وضوح بيشتري مشاهده كرد.

اما در مرحله دوم، تنظيم نور، رنگ، كنتراست و وضوح عكس ها ضروري است. تنظيم تراز سفيدي يكي از نكات مهم براي نمايش صحيح رنگ هاي محصول است. با استفاده از اصول ويرايش غير مخرب فايل هاي RAW مي توانيد يك پرينت حرفه اي و با كيفيت از عكس هاي خود تهيه كنيد.


عكاسي محصول يك حرفه مهم است

براي عكاسي صنعتي از اشيا و محصولات بهتر است از دوربين و لنز باكيفيت استفاده شود.

براي عكاسي از يك محصول بايد به زاويه و نحوه نمايش محصول توجه كرد. در عكس هايي با زمينه سفيد بايد دقت شود كه قسمت اصلي محصول كه در آن ويژگي هاي مهم قابل مشاهده است نشان داده شود.

نور كليدي يكي از عوامل مهم در عكاسي محصول شناخته شده است. براي تهيه عكس هاي صنعتي حرفه اي بايد از فلاش هاي آتليه اي و ابزارهايي براي كنترل و انعكاس نور استفاده كنيد.

نورپردازي براي عكسبرداري از محصولات مختلف بسيار متفاوت انجام مي شود. نورپردازي را بايد از نظر جنس، رنگ، اندازه و ساختار محصولات در نظر گرفت.

تركيب بندي يكي از مهم ترين نكات در تهيه عكس هاي تزئيني، چيدمان و سبك زندگي كالاها و محصولات است. تركيب بندي خلاقانه باعث مي شود عكس هاي جالب تري بگيريد.

توجه به كيفيت عكس محصول يكي از مهم ترين نكات در گرفتن عكس هاي حرفه اي است. عوامل متعددي مانند استفاده از يك لنز با كيفيت براي گرفتن عكس هاي شارپ، نورپردازي حرفه اي، فوكوس مناسب و ويرايش اوليه در كيفيت عكس هاي صنعتي دخيل هستند.

عكس هاي حرفه اي را مي توان پس از مراحل ويرايش ارائه كرد. ويرايش نيز در عكاسي محصول بسيار مهم است و اين مرحله بايد با ايجاد فايل خام آماده شود.


 

 

مطالعه از رفرنس: https://studiomani.ir/

 

عوامل موثر در ارزیابی بهترین آموزشگاه عکاسی

  • شیوه های آموزش و روزآمدی آموزشگاه
  • موقعیت جغرافیایی و مکان آموزشگاه
  • تخصص، مهارت، توانایی انتقال مباحث و اخلاق حرفه ای مدرسین
  • تجهیزات آموزشی بهترین کلاس ترکی استانبولی
  • تجهیزات کمک آموزشی
  • خدمات و پشتیبانی
  • کیفیت هنرجویان

میزان اهمیت هرکدام از اضلاع

آموزش عکاسی یک فرایند پیچیده است، چون اساس آن، با انسان سروکار دارد.
وقتی انسان ها، در یک فرایند و سیستم در کنارهم تعریف می شوند، موضوع متفاوت می شود. بهترین آموزشگاه عکاسی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.