راه اندازی مجدد شرکت در ترکیه

۱۷۰ بازديد

=
ثبت شرکت در ترکیه و یا خرید کسب و کاری که در ترکیه آماده و در حال اجرا است برای رعایت قوانین اتاق بازرگانی ترکیه ضروری است. هر نوع کسب و کار در ترکیه، برای هر هدفی، نیازمند افشای عمومی و ثبت در مقامات دولتی مربوطه ترکیه است. اهدافی مانند کمک به بازرگانی در قالب نمایندگی یا تسهیل در دریافت و پرداخت پرداخت های بین المللی برای حل و فصل تحریم های بین المللی یا سایر اهدافی که از طرف ثبت عمومی شرکت انجام می شود. خدمات موسسه بین المللی کادر در این زمینه نسبت به سایر شرکت ها بی نظیر است. زیرا تمامی کارها از تفسیر حقوقی اسناد پایه با مهر و امضای رسمی دارالترجمه گرفته تا مشاوره های لازم و بررسی بازار کسب و کار مورد نظر را با راهنمایی مشاوران با مدرک دکتری از دانشگاه های بوقلمون در رشته. جهت ثبت شرکت در ترکیه با ما همراه باشید.


مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه

1- داشتن پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه.

2- دو قطعه عکس رنگی. همچنین قبل از ثبت شرکت موارد زیر باید ارائه شود:

1- انتخاب نام برای شرکت

2- با توجه به نوع تجارت، قولنامه داشته باشد

3- تعیین نسبت سهم شریک

4- انتخاب مدیران یا مدیران شرکت

5- آدرس و محل شرکت

6- یک مشاور مالی انتخاب کنید

تفاوت ثبت شرکت در ترکیه و ایران

قوانین ثبت شرکت در ترکیه و مدیریت شرکت مهاجرتی در تمام دنیا تقریباً یکسان است. زیرا قوانین ثبت شرکت در دنیا از قوانین فرانسه الگوبرداری شده است. و همه کشورها از قوانین فرانسه پیروی می کنند. و تنها در برخی اصول اجرایی تفاوت های جزئی دارند. قوانین ثبت شرکت در ترکیه و ایران نیز یکسان است. اکثر شرکت های ثبت شده در ایران با فعالیت های مشابه می توانند در ترکیه ثبت شوند.

ثبت شرکت در ایران با درخواست کد اقتصادی از اداره درآمد و ارائه آن به وزارت بازرگانی آغاز می شود. سپس باید سرمایه اولیه شرکت را به حساب شرکت واریز کنید.

پس از عضویت ترکیه در مجمع بین المللی، برخی از قوانین ثبت شرکت در ترکیه تغییر کرد. برای ثبت شرکت در ترکیه پس از اخذ شماره مالیاتی باید به اتاق بازرگانی ترکیه مراجعه کرد.

از تفاوت های ثبت شرکت در ترکیه و ایران می توان به بحث اظهارنامه و اظهارنامه مالیاتی اشاره کرد. شرکت های ایرانی در پایان سال اظهارنامه مالیاتی ارائه می کنند. و این پیام در ایران لفاظی است اما در ترکیه برای جلوگیری از تورم است. اظهارنامه مالیاتی هر سه ماه یکبار صادر می شود.

ارزش افزوده هم در ترکیه و هم در ایران وجود دارد. تفاوت در مقدار و ارزش افزوده است که در ایران اجباری نیست در حالی که در ترکیه است.

در ترکیه، برای شرکت ها، در صورت اجاره محل شرکت، مالیات بر اجاره به ازای هر مستاجر اعمال می شود. اما در ایران مالیات شرکت بر اجاره به عهده صاحبخانه است.

در ترکیه مالیات بر ارزش افزوده علاوه بر پرداخت فیش های فروش ارزی بیش از 5 هزار لیر، اعلام کرده اند که هر ماه ارز را به دولت پرداخت می کنند.

یکی دیگر از تفاوت های ثبت شرکت در ایران و ترکیه بحث استخدام مشاور مالی است. این نیاز به استخدام یک مشاور مالی در ترکیه دارد.

بیمه کارکنان شرکت در ایران یک نوع است. اما در ترکیه سه نوع وجود دارد: صندوق بازنشستگی برای کارمندان دولت، Bag-Kur برای شرکای شرکت و تامین اجتماعی برای کارکنان شرکت.

تاییدیه اتاق بازرگانی ترکیه در مورد ثبت شرکت در ترکیه

در قانون تجارت ترکیه 550 نکته قانونی در مورد ثبت شرکت در ترکیه وجود دارد. البته برخی از مواد قانونی هنوز ناتمام مانده و قوانین به مرور زمان و با توجه به زمان تکمیل خواهد شد.

اتاق بازرگانی ترکیه هنگام ثبت شرکت در ترکیه، سه اصل مهم را بررسی می کند.

مورد اول مربوط به شرکا و مدیران شرکت در ترکیه است. مدیران و شرکا نباید سابقه کیفری داشته باشند. یا فردی که قبلا در ترکیه شرکت داشته و شرکتش قبلا بدهی داشته است در ثبت شرکت جدید دچار مشکل می شود.

طبق قوانین ثبت شرکت در ترکیه برای ثبت شرکت باید آدرس رسمی داشته باشید. زیرا اعلامیه های شرکت به آدرس رسمی که هنگام ثبت شرکت خود مشخص کرده اید ارسال می شود. ضمناً در صورتجلساتی که برای تصمیم گیری شرکت تنظیم می شود (مثلاً تصمیمات و واگذاری سهام و ...) باید قید شود که جلسه در آدرس شرکت تشکیل شده است.

مالیات های بازپرداخت نشده و بدهی های عمومی. بدهی عمومی بدهی صاحب شرکت به دولت است. این شامل مالیات می شود.

شماره مرسی در ترکیه

در سال 2006، سازمان عالی برنامه ریزی یک سیستم اطلاعاتی برای یکپارچه سازی اطلاعات موسسات قانونی و مشاغل در ترکیه ایجاد کرد. این سیستم مرکزی در ترکیه سیستم مرسیس (سیستم ثبت مرکزی) نامیده می شود. همچنین در 29 فروردین 1389 به صورت آزمایشی در اداره ثبت مرکزی مرسین شروع به کار کرد. پیش از این ثبت شرکت از طریق ثبت تجارت امکان پذیر بود.

این فرآیند در تاریخ 06/03/2019 با پیشرفت فناوری و در صورت نیاز به روز شده است.

درخواست سیستم مرسیس در ترکیه

اگر یک شماره تجاری Mercis دارید، می توانید به تمام سوابق، بدهی ها و اطلاعات مربوط به آن کسب و کار دسترسی داشته باشید.

مالیات ثبت شرکت در ترکیه

یکی از مسائل مهم در ثبت شرکت، مالیات است. شما باید قانون مالیات شرکت در ترکیه را بدانید. برای اینکه در حفظ شرکت با مشکل مواجه نشویم.

مالیات در ترکیه را می توان به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول مالیات بر درآمد و دسته دوم مالیات تکلیفی است. مالیات بر درآمد در پایان هر سال مالیاتی و بر اساس فاکتور صادر شده توسط شرکت محاسبه می شود. اگر باید هر سه ماه یکبار هزینه پارکینگ بپردازید. مالیات های مربوط به اجاره محل شرکت، مالیات های مربوط به حقوق کارکنان و مشاوران مالی از دسته دوم مالیات هایی است که باید هر سه ماه یکبار پرداخت شود.

شرکت غیرعامل مالیات بر ارزش افزوده با ارائه اظهارنامه های سفید در پایان سال انجام می شود.

انواع شرکت ها در ترکیه

به طور کلی سه نوع شرکت قابل ثبت در ترکیه وجود دارد: ثبت شرکت خصوصی در ترکیه - ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه (LİMİTED ŞİRKET) - ثبت شرکت سهامی در ترکیه (ANONİM ŞİRKET). لطفا توجه داشته باشید که این شرکت دارای سهام دولتی یا خصوصی در ترکیه نیست.

ثبت شرکت خصوصی در ترکیه

افرادی که به ترکیه مهاجرت می کنند اغلب یک شرکت خصوصی ثبت می کنند. سپس شروع به کار کنید و درآمد کسب کنید. کسب و کارهایی مانند آرایشگاه ها، سوپرمارکت ها یا رستوران ها را راه اندازی کنید. و ثبت شرکت

این شرکت ها شرکت های حرفه ای فردی هستند. شرکت خصوصی یا همان جواز کسب که در ایران به آن می گویند، جواز کسب توسط اتحادیه های صنفی صادر می شود. اما در ترکیه به عنوان یک شرکت خصوصی ثبت شده است.

شرکت‌های خصوصی شامل آن دسته از شرکت‌هایی هستند که مجوز کسب و کار تک‌نفره دارند مانند سوپرمارکت‌ها، سالن‌های زیبایی، خیاط‌ها و غیره. ثبت شرکت های خصوصی در ترکیه محدودیتی ندارد.

ثبت شرکت خصوصی و اخذ مجوز کار در ترکیه

اگر شرکت خود را به عنوان یک خارجی ثبت کنید، نمی توانید مجوز کار در ترکیه دریافت کنید.

برای دریافت مجوز کار در ترکیه نیاز به ثبت شرکت با سرمایه زیاد دارید. و از آنجایی که برای ثبت شرکت خصوصی نیازی به سرمایه نیست، طبق قوانین ترکیه نمی توانید با ثبت شرکت خصوصی اجازه کار بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.