روشويي كابينتي را چگونه انتخاب كنيم؟

۵۱ بازديد

روشويي كابينتي علاوه بر كاربردي بودن يكي از زيباترين وسايل دكوري سرويس بهداشتي است. با خريد اين دستگاه مي‌توانيد از شر زباله‌هاي حمام خلاص شويد و مسواك‌ها، حوله‌ها و ساير چيزهاي خود را دور از چشم پنهان كنيد. بنابراين، اگر سرويس بهداشتي شما مشكل شلوغي و آشفتگي دارد. خريد ميز آرايش به سبك كابينتي مشكل شما را به زيبايي و زيبايي حل مي كند در اين مقاله به بررسي شرايط خريد بهينه اين دستگاه مي پردازيم. با احتساب قيمت كابينت روشويي لذا از شما دعوت مي كنيم به مشاوره جامع ما در زمينه خريد روشويي كه توسط تيم تحريريه ارائه شده است توجه فرماييد.

روشويي كابينتي در سرويس بهداشتي چه ضرورتي دارد؟

سرويس بهداشتي به عنوان يكي از مكان هاي پر استفاده در هر خانه اي مطرح است. با كوچك شدن فضاي خانه ها و به خصوص فرهنگ آپارتمان نشيني، اولين فضايي كه روز به روز كوچكتر مي شود، همين سرويس بهداشتي است. از آنجايي كه معمولا محل نگهداري مسواك، خمير دندان و ديگر وسايل آرايشي در سرويس بهداشتي است، به محفظه اي نياز داريم كه اين وسايل را دورن آن قرار داريم. اينگونه مي توانيم وسايل بهداشتي و آرايشي خود را از شر ميكروب و باكتري ها در امان نگه داريم. حال كه متوجه شديم چرا به روشويي كابينتي نياز داريم، وقت آن رسيده كه شما نشان دهيم چگونه بايد مدلي متناسب با شرايط خود انتخاب نماييد.

فاكتورهاي خريد روشويي كابينتي شامل چه مواردي هستند؟

در هنگام خريد روشويي كابينتي مواردي وجود دارند كه بايستي به آن ها توجه نماييد. از اين موارد به عنوان فاكتورهاي خريد كابينت روشويي ياد مي شود. اين موارد شامل ابعاد، نوع طراحي سرويس بهداشتي و همچنين فضايي كه براي خريد اين وسيله در اختيار داريد، مي شوند. در نظر گرفتن اين موارد به شما كمك مي كند تا بتوانيد بهترين انتخاب ممكن را انجام دهيد. اما اين نكته را از ما به ياد داشته باشيد كه بهتر است مدلي كه خريداري مي كنيد، ظاهري زيبا داشته و در عين حال كاربردي نيز باشد. كابينت هاي روشويي در ابعاد و شكل هاي مختلفي وجود دارند كه تقريبا براي تمام فضاهاي سرويس بهداشتي كوچك و بزرگ قابل استفاده است. همچنين وجود مدل هاي متنوع اين وسيله از جمله روشويي كابينتي زميني، ديواري و آينه و باكس، انتخاب هاي زيادي پيش روي شما قرار ميدهد.

در ادامه به هفت سوال متداول كه قبل از خريد اين وسيله بايد از خودتان بپرسيد، اشاره مي كنيم و براي آن پاسخ مناسبي پيدا مي كنيم.

۱- چه انتظاري از روشويي كابينتي داريد؟

چه ايده اي بهتر از اين كه قبل از خريد، انتظارتان خود از اين وسيله را بشناسيد. در واقع بايد بدانيد كه چه نوع طراحي مدنظرتان بوده و براي چه مواردي مي خواهيد از آن استفاده كنيد. اگر خانواده اي پر جمعيت داريد، مدل هايي برايتان مناسب است كه كابينت هاي بيشتري داشته باشد. در صورتي كه براي يك خانواده دو تا سه نفره، وجود مدلي كوچك نيز كفايت مي كند.

۲- چقدر بودجه مي خواهيد براي آن در نظر بگيريد؟

قبل از خريد حتما بودجه خود را در نظر بگيريد و بر اساس آن به دنبال مدل مناسب بگرديد. قيمت روشويي كابينتي محدوده بسيار وسيعي دارد. از مدل هاي ارزان قيمت تا گران قيمت و بسيار لوكس، شما مدل هاي زيادي براي انتخاب داريد. اما اينگونه تصميم گيري كمي دشوار مي شود. بنابراين داشتن اطلاع از محدوده قيمت روشويي كابينتي و بودجه اي كه براي آن در نظر گرفته ايد نيز فرايند انتخاب شما را آسان مي سازد. .

۳- كدام قسمت از سرويس بهداشتي را بايد اندازه گرفت؟

فضايي كه براي روشويي كابينتي در اختيار داريد را برآورد كرده و مواردي چون سرويس بهداشتي، درب، پنجره باز و همچنين لوله كشي آن را اندازه بگيريد.

۴- چرا بايد به تناسب روشويي كابينتي و فضاي سرويس بهداشتي توجه كنيد؟

همانطور كه پيش از اين گفتيم، روشويي كابينتي اندازه هاي متفاوتي دارد. بنابراين شما اصلا محدوديتي در اين زمينه نداريد. حواستان باشد كه مدلي متناسب با فضاي سرويس بهداشتي خريداري كنيد. زيرا يك روشويي كابينتي كوچك در دكوراسيون سرويس بهداشتي بزرگ گم مي شود. همچنين فراهم كردن مدلي بزرگ براي فضاي كوچك سرويس بهداشتي، اصلا كار هوشمندانه اي نيست. همچنين بايد به اين مورد نيز توجه نماييد كه درب سرويس بهداشتي به راحتي باز شده و براي اين كار مشكي نداشته باشيد. پس بدون هيچ گونه عجله و به دور از هيجان، خريد خود را با آرامش انجام دهيد. تقريبا بيشتر سايزهاي مورد نياز شما در بازار وجود دارند و از اول توليد كنندگان اين موارد را در نظر گرفته اند.

۵- انواع روشويي كابينتي به چه صورت است؟

مدل هاي مختلفي از روشويي كابينتي در بازار وجود دارد. قبل از خريد انواع مختلف را بشنايد و آن ها را با يكديگر مقايسه كنيد تا ببينيد كدام مدل براي شما مناسب است.

۶- چگونه مي خواهم آن را نصب كنم؟

مدل هايي از روشويي كابينتي كه به صورت زميني هستند، تقريبا به هيچگونه نصبي نياز ندارند و خودتان به راحتي مي توانيد اين كار را انجام دهيد. در صورتي مدل هاي ديواري براي نصب به كمي توجه نياز دارند. بايستي ببينيد كه آيا ديوار شما تحمل قرار گرفتن وزن كابينت را دارد و اينكه به اندازه كافي براي اين كار قوي است يا خير؟ پس به اين نكته توجه داشته باشيد كه روشويي كابينتي را چگونه مي خواهيد نصب كنيد.

۷- در انتخاب طراحي ظاهري به چه مواردي توجه كنم؟

پس از اينكه به تمام اين سوالات خود جواب داديد، در نهايت به سراغ طراحي ظاهري برويد. طراحي ظاهري را به دليل آنكه تنوع بسيار زيادي در بازار وجود دارد، در پايان آورديم. بسيار ضروي است مدلي انتخاب كنيد كه آن را دوست داشته و نسبت به آن احساس خوبي داشته باشيد. به جزئياتي از جمله دستگيره ها ، رنگ، نحوه باز شدن قفسه ها و آرام بند بودن درب توجه نماييد.

در صورت نياز به آينه و باكس، محل قرار گيري آن را مشخص كنيد

اگر چه اين مقاله ما درباره روشويي كابينتي است، اما حيفمان مي آيد كه به آينه و باكس اشاره نكنيم. در بازار شما حق انتخاب داريد كه فقط روشويي كابينتي خريداري كرده و يا اينكه به همراه آن، آينه و باكس را نيز تهيه نماييد. اگر به همراه روشويي كابينتي، آينه و باكس خريديد، بهتر است بدانيد كه بهترين مكان براي قرار دادن باكس در بالاي سنگ روشويي است. البته اين به شرطي است كه فضاي كافي براي نصب بوده و همچنين در اطراف آن پنجره اي وجود نداشته باشد. با خريد آينه و باكس مي توانيد دسترسي بسيار راحت تري به وسايل آرايشي و بهداشتي خود داشته باشيد.

اگر امكان نصب باكس در سرويس بهداشتي شما وجود ندارد، مي توانيد چند جاي ديگر در اطراف سرويس بهداشتي را براي نصب انتخاب نماييد. به هر حال هر جايي كه خواستيد آن را نصب كنيد، حواستان به اين باشد كه درب آن بصورت كامل شود و همچنين در معرض تماس با آب نباشد.اما در صورتي كه تصميم گرفتيد روشويي كابينتي را به تنهايي خريداري كنيد، بهترين مكان براي نصب آن به طراحي سرويس بهداشتي شما بستگي دارد. اگر فضاي كافي در اختيار داريد، مي توانيد مدل هاي زميني كه اتفاقاً نصب راحتي دارند را خريداري كنيد. اما اگر از نظر فضا در مضيقه هستيد، مدل هاي ديواري انتخاب مناسب تري است.

روشويي كابينتي ديواري يا زميني؟ كدام بهتر است؟

به طور كلي دو نوع كابينت روشويي ديواري و زميني در بازار وجود دارند. براي انتخاب مدل مناسب از بين اين دو نوع به فضاي در دسترس شما در سرويس بهداشتي و همچنين ميزان فضاي ذخيره سازي كه نياز داريد، بستگي دارد. بنابراين در اين جا نيز در نظر گرفتن فضاي سرويس بهداشتي، كمك زيادي به شما مي كند. در ادامه با اين دو مدل بيشتر آشنا مي شويم.

كابينت روشويي ديواري

اگر سرويس بهداشتي شما كوچك است، خريد روشويي كابينتي علاوه بر دادن جلوه زيبا، باعث مي شود كه فضا بزرگ تر به نظر برسد. علاوه بر آن فضاي زير كابينت ها خالي مي شود كه كارتان در تميز كردن كف سرويس بهداشتي را بسيار راحت مي كند. طرح هاي بسيار زيادي از اين مدل در بازار وجود دارد. برخي از آن ها به همراه آينه و باكس مي باشند كه به دو دسته تقسيم مي شود. برخي از باكس ها از آينه جدا هستند و برخي ديگر با آينه يكي مي باشند. برخي از اين آينه ها به چراغ ال اي دي، سنسور و … مجهز هستند كه هر دو فاكتور زيبايي و كاربرد را به صورت يكجا برايتان به ارمغان مي آورند.

وجود آينه و باكس در بالاي روشويي كابينتي اين امكان را برايتان فراهم مي سازد تا قرص و داروهاي خود را دور از دسترس كودكانتان در مكاني امن قرار دهيد. كابينت روشويي معمولا داراي دو بخش جداگانه است. بخشي براي دستمال، رول توالت و از قسمت ديگر براي قرار دادن مسواك، خمير دندان و ديگر وسايل بهداشتي استفاده مي شود.

كابينت روشويي زميني

كابينت روشويي زميني بهترين انتخاب براي يك سرويس بهداشتي بزرگ است. زيرا معمولا اين مدل ها از ابعادي بزرگتر برخوردار هستند. داشتن كابينت هاي متعدد نيز معيار ديگري است كه در صورت داشتن خانواده پر جمعيت بايد در نظر بگيريد. كابينت هاي دستشويي زميني علاوه بر طراحي مدرن، داراي طراحي كلاسيك نيز مي باشد. يكي از بزرگترين مزيت هاي روشويي كابينتي زميني را مي توان به نصب بسيار آسان آن نسبت داد. در واقع مي توانيد اين مدل ها را در هر جايي كه دلخواهتان بود، نصب كنيد. بنابراين نسبت به مدل هاي زميني انعطاف پذيري بيشتري در نصب دارند.

كابينت روشويي براي سرويس بهداشتي هاي كوچك

در صورتي كه سرويس بهداشتي شما آنقدر كوچك است كه امكان نصب روشويي وجود ندارد، به شما پيشنهاد مي كنيم كه يك روشويي گوشه اي خريداري كرده و در بالاي آن نيز يك باكس نصب كنيد. با اين روش علاوه بر استفاده مفيد از فضا، وسايل خود را نيز در آن قرار دهيد. علاوه بر طراحي ظاهري و اندازه، مي توانيد از بين مواد اوليه مختلف شامل استيل ضد زنگ، آلومينيوم و ام دي اف انتخاب كنيد. البته در كشور ما برندهاي سازنده همگي كابينت هاي خود را از جنس پي وي سي مي سازند. در ادامه اين موضوع را بيشتر شرح مي دهيم.

توجه به جنس روشويي كابينتي

همانطور كه گفتيم، برندهاي توليد كننده در كشورمان روشويي كابينتي را از جنس پي وي سي مي سازند. شايد بپرسيد چرا پي وي سي؟ پاسخ را مي توان در ماهيت و ويژگي هاي اين ماده جستجو كرد. در واقع به دليل آنكه پي وي سي در برابر آب مقاوت بسيار خوبي داشته و همچنين ماهيتي چوبي دارد، بهترين جنس براي توليد روشويي كابينتي است. حال كه با ماهيت اين جنس و ضد آب بودن آن آشنا شديم، حال از شما مي خواهيم به دسته بندي جنس روشويي كابينتي در بازار نيز توجه نماييد.

به طور كلي روشويي كابينتي به سه صورت توليد مي شوند. در حقيقت مدل هايي كه در بازار مي بيند، يا از جنس پي وي سي هستند. يا اينكه از جنس چوب ساخته شده و بر روي آن ها روكشي از پي وي سي پوشانده مي شود. برخي نيز از چوب خالص ساخته مي شوند كه اتفاقاً جزو گرانترين مدلها به حساب مي آيد.

قيمت روشويي كابينتي

پس از اينكه اين موارد را در نظر گرفتيد و مدل روشويي كابينتي خود را انتخاب كرديد، سري به قيمت روشويي كابينتي در مدل هاي مختلف بزنيد. قيمت روشويي كابينتي در ارزانترين شكل خود مربوط به مدل هاي پي وي سي است. پس از آن مدل هاي چوبي كه داراي روكش پي وي سي هستند، قرار مي گيرند. اما گران قيمت ترين نمونه هاي بازار به روشويي هايي مربوط مي شود كه تماماً از چوب هستند؛ زيرا نوع چوبي كه استفاده شده، بسيار خاص است. اگر هنوز بخواهيم در مدل هاي گران قيمت بمانيم، بايستي به مدل هايي اشاره كنيم كه از قابليت هاي اضافه اي از قبيل ال اي دي و بلوتوث برخوردارند.

آيا قصد خريد روشويي كابينتي داريد؟

حال كه به طور كلي با روشويي كابينتي، نحوه انتخاب و همچنين محدوده قيمتي آن آشنا شديم، وقت آن رسيده كه مدل مناسب خود را خريداري نماييد. در بازار برندهاي مختلفي به توليد روشويي كابينتي مي پردازند. از بين آن ها الگانته كابين و لوتوس را از جمله برترين هاي اين حوزه مي توان به شمار آورد. خوشبختانه در فروشگاه رضايي https://rezaeigroup.ir/ شما مي توانيد مدل هاي اين دو برند را مشاهده كرده و مدل دلخواهتان را خريداري نماييد. براي اين كار كافي است به صفحه روشويي كابينتي مراجعه نماييد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.